På Systembolaget? Där tror jag du går bet.På ordinarie pris kan man pruta mycket mer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
På Systembolaget? Där tror jag du går bet.På ordinarie pris kan man pruta mycket mer.
På Systembolaget? Där tror jag du går bet.
Det kom med en ordlek från dina 75". Sätt in en flaska Champagne om det passar din självbild bättre.Det är 40 år sedan jag kom förbi nivån då man köpte en 75'a..
Då gissar jag du har klarat pruta en hel del eller tar jag fel?Hela den här tråden sammanfattas ganska bra i ett citat från filmen "The Wolf of Wall Street"
Mark Hanna : You know what a fugazi is?
Jordan Belfort : Fugayzi, it's a fake.
Mark Hanna : Fugayzi, fugazi. It's a whazy. It's a woozie. It's fairy dust. It doesn't exist. It's never landed. It is no matter. It's not on the elemental chart. It's not fucking real.
Ungefär så kan man säga om priset på en klocka egentligen. Priset är vad man kommer överens om att det är eller i AD:s fall vad han/hon lyckas övertyga dig om att det ska vara. Dock är det ju lite beroende av hur villig AD:n är att verkligen sälja klockan och hur villig du är att köpa.
Det finns en anledning till att prislappar på klockor skrivs för hand på papperslappar, alt visas på svarta block med utbytbara siffror om det är i ett skyltfönster.
Då gissar jag du har klarat pruta en hel del eller tar jag fel?
Men har du provat deg på lite % på en Grand Seiko? eller hos en AD som säljer GS.Både ja och nej. Man får välja sina strider. Står du i kö för att köpa en väntlistad Rolex så kan du ju såklart inte pruta. Men om du är intresserad av något som legat i handlarens fönster i veckor, kanske månader måste man ju försöka.
Det handlar ju också lite om att veta hur mycket du ska betala och hur mycket rabatt som kan vara rimlig för AD:n att ge i förväg. Samt låta säljaren underförstått förstå detta. Om man är tillräckligt informerad och låter säljaren förstå det har det hänt att jag blivit erbjuden rabatt och div tillbehör utan att ens fråga.
Men samtidigt har ju många märken jobbat hårt för att få bort detta under senare år. Främst genom att de drar tillbaka AD status från många urhandlare och går över till egna butiqer utan rabatter typ som Omega och Breitling.
Man ska (försöka) pruta sa man skäms.Då gissar jag du har klarat pruta en hel del eller tar jag fel?
Men har du provat deg på lite % på en Grand Seiko? eller hos en AD som säljer GS.
Tog precis min BB58 bort från sälja & köpa för jag började tänka på det du skrev, och kom fram till att jag egentligen inte behöver sälja. kanske GS får vänta lite. Är en quartz freak men jaja, får klara mig för nu.Man ska (försöka) pruta sa man skäms.
Det ska ingen säljare ta illa upp av.
Däremot ska man som köpare acceptera ett Nej och inte börja gråta hota tjafsa eller göra sig allmänt dryg.
Affärer är inte något personligt.
Det var välförsett med Tudor här. Har inte sett någon GS butik ännuTog precis min BB58 bort från sälja & köpa för jag började tänka på det du skrev, och kom fram till att jag egentligen inte behöver sälja. kanske GS får vänta lite. Är en quartz freak men jaja, får klara mig för nu.
Menar du i deras butiker? Där är det nog 0 prutmån, kanske kan du få ett band eller liknande med i köpet dockNån som prutat hos Breitling nyligen? Vad är rimligt om något att förvänta sig?
i de renodlade butikerna ja, andra AD's fortfarande prutmånOj, är det så illa?
Illa?Oj, är det så illa?
Illa?
Det är väl jättebra om det ska vara något andrahandsvärde på klockorna att det är listpris som gäller.
Säg det till de stackare som betalar full list.Nja, tycker nog deras priser är uppblåsta minst 20%
Kan jag aldrig tro.Rolex i vitguld på länk. Finns det prutmån hos AD?
Inte ett öre sist jag frågade 【Maj】ang Santos Large I stålNågon som vet om Cartier Santos är prutbar? Antingen på ad eller direkt på cartier i Stockholm?
Som tidigare skrev, försöka kan man väl alltid men förvänta sig något, nää tyvärr skulle jag sägaNån som prutat hos Breitling nyligen? Vad är rimligt om något att förvänta sig?