• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rånbyte på blocket

apan

Breitling
konstigt, när jag häromdagen sökte på blocket så kom det upp en annons där det stod "rolex sea dweller stulen vid inbrott". det här var i förrigår.
 

Såkkett

Omega
Sprit och krogen är ett större problem i rent antal räknat än Blocket annonser. Som rånare lämnar du oerhört mycket elektroniska spår efter dig om du kontaktar en säljare på Blocket. Tro mig, om du vill råna någon är en Blocketannons ett otroligt osmart sätt som tjuv att hitta dina offer på.

Dock, med detta sagt och detta är viktigt. En hel del tjuvar/bedragare bryr sig inte om att de sannolikt åker dit om några månader. Då har de redan bränt pengarna på Thailandsresor och brudar och har inget emot att sitta inne några månader. De var redan på väg dit på grund av andra brott.

Så länge vi bakar ihop brott och ger straffrabatt när dom väl skall dömas så ger väl ett extra rån knappt något kännbar represalie?
 

poormans

Rolex
Allt slutade bra men man blir en väldigt bra människokännare inom yrket ;)
så du baserar det på en affär som dessutom gick utan problem??

jag har både köpt av honom och sålt till honom vid ett flertal tillfällen de senaste 5 åren utan några problem och vet flera andra
som handlat med honom även de utan problem så jag säger kvalificerat revisors skitsnack;)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Så länge vi bakar ihop brott och ger straffrabatt när dom väl skall dömas så ger väl ett extra rån knappt något kännbar represalie?
Det är där åtalseftergift/underlåtelse kommer in vilket enligt mig är helt vansinnigt. Har man begått flera brott ska straffen adderas. Som det är nu kan de som inte bryr sig begå massor av brott och bara skratt eftersom de bara kommer att dömas för de grövsta :dead:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

Jag drar inga som helst slutsatser av allt detta mer än att jag bla sett en Rolex Sub ute till försäljning på blocket som senare anmäldes stulen. Där och då tyckte jag det var ett märkligt sammanträffande. Vad andra drar för slutsatser är upp till var och en. Dock ska man vara försiktig med att spinna iväg i tanken vilket många gånger leder till att dikten överträffar verkligenheten.
Läs tråden ovan.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Grundar anklagelserna på att jag träffat honom och sålt till honom. Jobbar inom redovisning och kollade upp honom innan jag skulle möta honom. Personlig konkurs. En riktig skojare om ni frågar mig :)

Så eftersom du är revisor så vet du att inbrottet och att polisen inte släppte in honom i hemmet pga brottsplatsundersökning, är lögn från hans sida? Har jag förstått rätt?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vem är denna R*nni* Er**sson? Nåt som hänt här med denna person??
Innan detta? Har har sålt rätt mycket klockor genom åren, främst Rolex. Han var uppe för diskussion för något/några år sedan när han beskrev klockor på ett sätt som inte överensstämde med hur KS-medlemmarna såg på klockorna.

Då skrev han typ "och nej den är inte felpolerad som vissa förståsigpåare på klocksnack tycker" i annonsen.

TROR även det varit snack om fel tavlor i fel boetter men mer än det? Nej.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Innan detta? Har har sålt rätt mycket klockor genom åren, främst Rolex. Han var uppe för diskussion för något/några år sedan när han beskrev klockor på ett sätt som inte överensstämde med hur KS-medlemmarna såg på klockorna.

Då skrev han typ "och nej den är inte felpolerad som vissa förståsigpåare på klocksnack tycker" i annonsen.

TROR även det varit snack om fel tavlor i fel boetter men mer än det? Nej.
Han riggade väl även budgivningar på Tradera;)
 
Innan detta? Har har sålt rätt mycket klockor genom åren, främst Rolex. Han var uppe för diskussion för något/några år sedan när han beskrev klockor på ett sätt som inte överensstämde med hur KS-medlemmarna såg på klockorna.

Då skrev han typ "och nej den är inte felpolerad som vissa förståsigpåare på klocksnack tycker" i annonsen.

TROR även det varit snack om fel tavlor i fel boetter men mer än det? Nej.
Aha den stjärnan det kommer jag ihåg :)
 

Chagall

Cartier
Om det är snubben jag misstänker (nämnd i Flashback-anda ovan) så skulle jag inte bli förvånad om det är ett försäkringsbrott.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Nej däremot vet jag att folk blir rånade varje vecka. Pistolrån hemma hos säljare med mer.
Jag har varit i branschen och haft kontakt med polisen själv, sett anmälningarna och hört snacket.

Att du möjligen sålt klockor på blocket med gott resultat betyder inte att du vet någonting.
Det sker oftare än man tror. När pistolen åker fram spelar det ingen roll om klockorna är förvarade någon annanstans. Annonser är som öppna böcker för rånare.
 
Topp