• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rånbyte på blocket

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Hamnar man i personlig konkurs är man lite dummare än alla andra :)
Jag är beredd att hålla med till största del. Det finns dock omständigheter som kan göra att även den mest skötsamme hamnar snett. Personliga tragedier till exempel.
Därför är det farligt att dra alla över dem berömda kammen.
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Grundförutsättningarna för att försättas i personlig konkurs är att man är myndig och har dålig koll på ekonomi, alltså inget som vettiga människor slår sig för bröstet för. Utbildning spelar ingen roll. Man behöver inte ens veta vad revisorsnämnden är för något.

Med andra ord är det nästan exakt samma krav för att vara verksam inom det vaga uttrycket "redovisning".
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Värmland verkar osäkert.

"Stod i duschen när yxmän högg sig in och skrek: "Here is Johnny"
Karlstad

Karlstadsbon stod och duschade det brakade till vid ytterdörren. Där stod två män och slog sig in i lägenheten med en yxa. När de tagit sig in slog de sönder inredningen. Nu har den ene mannen, som var drivande, dömts till fängelse. Båda ska betala skadestånd till mannen de bröt sig in hos.


Alla männen kände till varandra och hade före yxattacken haft viss telefonkontakt. Av personliga skäl blev den 44-årige mannen så arg att han en kväll tog med sig sin 47-årige kamrat och åkte hem till deras bekant.

Där började han hugga sig in genom ytterdörren och när det blev ett hål stack han in huvudet och skrek ”Here is Johnny” - en anspelning på klassiska repliken från filmen The Shining. Mannen i lägenheten, som stod i duschen när angreppet startade, flydde naken upp i trapphuset skrikande på hjälp.

Efter angreppet gick 44-åringen till en bar i Karlstad där han även greps.

Männen döms för olaga hot, grovt hemfridsbrott och skadegörelse. 44-åringen döms till fängelse i sex månader och 47-åringen till villkorlig dom och samhällstjänst. De ska tillsammans betala skadestånd på 25 000 kronor till den angripne mannen och drygt 11 000 kronor till bostadsbolaget för skadorna på lägenheten."
 

ErikGBG

Audemars
Ähhh den bransch du verkar i får ju för böveln doldt statsbidrag i form av halverad moms;)
Nu går vi grovt OT men halv moms gentemot vad? Mot innan ja. Mot t ex böcker är det dubbelt.
Och sen är en skattereducering aldrig ett bidrag.
Om jag rånar dig på 300kr och sedan ger tillbaka 150, ger jag dig då 150kr?
Sen spelar det iofs ingen roll för mig som anställd, men rätt ska vara rätt
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Nu går vi grovt OT men halv moms gentemot vad? Mot innan ja. Mot t ex böcker är det dubbelt.
Och sen är en skattereducering aldrig ett bidrag.
Om jag rånar dig på 300kr och sedan ger tillbaka 150, ger jag dig då 150kr?
Sen spelar det iofs ingen roll för mig som anställd, men rätt ska vara rätt
Ojj, vi kanske ska stanna där:)
 

ScubaKing

Audemars
Jag var tveksam om jag skulle skriva något i den här tråden. Jag känner Ronnie personligen, och mer hederlig kille får man leta efter. Alltid fair i affärer och lurar ingen. Han har gjort mängder med affärer och har väldigt sällan klagomål. Får han det så löser han dem med köparen.
Den konkursen ni pratar om är för 14 år sedan, en personlig firma vilket resulterar då i personlig konkurs.

Killen har precis haft inbrott och blivit av med massa värdefulla saker, fått sitt hus vandaliserat. Ni tycker inte ni sparkar på någon som ligger ner? Vilken hetsjakt, och detta på grund av något jävla trams på Tradera!
Detta är allt det negativa med forum där folk kan vara inkognito.
 
Senast ändrad:

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Screenshot_2016-06-21-21-58-35.png
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Jag var tveksam om jag skulle skriva något i den här tråden. Jag känner Ronnie personligen, och mer hederlig kille får man leta efter. Alltid fair i affärer och lurar ingen. Han har gjort mängder med affärer och har väldigt sällan klagomål. Får han det så löser han dem med köparen.
Den konkursen ni pratar om är för 14 år sedan, en personlig firma vilket resulterar då i personlig konkurs.

Killen har precis haft inbrott och blivit av med massa värdefulla saker, fått sitt hus vandaliserat. Ni tycker inte ni sparkar på någon som ligger ner? Vilken hetsjakt, och detta på grund av något jävla trams på Tradera!
Detta är allt det negativa med forum där folk kan vara inkognito.
Kan väl hålla med dig till viss del.
Men mannen i fråga är en gråhandlare med betoningen på grå.
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Hmm han kallar mig gris och vill sedan anmäla mig för att jag drar en kränkande kommentar "hamnar man i personlig konkurs är man lite dummare än alla andra". Han är precis lika ironisk nu som jag var med den kommentaren :)
 
Topp