Nja, borde det inte ha registrerat hos det felaktiga ombudet då? De påstår i spårningen och app:en att det har varit på rätt ställe. App:en hävdar dessutom envist att det fortfarande finns där för avhämtning, så den verkar inte klara av att uppdatera sig när sånt här händer vilket också suger.
Uppföljning:
Onsdag lunch - Avisering för avhämtning
Onsdag eftermiddag - "Felsorterats"
Onsdag kväll - Försökte hämta ut det, upptäckte först senare att det hade markerats som felsorterat. Fanns inte hos ombudet vare sig i deras system eller på hyllorna.
Onsdag senare - Under transport, Veddesta
Torsdag lunch - Avisering för avhämtning
Torsdag eftermiddag - "Felsorterats"
Torsdag lite senare - Ringde Postnord, de skulle lägga upp "spårning" av paketet (eller vad det nu kallades)
Torsdag kväll/natt - Under transport, Veddesta x2
Fredag lunch - Avisering för avhämtning
Fredag eftermiddag - "Felsorterats"
Fredag kväll - Åkte ändå förbi ombudet för att försäkra mig att det verkligen inte fanns där. Det gjorde det inte. Patrik letade och tog mitt telefonnummer och skulle höra av sig om det dök upp under lördagen.
Fredag senare/natt - Under transport, Veddesta x2
Lördag eftermiddag - Patrik ringer och meddelar att paketet faktiskt har dykt upp, på riktigt den här gången!
Lördag några minuter senare - Avisering för avhämtning.
Avhämtades till slut inom en halvtimme. (Bäst att passa på innan det försvinner igen.) Hade jag inte fått samtalet vet jag inte om jag hade trott på att det faktiskt hade kommit fram... Paketet har förstås rätt mottagaradress och ombud på etiketten, så det var inte feladresserat på något sätt.
Jag får nog aldrig veta var paketet egentligen befanns sig. Patrik hos ombudet trodde att det kanske faktiskt kommit fel men av någon anledning aviserades som om det kommit till det avsedda ombudet. Jag vet inte. Något är rätt trasigt i Postnords system hur som helst. Jag har fått ett paket felskickat en gång tidigare och då aviserades det för det ombud där det faktiskt hade hamnat, så jag är lite skeptisk mot den teorin.
för Postnord.
för Patrik hos ombudet.