Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, det är just överkursen som jag tänker på. Är auktion bra? Är det bättre att söka i Japan istället för Sverige, vilka entusiastforum finns det där entusiastpriser förekommer, vad säger världsekonomin just nu? När är priserna lägst. Vilka klockor är det svårast att pruta på, lite så. Vem vinner på en köpesannon vs en säljesannons, etc. Hur bli en köpare starkare än en säljare?Varfor skulle jag vilja betala mer an jag behover?
Sjalvklart fragar jag om vi kan gora nagot pa priset,men inte till det extrema som Anders. Hur han lyckas pruta med kassorskan pa ICA ar overkurs for mig
Ja, det är just överkursen som jag tänker på. Är auktion bra? Är det bättre att söka i Japan istället för Sverige, vilka entusiastforum finns det där entusiastpriser förekommer, vad säger världsekonomin just nu? När är priserna lägst. Vilka klockor är det svårast att pruta på, lite så. Vem vinner på en köpesannon vs en säljesannons, etc. Hur bli en köpare starkare än en säljare?
JaFår man pruta hos AD? tänker typ klockmaster när man försöker köpa en Grand Seiko.
hur mycket och hur i tussan lägger man fram det ?
Dom säljer typ alla GS under listpris så dom är väldigt vana med att kunder prutar. Inte köpt en GS på mycket länge så vet inte exakt vad som äe rimligt att be om. Kika på Chrono24 och Uret.se och förklara för dom att du hittat klockan för ”detta pris”. Därefter kan du be dom ge dig ett erbjudande, dock endast om du är redo att slå till direkt. Pruta inte om du inte är beredd på att köpa.hur mycket och hur i tussan lägger man fram det ?
Måste bara få såld min bb58 sen ska jag prova!Dom säljer typ alla GS under listpris så dom är väldigt vana med att kunder prutar. Inte köpt en GS på mycket länge så vet inte exakt vad som äe rimligt att be om. Kika på Chrono24 och Uret.se och förklara för dom att du hittat klockan för ”detta pris”. Därefter kan du be dom ge dig ett erbjudande, dock endast om du är redo att slå till direkt. Pruta inte om du inte är beredd på att köpa.
Hej!hur mycket och hur i tussan lägger man fram det ?
Ballsy move, SBGN003 går för 35 950 kr i butik är 30 en okey chansning?Hej!
Jag är sugen på X.
Om jag köper den av dig nu vad kan du göra på priset?
Det är väl lämpligt att säga om man vill få svar.
Ja, låter rimligt. Prova med 28 så kanske ni landar på 30.Ballsy move, SBGN003 går för 35 950 kr i butik är 30 en okey chansning?
Funkar detta blir det en segerdans ut från fältöversten.Ja, låter rimligt. Prova med 28 så kanske ni landar på 30.
Oj....Ballsy move, SBGN003 går för 35 950 kr i butik är 30 en okey chansning?
Du säger något där jaOj....
Jag har ingen aning men prova gar ju.
Far du Nej sa ar det ju inget mer med de
Nu är ju tiderna annorlunda än nyss men jag tror det blir svårt att få den för 30. På C24 verkar dom gå att få från Japan för 26 900 ca. Då kan kan nog som bäst komma ner i 25 ink frakt. (Jag utgår från de tre Japan prutningar jag själv gjort på GS o Chronomaster). Lägg moms på det så runt 31500 hemtaget. Under det skulle förvåna mig om du får en svensksåld. Men utgör du från mitt resonemang ovan kanske du kan få en för 32 någonstans. Dock som sagt... tiderna är annorlunda o Fältöversten o Globen kanske är tokdesperata....Funkar detta blir det en segerdans ut från fältöversten.
Ja som du säger tiderna är annorlunda, kanske värt att prova.Nu är ju tiderna annorlunda än nyss men jag tror det blir svårt att få den för 30. På C24 verkar dom gå att få från Japan för 26 900 ca. Då kan kan nog som bäst komma ner i 25 ink frakt. (Jag utgår från de tre Japan prutningar jag själv gjort på GS o Chronomaster). Lägg moms på det så runt 31500 hemtaget. Under det skulle förvåna mig om du får en svensksåld. Men utgör du från mitt resonemang ovan kanske du kan få en för 32 någonstans. Dock som sagt... tiderna är annorlunda o Fältöversten o Globen kanske är tokdesperata....
Sålänge du prutar på ett trevligt sätt och accepterar ett ev nej så tror jag ingen tar illa upp.Ja som du säger tiderna är annorlunda, kanske värt att prova.
Har du skaffat svenskt tangentbordSålänge du prutar på ett trevligt sätt och accepterar ett ev nej så tror jag ingen tar illa upp.
Jag provar pruta pa Rolex....och det går ju inte så bra.
Men givetvis ska jag försöka. Dum vore jag ju annars
Får man pruta hos AD? tänker typ klockmaster när man försöker köpa en Grand Seiko.
Ballsy move, SBGN003 går för 35 950 kr i butik är 30 en okey chansning?
Klarar du att pruta 10% på en 75:a?Det går att pruta på det allra mesta. Det gäller bara att göra det med en vänlig och frågande ton. Inte ta något för givet, eller pressa säljaren. Jag prutade 10% på en 75” tv på Elgiganten häromdagen, den var redan nedsatt till nästan halva priset. Om man inte frågar får man ingenting.
Du får får följa med hahahaSkulle börja på 26 och nöja mig runt 29.
Jag tror inte bazar shackrande funkar alls. Speciellt om du ej är känd kund, blir pinsamt, dock vet jag, fick jag själv, 10 % på GS efter en artig fråga, som jag tacka ja till och slog till..Du får får följa med hahaha
Därför jag skickar in @ScubaKing först, sen kommer jag in med ett artigt resonnement.Jag tror inte bazar shackrande funkar alls. Speciellt om du ej är känd kund, blir pinsamt, dock vet jag, fick jag själv, 10 % på GS efter en artig fråga, som jag tacka ja till och slog till..
Klarar du att pruta 10% på en 75:a?