• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Postnord

Vet inte om detta nämnts, men PostNord har ändrat sina värdenivåer för tilläggstjänsten "ansvar". Tidigare täckte tjänsten 50.000, men nu endast 5.000. Lätt att missa. Har själv använt tjänsten flitigt för att skicka köksknivar, men nu är det bara rek som är ett alternativ.
 
Mina damer och herrar. En reva i tidsrymden har uppstått. En kompis beställde ett paket igår och fick leverans med postnord idag (en dag senare och på en lördag). Tyder på att ngt blivit fel i programmeringen?
 
Mina damer och herrar. En reva i tidsrymden har uppstått. En kompis beställde ett paket igår och fick leverans med postnord idag (en dag senare och på en lördag). Tyder på att ngt blivit fel i programmeringen?
Fick uppleva nästan samma sak idag. Beställde mycket tidigare men paketet skickades igår och finns nu att hämta hos ombudet. Det kanske bör tolkas som ytterligare bevis för att vi lever i en simulering i någon sadistisk utomjordings dator?
 
Fick uppleva nästan samma sak idag. Beställde mycket tidigare men paketet skickades igår och finns nu att hämta hos ombudet. Det kanske bör tolkas som ytterligare bevis för att vi lever i en simulering i någon sadistisk utomjordings dator?
Helt mindblowing! Måste ha skett en uppgradering eller ngt 😅👍. Gissar på en tillfällig glitch bara. Forts följer.
 
Postnord har även imponerat på mig idag.
Fick ett paket skickat till mig från Storbritannien i torsdags som dök upp i Postnord-appen med lovad leverans på måndag. Vilket bara det tycker jag är en imponerande leveranstid.
Sen från ingenstans dyker det upp en avisering kring lunch idag att paketet plötsligt finna att hämta!
Från UK till Sverige på 2 dagar. Mindblown... 🤯
 
Värde dyker även upp i appen. Går självklart inte att spåra, men de ligger där om företagscenter knappar in telefonnummer eller epost.
 
Vad är det för fel på Fedex?

Beställde ett Uncle Seiko från USA med Fedex Express. Allt flöt på bra tills det kom till Sverige. Först låg det i Upplands Väsby i 3 dar innan nåt hände. Skulle sen få det i Fredags. Ringer upp ett nummer jag missat att svara på. En chaufför som först inte ens presenterar att hon jobbar på Fedex. Så efter viss förvirring så fattar jag att hon sitter i den bil som ska leverera mitt paket. Lät galet stressad.

Sen säger hon att hon ska komma inom en timme och undrar om jag ska vara hemma, vilket jag ska. Sen ringer hon och det har blivit nåt strul. Så nu ska jag få paketet idag istället (Måndag). Men har fortfarande inte skickats ut. Så nu sitter man här med deras info om att det ska levereras innan 18, men man har ingen aning om när eller om det ens kommer.

Näe, var bara tvungen att gnälla lite, men Fedex ska man tydligen passa sig för...
 
Någon mer som väntar på Postnords tullhantering? Förståeligt att det tar tid så här nära inpå julen, men saatan vad det kliar av otålighet och frustration...
 
Någon mer som väntar på Postnords tullhantering? Förståeligt att det tar tid så här nära inpå julen, men saatan vad det kliar av otålighet och frustration...
Fick två paket i veckan som beställdes samtidigt. Det ena var en expressleverans från Tyskland och alltså EU som PostNord tog över när det kom till Svenska gränsen. Det andra var en normal leverans från Ukraina som kom från ett land i krig och dessutom var tvunget att gå igenom tullen och som UPS tog över när det kom till Sverige.

Båda paketen kom fram samtidigt eftersom PostNord lät expressleveransen ligga i över 3 dagar utan att göra något.

Inget svar på din fråga mer än att PostNord är riktigt jävla långsamma!
 
Postnord...vad löjligt. Vad förväntar de sig att man ska svara?
"En euforisk känsla spred sig i kroppen över att hämta ut ett paket med vetskapen att det är Postnord som levererat det!"? ☺️

Screenshot_20221215_165415_PostNord.jpg


Brukar ni svara på detta och i så fall vad?
 
Postnord...vad löjligt. Vad förväntar de sig att man ska svara?
"En euforisk känsla spred sig i kroppen över att hämta ut ett paket med vetskapen att det är Postnord som levererat det!"? ☺️

Screenshot_20221215_165415_PostNord.jpg


Brukar ni svara på detta och i så fall vad?
Är det här verkligen den enda kundundersökningen du någonsin stött på? Är ju här gnällande kan ge resultat. Knappast löjligt?
 
Är det här verkligen den enda kundundersökningen du någonsin stött på? Är ju här gnällande kan ge resultat. Knappast löjligt?
Du har en poäng men....måste nog ändå tillstå att det är som att ropa i tomma intet att ge feedback till universums sämsta företag. They dont give a fuck. Meningslöst att svara imo.
 
