Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det kommer bli en rejäl pjäs!?! Vad har du för bredd på banden till den?
Jag har en liten tanke att skaffa ett bordsur till skrivbordet, hade tänkt nåt klassiskt men er variant kan nog bli en runner-up.
riktigt kul att se att allt går framåt och nu väntar jag med spänning tio dagar till, men det är det värt.
Du vet att vi är många som väntar på fortsättning! Ha det så skönt i skidbacken!
Då kan man ta semester ett tag från väntandet på uppdateringar.
Jag undrar om @twisted har kommit hem från sin skidresa... Kanske har han valt att hoppa av vardagslivet och bli en skibum?
Följer du den guiden som TS länkade eller har du CADat nåt själv?Idag har vi byggt! Tyvärr går tiden fortare än vad man tror när man har roligt. Vi lyckades få alla kugghjul till tim-växlingen på plats och dom rör sig fritt och fint. That's about it.
Enligt videon är vi nu ~60% klara, så snart bör vi vara i hamn gott folk.
Coolt!
Följer du den guiden som TS länkade eller har du CADat nåt själv?
Tack för uppdatering!Jag känner mig verkligen helusel när det kommer till att uppdatera här.
Vi har byggt på det sista, men inte riktigt kommit i hamn. 3d-skrivaren bråkar med mig när det kommer till dom sista delarna på klockan gällande överföringen av momentum ifrån kugghjulsbasen till tim och minutvisare.
Som ni ser på dom små kugghjulen längst ner i bilden så ska dom länkas samman med en liten -klämma som ska låta kugghjulen röra sig fritt vid inställning av tiden. Dessa är lite för slirigare och ger inte med sig kraften ifrån drivningen. Jag har försökt olika tillvägagångstätt för att få dom att bli bra, men 3d-skrivaren vill inte vara på min sida.
Inte så vackra bitar, och något lustigt vågmönster smyger sig på. Misstänker att det är något som inte stämmer med retracten (tillbakadragningen av plast) i skrivaren. Det lutar mot att den pneumatiska nippeln som håller teflonslangen på plats ifrån PLAmatningen behöver bytas ut. Den delen har vi på lager, så detborde gå att göra i dagana.
Jag förstår att ni är otåliga, och lika så är jag. Vill ju se den här skapelsen ticka med sin brutala fjäderkonstruktion! Den som väntar på något gott.
Update följer så fort jag når nästa etapp!
Mvh
Jag skulle fundera på om fjädern ger tillräckligt med kraft. Det känns inte som att en printad fjäder borde ha rätta spänsten.
Jag skulle fundera på om fjädern ger tillräckligt med kraft. Det känns inte som att en printad fjäder borde ha rätta spänsten.