• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Predictions inför Baselworld 2014

Såg den här hos våra norska kompisar, kanske skulle vara något....

5B7A4D6A-ABAE-454D-9644-A37C4824EA78-90287-00000A14819D6A86.jpg

Det verkar råda idétorka bland många tillverkare.
Mycket "heritage"-modeller som släpps på både gott och ont. Lite tråkigt är det att de inte kommer med något helt nytt :(
Tristast av allt är att de inte håller tag om modellerna när de väl introducerats ännu en gång. Nu kanske det blir en re-issue av SM300 - coolt! Men om några år så är den bara en i högen av alla limited editions... Gillar däremot Longines som gjort nya versioner av sina 50/60-talare och faktiskt håller kvar dessa.

Jag går igång stenhårt på en re-issue av SM300. Hoppas dom kör fejkpatina och hela kitet. Det skulle eventuellt kunna få mig att överväga köpa en nytillverkad Omega igen.

Parmigiani - gör de klockor i verkligheten?[/quote]

Parmigiani gör väl bra ur? De är inte stora men deras rykte som manufacture är det väl inget fel på?

Bilden Målarn visar upp är ju snygg, men klockan är inte riktigt likadan som skuggbilden några inlägg längre upp. Bla så är ju taggarna på vridringen mindre/finare på skuggbilden än på Målarns.

Mm jag har ju sett fram emot ett ny släpp av sm300. Men om bilderna här ovan stämmer blir jag lite besviken. Hade ju hoppats på ref 165.024 med svärdvisare och fetare index.

Länken känns som att det är ju vara samma/liknande som reissue-1957-speedyn med 9300, dvs mer platt profil och polerade mittlänkar

Jo har för mig jag såg en video här på KS där de talade om något liknande? Någon annan som har koll? :)

Tillbaka
Topp