• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rånbyte på blocket

rogart-63

Patek
267x267_Victor-Martinez.jpg
Det måste vara han som lyfte in kassaskåpet i bilen? Gjorde några squats innan?
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Tycker synd om personen i fråga, men jag är inte så värst förvånad att han blir ifrågasatt.
 

Bergmästaren

Breitling
Än en gång på detta forum så passerar vi lågvattensmärket med råge med vissa av inläggen, är kanske det välkända "svenska avunden" som spökar.
 

Chattras

Cartier
Förstår inte riktigt hur delen men huruvida han gått i personlig konkurs eller inte spelar någon roll. Finns ganska många framstående och aktade finansmän som har gjort eller varit nära att göra personlig konkurs. Kolla på Erik Penser t.ex. Han har ju inte direkt någon skojarstämpel på sig. Hade det inte varit för Palmstjärna hade han nog dukat-under på 90-talet.
 

ScubaKing

Audemars

Han är arg och ledsen och reagerar givetvis därefter. Han skulle inte kalla någon för gris eller dylika om han inte var just upprörd och ledsen. Tjuvarna tog saker från hans fru som är ovärderliga, sådant som pengar aldrig någonsin kan ersätta. Klart han inte mår bra. Och att sedan få sitt privatliv synat på ett öppet och stort forum gör väll troligen inte saken bättre.
 
Senast ändrad:

Professor S

Panerai
2-Faktor
Hamnar man i personlig konkurs är man lite dummare än alla andra :)
Nu är ju personlig konkurs ingenting som någon eftersträvar och jag kan lova dig att inte heller Ronnie hade det som avsikt. Om det hade räckt med att vara dum hade förmodligen 12,86% av Sveriges befolkning varit i kk (siffror från riksdagsvalet 2014). Jag blir nästan fundersam på vilka andra register du kollar motparten i dina affärer mot eller om ekonomiska felsteg är det absolut värsta en människa kan göra i din värld?
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Nu är ju personlig konkurs ingenting som någon eftersträvar och jag kan lova dig att inte heller Ronnie hade det som avsikt. Om det hade räckt med att vara dum hade förmodligen 12,86% av Sveriges befolkning varit i kk (siffror från riksdagsvalet 2014). Jag blir nästan fundersam på vilka andra register du kollar motparten i dina affärer mot eller om ekonomiska felsteg är det absolut värsta en människa kan göra i din värld?
Hmm
 
Senast ändrad:

olivetti

Cartier
Jag har inte lagt mig i denna tråd innan men jag kan förstå att personen som blir ganska förolämpad i denna tråd blir förbannad och kallar osverigeo gris. Mannen har haft inbrott i sitt hem och här sitter folk och verkar tycka det är kul. Hur kul hade det varit om någon i familjen hade varit hemma tex hans fru och blivit grovt misshandlad, hade vi fortfarande tyckt det varit roligt?
Här är en hel del osmakliga inlägg som är lätt att skriva när man sitter bakom ett tangentbord men som jag tror personligen aldrig personen hade kunnat stå för öga mot öga. Gråhandlare visst är han det men hur många av hans klockor sitter runt era handleder sålda i två tre led innan dom hittar dit. Så sluta kasta skit nu och skärp till Er. Detta kan drabba alla.
 

mannis

Cartier
Förstår inte riktigt hur delen men huruvida han gått i personlig konkurs eller inte spelar någon roll. Finns ganska många framstående och aktade finansmän som har gjort eller varit nära att göra personlig konkurs. Kolla på Erik Penser t.ex. Han har ju inte direkt någon skojarstämpel på sig. Hade det inte varit för Palmstjärna hade han nog dukat-under på 90-talet.


Opp opp PalmSTIERNA, inget annat. Rätt ska vara rätt
 

Solvik

Panerai
Ska det diskuteras var man smartast säljer stöldgods nu? Lås denna obehagliga tråd nu, tack.
Det som eventuellt har något diskussionsvärde kvar i denna tråd kan avhandlas i lämpligare trådar. Visa respekt.
 

Cryssarn

Rolex
Att det fan ska finnas folk till allt. Kan heller inte vara trevligt att gå omkring hemma efter något sådant. Nu är det inte i närheten samma skala, men när min bil blev stulen och sen hittad så sålde jag den direkt. Det kändes alldeles för konstigt. Hoppas allt löser sig för honom, även fast ovärderliga saker ( gissar arvegods? ) inte kan ersättas.
 

sveol

Cartier
Admin borde låsa denna tråd. De anklagelser som riktas mot R Går emot all rim och reson. Skamligt. Mannen har blivit utsatt för ett kränkande brott och vissa skrattar. Åter igen, skamligt. Ni som kränkt R, mår ni bra nu?
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Jag har full förståelse för att mannen i fråga blir förbannad och att han skriver av sig på FB.
Ingen vill bli kallad för bedragare, skurk m.m, oavsett vilket gammalt byk som finns i lasten så har ingen här någon som helst vetskap om vad som egenteligen har hänt förutom att han har blivit drabbad av inbrott.
 

henk

Breitling
Imponerad av er 3 (tre) internettroll som eldat på i denna diskussionen.
Jag hoppas att ni är omyndiga och saknar all form av vett, etikett och empati och att detta kan förbättras innan ni släpps ut av era föräldrar i verkligheten på egen hand.
Skulle ni vara myndiga är ni helt enkelt renodlade AS som driver på och eldar på en brasa som ni bevisligen inte vet ett skit om - men ni borde veta bättre. Men det är väl det som personifierar troll. Jag hoppas verkligen att ni en dag fattar vad det får för konsekvenser i lägen som dessa med era kommentarer....och kanske då begriper att det är människor på andra sidan ert lortiga tangentbord och avslagna jolt Cola.
 

Linkan

Rolex
Förstår inte riktigt hur delen men huruvida han gått i personlig konkurs eller inte spelar någon roll. Finns ganska många framstående och aktade finansmän som har gjort eller varit nära att göra personlig konkurs. Kolla på Erik Penser t.ex. Han har ju inte direkt någon skojarstämpel på sig. Hade det inte varit för Palmstjärna hade han nog dukat-under på 90-talet.

Stort +1 på den!
 
Topp