Fick två paket i veckan som beställdes samtidigt. Det ena var en expressleverans från Tyskland och alltså EU som PostNord tog över när det kom till Svenska gränsen. Det andra var en normal leverans från Ukraina som kom från ett land i krig och dessutom var tvunget att gå igenom tullen och som UPS tog över när det kom till Sverige.

Båda paketen kom fram samtidigt eftersom PostNord lät expressleveransen ligga i över 3 dagar utan att göra något.

Inget svar på din fråga mer än att PostNord är riktigt jävla långsamma!
Jag fick svar av kundtjänst, det saknades importinfo, så nu får vi se om det landar innan jul! Jag har all förståelse för att dom har mycket att göra, så är ingen PostNord-hater riktigt än ;)
 

Vet inte var du vill komma. Det är ju inte ens Postnord som överlämnar paketet i mina händer.
Ska Postnord gå tillrätta med butiksanställda som inte bemötte mig med ett leende? Frågan om vilken upplevelse jag hade av att hämta ut paketet från utlämningsstället som är min lokala Coopbutik är väl därför meningslös. De skannar av koden och mitt ID och så får jag paketet. Det finns väl inte mer att säga om det.
Nästan som att jag skulle svara på frågan om hur min upplevelse var att ta ut kontanter från bankomaten...
 
Vet inte var du vill komma. Det är ju inte ens Postnord som överlämnar paketet i mina händer.
Ska Postnord gå tillrätta med butiksanställda som inte bemötte mig med ett leende? Frågan om vilken upplevelse jag hade av att hämta ut paketet från utlämningsstället som är min lokala Coopbutik är väl därför meningslös. De skannar av koden och mitt ID och så får jag paketet. Det finns väl inte mer att säga om det.
Nästan som att jag skulle svara på frågan om hur min upplevelse var att ta ut kontanter från bankomaten...
De skötte transporten? De har avtal med utlämningsstället? Du vet hur lång tid det tog? Paketet intakt? Appen funkade? Finns mycket data att samla in. Läser du länken kanske du förstår vad de vill?
 
Hur lång tid frakten tog har ju inte att göra med upplevelsen av att hämta ut paketet i butiken.
Jag menar bara att frågan istället kunde vara huruvida man är nöjd med deras tjänster.
Den fråga de ställer avser ju upplevelsen av själva tillfället när man hämtar ut paketet.
Strunt samma. Min avsikt var inte att krångla till det. Jag funderade också ifall andra brukar svara på deras fråga och i så fall vad.
 
Hur lång tid frakten tog har ju inte att göra med upplevelsen av att hämta ut paketet i butiken.
Jag menar bara att frågan istället kunde vara huruvida man är nöjd med deras tjänster.
Den fråga de ställer avser ju upplevelsen av själva tillfället när man hämtar ut paketet.
Strunt samma. Min avsikt var inte att krångla till det. Jag funderade också ifall andra brukar svara på deras fråga och i så fall vad.
Gick du vidare i enkäten och de frågade specifikt om det fysiska överlämnandet hos ombudet? Spelar iofs mindre roll, uppenbarligen ville de ha den data för att utveckla/utvärdera sin tjänst. Låter väl rimligt?
 
Gick du vidare i enkäten och de frågade specifikt om det fysiska överlämnandet hos ombudet? Spelar iofs mindre roll, uppenbarligen ville de ha den data för att utveckla/utvärdera sin tjänst. Låter väl rimligt?

Nej, gjorde inte det. Ok, förstår vad du menar.
Jag reagerade bara på formuleringen av frågan och gick inte vidare.
Ska kolla nästa gång.
 
Senast ändrad:
Någon mer som väntar på Postnords tullhantering? Förståeligt att det tar tid så här nära inpå julen, men saatan vad det kliar av otålighet och frustration...
Ja, det är långsamt just nu. Får 1-2 paket med tullhantering i månaden och fram till november har det gått fort hela året. Men just nu är det segt.
 
Lämnade precis in klocka med värdefrakt, men mannen i disken sa att de slutat med den här värde-tejpen de brukat köra med. Någon mer som varit med om samma?
 
Lämnade precis in klocka med värdefrakt, men mannen i disken sa att de slutat med den här värde-tejpen de brukat köra med. Någon mer som varit med om samma?
Tog emot en värdeförsändelse idag som saknade tejpen. Med tanke på hur mycket PostNords personal pustat och gnällt varje gång tejpen skulle fram är jag inte förvånad om den tagits bort.

För några år sedan skickade jag ganska ofta värdeförsändelser och det var alltid samma man bakom kassan vid postkontoret som svor över den där tejpen. Man såg verkligen hur hans min ändrades varje gång han såg att jag kom in. Kändes som att jag förstörde hela hans dag varje gång.
 
Tillbaka
Topp