• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Pre-Owned

Nu är det ju fem år sedan tråden var aktiv förutom inlägget ovan.

Jag var på Torsdagens värderingskväll och anser mig nöjd med vad jag blev erbjuden.
Det är ett vinstdrivande företag som skall ha sin marginal och dessutom så tryggt det kan bli för mig som kund oavsett om jag köper eller säljer.
Det anser jag är värt att betala för.

Vill man ha ut sista kronan får man göra jobbet med sälj själv.
Och det är ju inte alls säkert att man som privatnisse ens når de kunder en seriös näringsidkare gör.
Plus det faktum man ofta får lägga sig en bit under vad andra begär för samma vara om det skall bli snurr på telefon.

Tja - vad ska man säga. En Rolex 126710 Batman 2022/10, full set. Ligger alltså under garanti och dessutom i hyfsat skick 4,5/5. Lite hairlines som de garanterat kommer polera bort. Nymans bud 120 - alltså under nypris. Endast i inbyte kan tilläggas - får jag ut en av mina beställda Rolex samtidigt - kan jag kanske gå med på detta men troligtvis inte. De kommer sälja min för 180 + 30 procent på den jag får ut. Det är höga hyror på Biblioteksgatan 😂
Det är ganska likt vad auktionshusen tar i provision, med skillnaden att auktionshusen delar upp det i köpar- och säljarprovision, fast det i praktiken såklart är säljaren som betalar hela. Och sett ur det perspektivet så är det väl betydligt smidigare att gå in på Nymans och gå därifrån med pengarna direkt? Auktionshusen är inte direkt smidiga.

Sen hade jag i just ditt fall inte tyckt att smidigheten vore värld 60 000 kr, men jämfört med just auktion så hade jag föredragit att sälja till Nymans.

Nu är det ju fem år sedan tråden var aktiv förutom inlägget ovan.

Jag var på Torsdagens värderingskväll och anser mig nöjd med vad jag blev erbjuden.
Det är ett vinstdrivande företag som skall ha sin marginal och dessutom så tryggt det kan bli för mig som kund oavsett om jag köper eller säljer.
Det anser jag är värt att betala för.

Vill man ha ut sista kronan får man göra jobbet med sälj själv.
Och det är ju inte alls säkert att man som privatnisse ens når de kunder en seriös näringsidkare gör.
Plus det faktum man ofta får lägga sig en bit under vad andra begär för samma vara om det skall bli snurr på telefon.
Jag kunde inte åka upp i tosdags - som jag även meddelade Nymans via mail och fick mitt erbjudande via foto på dinkan. 120 kan vara ok i inbyte om jag får en av mina två beställda Rolex. Naturligtvis säljer jag inte min Batman från 2022 för 120 rakt av - det förstår nog alla här på KS. Sista kronan, vad det nu är, bjuder jag gärna på till Nymans för en säker affär. Men det ska bara justa erbjudanden från båda parter. Mvh/P
Ps/ bra att tråden är öppnad igen

Jag kunde inte åka upp i tosdags - som jag även meddelade Nymans via mail och fick mitt erbjudande via foto på dinkan. 120 kan vara ok i inbyte om jag får en av mina två beställda Rolex. Naturligtvis säljer jag inte min Batman från 2022 för 120 rakt av - det förstår nog alla här på KS. Sista kronan, vad det nu är, bjuder jag gärna på till Nymans för en säker affär. Men det ska bara justa erbjudanden från båda parter. Mvh/P
Ps/ bra att tråden öppnad igen
Nej det står ju alla fritt att neka bud man anser dåliga.
Och givetvis ska man där det går förhandla till sin egen fördel. Precis som du nämner.

Sista kronan är vad det är värt för just dig att slippa tjafsa med (okänt) folk och allt annat som ett privatsälj av en klocka I den prisklassen ändå innebär.
För mig kan den summan vara helt annorlunda än för dig.

Att sälja till någon här på KS som har gott renommé är ju toppen om det går.

Nej det står ju alla fritt att neka bud man anser dåliga.
Och givetvis ska man där det går förhandla till sin egen fördel. Precis som du nämner.

Sista kronan är vad det är värt för just dig att slippa tjafsa med (okänt) folk och allt annat som ett privatsälj av en klocka I den prisklassen ändå innebär.
För mig kan den summan vara helt annorlunda än för dig.

Att sälja till någon här på KS som har gott renommé är ju toppen om det går.

I like you Filip . Om Nymans släpper min GMT sprite i förtid så är det ok för mig, som jag även diskuterar ned Nymans. Dåliga affärer ska man inte göra med eftertraktade Rolex - så tillvida man inte kan byta upp sig - du förstår vad säkert vad jag menar. /P

I like you Filip . Om Nymans släpper min GMT sprite i förtid så är det ok för mig, som jag även diskuterar ned Nymans. Dåliga affärer ska man inte göra med eftertraktade Rolex - så tillvida man inte kan byta upp sig - du förstår vad säkert vad jag menar. /P
Jag håller med dig helt&hållet.
Kliar du min rygg så kliar jag din.

Om man är Flip får man fina skyltar när man hämtar plåt
1000001500.jpg
.
Något du bör kräva av Nymans förutom lakritskarameller!

Tillbaka
Topp