Subby
Silver
Åh så läcker, du har enligt mig bästa klocksmaken i forumet, och helt klart en av de bästa samlingarna med en väldigt stor bredd. Keep it up!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Åh så läcker, du har enligt mig bästa klocksmaken i forumet, och helt klart en av de bästa samlingarna med en väldigt stor bredd. Keep it up!
Det värmer att höra, tack så mycket. You just made my day!Åh så läcker, du har enligt mig bästa klocksmaken i forumet, och helt klart en av de bästa samlingarna med en väldigt stor bredd. Keep it up!
Måste instämma! Dessutom bandens mästare!Åh så läcker, du har enligt mig bästa klocksmaken i forumet, och helt klart en av de bästa samlingarna med en väldigt stor bredd. Keep it up!
Måste instämma! Dessutom bandens mästare!
Ssssch....Så jävla salt, och fin story. Snyggt jobbat @Daniel Mathisen !
@Rozzy och @Aurum, jag förstår att ni håller på era auktionsguldgruvor, men har ni några generella tips när det gäller att tråla efter vintage tanks?
Du får både kärlek och förbannelse för detta tips, hade span på den redan men initiativet uppskattas, keep em' coming!
Glömde rapportera i denna tråden om det lyckade Nyårsfirandet i Paris med våra fina klockor!
Om du nu ska sno frugans klockor - strunta i Cartiern. Ta istället den där Juvenian, fyfan vad grym! Duoplanen är ju inte dum den heller.
https://klocksnack.se/threads/den-lilla-tråden-om-damklockor.46567/page-11Om du nu ska sno frugans klockor - strunta i Cartiern. Ta istället den där Juvenian, fyfan vad grym! Duoplanen är ju inte dum den heller.
1932 sade JLC när jag frågade dem, men vem vet...Sitter och läser i en gammal klockbok jag fick för ett antal år sedan - "Klassiska Armbandsur" från 1989 (utgiven av Bokia). När jag fick boken var den lagom spännande då den kändes daterad när bokens moderna klockor typ alla var two tones åttiotalare. Nu när mitt intresse övergått till mestadels vintage blir boken mer spännande. Bl. a. där jag läser om JLC.
@Aurum, jag vet att vi tidigare diskuterat när Safirglas kom och i boken står det 1929 (i alla fall hos Jaeger). Intressant är även att första stålboetterna först 1926. Tänk, bara knappa tiotalet år innan min klocka tillverkades!
Har också reagerat på detta men vet inte om det finns ett samarbete.Har Omegas damverk något med Jaeger att göra? Jag menar, deras cal 690 ser ju ut att i princip vara lika liten som JLC cal 101?
Nu på Buckan;
https://www.bukowskis.com/sv/lots/908405-omega-armbandsur-8-x-13-mm
Omega Cal 690;
JLC cal 101;
@Aurum ?
Duoplan?Fasiken vad mycket för pengarna man får med damklockor. Högst omodern storlek men wow vilket hantverk, material. Jag tror ingen ung vacker kvinna hade blivit fulare med denna på handleden. Cal 101? Guld, platina, diamanter, safirer samt JLC duoplan. Estimat 1000-1500 euro. 14mm diameter...
http://www.artcurial.com/en/asp/fullcatalogue.asp?salelot=3281++++++39+&refno=10590582&image=1
Ja, tror du inte det? På ett så litet ur och med kronan baktill?Duoplan?
Läcker!Och Goldberger visar en läcker variant idag;
Måste ses!Lite roligt, Jaeger LeCoultre har senaste tiden kört rätt många inlägg på Instagram för deras Duoplan, bl.a. en film på urmakare som monterar (@Daniel Mathisen ? )
Och Goldberger visar en läcker variant idag;
Det är koolt, men Cartier visade hur det skulle se ut. Tror vi inte han mena UniPlan?Lite roligt, Jaeger LeCoultre har senaste tiden kört rätt många inlägg på Instagram för deras Duoplan, bl.a. en film på urmakare som monterar (@Daniel Mathisen ? )
Och Goldberger visar en läcker variant idag;
Tror du det? Visserligen ser den inte så liten ut, men jag ser ingen krona. Finns det uniplan med kronan bak med?Det är koolt, men Cartier visade hur det skulle se ut. Tror vi inte han mena UniPlan?
Fan, det har du rätt i. Tänkte på de breda tankerna men det stämmer att de är duoplan. Vilket jag kan tycka är lite udda i sig men det förändrar ju inte läget.Tror du det? Visserligen ser den inte så liten ut, men jag ser ingen krona. Finns det uniplan med kronan bak med?
Så otroligt läckert med ett ur som är intrigerat med bandet som här.Det är koolt, men Cartier visade hur det skulle se ut. Tror vi inte han mena UniPlan?