• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pre-Owned

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Är det bara jag som har missat detta, kul hursomhelst.
Screenshot_2017-08-01-12-04-33.png
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Spännande koncept. Tänker på två saker, hur värderas klockorna och vad säljs de begagnade för (marknadsvärdering är ju ett flytande begrepp)? De har fem modeller inne ser jag men inga jag har någon koll på marknadsvärde för.
 
Senast ändrad:

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Spännande koncept. Tänker på två saker, hur värderas klockorna och vad säljs de begagnade för? De har fem modeller inne ser jag men inga jag har någon koll på marknadsvärde för.
För att det ska vara en god affärside så bör de värderas lågt vid inbyte och högt vid sälj;)

En stor fördel för Nymans är att kunden kan känna sig helt trygg vid begagnatköp och därmed även få betalt för det.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
För att det ska vara en god affärside så bör de värderas lågt vid inbyte och högt vid sälj;)

En stor fördel för Nymans är att kunden kan känna sig helt trygg vid begagnatköp och därmed även få betalt för det.
Sannolikt är det ju så, eftersom de annars binder upp kapital på klockor som kanske inte säljs. Å andra sidan lär de begagnade klockorna vara svårsålda om de prissätts högt, så då blir det en "dålig affär" oavsett. Däremot kan jag ju se att det här flyger väldigt bra som idé om prissättningen är fair både vid inbyte och vid försäljning.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Sannolikt är det ju så, eftersom de annars binder upp kapital på klockor som kanske inte säljs. Å andra sidan lär de begagnade klockorna vara svårsålda om de prissätts högt, så då blir det en "dålig affär" oavsett. Däremot kan jag ju se att det här flyger väldigt bra som idé om prissättningen är fair både vid inbyte och vid försäljning.
Tror det blir bra.
 

Birka77

Omega
Kul, hoppas det blir bra med utbud och priser. Förmförallt för sådana som mig som inte är 100 på klockor i det högre segmentet.
 

demondave

Rolex
Kul idé @Nymans Ur 1851

Känns som en vettig säljkanal vid nyaffär om priserna blir någorlunda rätt. Hög smidigthetsfaktor, och med tanke på senare tidens händelser ökad säkerhet för kunden jämfört med privatsälj.
 

papabear

Panerai
2-Faktor
Roligt! Konceptet hänger givetvis på hur Nymans värderar klockorna men så länge det är någorlunda "fair" så är jag positiv
 

Gnocchi

Omega
2-Faktor
Kul initiativ av @Nymans Ur 1851 tycker jag! Får se hur det spelar ut men tror säkert, som många redan sagt, att det leder till att många som kanske tidigare varit nojiga för begagnat-marknaden vågar sig ut i den. Jag ser, ur ett konsumentperspektiv, bara fördelar med att tjänsten finns att tillgå även om jag ännu inte vet om jag kommer ha nytta av den själv.

Edit: blir kul att se hur de hanterar prissättningen på begagnat i förhållande till listpriser på klockor som har lång väntetid. Men det kanske är självklart...
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Detta lägger ju till en dimension i prisförhandlingen vid nyköp - precis som i bilhallen. Att sälja begagnade klockor är ju lönsamt, se på Jälmers...
 
Topp