• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rabatt hos AD?

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Hade lämnat in min 5513 för koll hos RobE för ca 2 månader sen.
Fick mycket dåliga besked angående klockan, vilket fick mig att kontakta säljaren som gick med på att häva köpet.
Jag kom kom in till RobE, riktigt deppig, för att hämta min 5513, packa den och returnera den direkt till säljaren.
Väl där tänkte jag att det kunde vara kul att prova en SD 116600, och som tur var hade de en på lager.
Jag frågade om priset, och fick ett bra erbjudande.
Deppig som jag var p g a min katastrofalt dåliga 5513 som jag skulle returnera samma dag, slog jag till direkt på SD:n!
Kändes mycket enklare att gå till postens företagscenter på Regeringsgatan med min 5513 när jag hade en helt sprillans SD i påsen, klar för uppackning så snart jag var tillbaka på hotellet!:)

Kändes fantastiskt att sitta på hotellet 20 min senare och pilla bort plasten på min nya SD!:D
Som sagt, frågar man efter bästa pris, var i så fall beredd att handla direkt!
image.jpg
Tycker du sammanfattar det bra, frågar man efter och även får bästa pris ska man vara beredd att handla!
 

Klugel

Omega
Har full förståelse för "båda" synsätten, särskilt när det kommer till så homogena produkter som klockor.

Service, bemötande, respekt och andra "mjuka värden" är självklart viktiga och väldigt trevliga. Många, inkl mig själv, uppskattar det sättet att göra affärer på. Priset är självklart viktigt, man vill inte känna sig lurad, men inte det absolut viktigaste.

Vissa tycker dock inte dessa mjuka värden är värda något. Särskilt inte på produkter som är identiska värden över. Jag kan till viss del förstå tankesättet. Vi googlar priser på precis allt idag, varför skulle det vara någon skillnad med klockor?

För en duktig säljare är priset ingenting, för en dålig säljare är priset allt!
 

Rulle

Audemars
MEN.... Det känns ju rätt äckligt att vi ska behöva pruta som galningar för att kunna få samma priser som man kan få på andra ställen ute i europa.... Har visserligen inte haft och göra med rob engström (har läst väldigt bra saker om dom) men har varit på nymans, bergströms mm och ingen av dom har övertygat mig vf jag ska betala överpris till just dom som ny kund..
 

Ministern

Founder
2-Faktor
MEN.... Det känns ju rätt äckligt att vi ska behöva pruta som galningar för att kunna få samma priser som man kan få på andra ställen ute i europa.... Har visserligen inte haft och göra med rob engström (har läst väldigt bra saker om dom) men har varit på nymans, bergströms mm och ingen av dom har övertygat mig vf jag ska betala överpris till just dom som ny kund..

Du menar priser så det lönar sig att köpa av gråhandlare ute i Europa och kränga med avans på KS?
 
  • Like
Reactions: CLT

Rulle

Audemars
Du menar priser så det lönar sig att köpa av gråhandlare ute i Europa och kränga med avans på KS?

Inte gråhandlare!! Beställde nyss en dj av gassan på schipol... 20 k billigare än sverige och då behövde jag inte ens pruta! ...
Visst är det bra att stödja sin lokala urmakare men när det gäller en skillnad på över 10 tusen så kan man ju glömma det stödet tycker jag!

Visserligen så köpte jag nyss en speedy 10 k billigare än i sverige och ändra mig efter jag fick hem den ... Sålde den för exakt samma peng som jag köpte den för det känns bara fel att tjäna pengar på folk här inne ! Vi är ju ibte här för att vi är miljonärer, vi är här för att vi alla älskar samma sak, klockor!
 
  • Like
Reactions: SFS

Ministern

Founder
2-Faktor
Inte gråhandlare!! Beställde nyss en dj av gassan på schipol... 20 k billigare än sverige och då behövde jag inte ens pruta! ...
Visst är det bra att stödja sin lokala urmakare men när det gäller en skillnad på över 10 tusen så kan man ju glömma det stödet tycker jag!

Visserligen så köpte jag nyss en speedy 10 k billigare än i sverige och ändra mig efter jag fick hem den ... Sålde den för exakt samma peng som jag köpte den för det känns bara fel att tjäna pengar på folk här inne ! Vi är ju ibte här för att vi är miljonärer, vi är här för att vi alla älskar samma sak, klockor!

Jaha, så du kör en otillåten paketöppning och sedan säljer den 24 timmar senare utan avans? Märkligt..
 

Apansson

Torpare
MEN.... Det känns ju rätt äckligt att vi ska behöva pruta som galningar för att kunna få samma priser som man kan få på andra ställen ute i europa.... Har visserligen inte haft och göra med rob engström (har läst väldigt bra saker om dom) men har varit på nymans, bergströms mm och ingen av dom har övertygat mig vf jag ska betala överpris till just dom som ny kund..

Dessa andra ställen ute i europa är knappast att ha som någon sorts generell prisbild. De dumpar priserna för att få fortsätta vara AD för märket i fråga, tycka vad man vill om märkenas regler för detta, men det går inte att jämföra. Sen kan du se på det på ett annat sätt - vill du ha möjlighet att titta på saker i butik i Sverige? I såna fall bör du även stödja dina lokala handlare då och då. Om alla tänkte som du skulle vi inte ha några AD's i Sverige, och ingenstans där du kan pröva klockorna du köper hos dina gråhandlare på kontinenten.
 

Rulle

Audemars
Jaha, så du kör en otillåten paketöppning och sedan säljer den 24 timmar senare utan avans? Märkligt..


Haha lite hatiska inlägg här ja ;) gillas

Kan länka till köparn om du inte ens tror mig;)
Jag e såld på speedyns utseende men inser varje jävla gång att den e för stor... Hopplös människa helt enkelt!
Köper jag en klocka här så säljer jag den till samma peng för att detta e inte blocket liksom...
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Haha lite hatiska inlägg här ja ;) gillas

Kan länka till köparn om du inte ens tror mig;)
Jag e såld på speedyns utseende men inser varje jävla gång att den e för stor... Hopplös människa helt enkelt!
Köper jag en klocka här så säljer jag den till samma peng för att detta e inte blocket liksom...

Ok, lugnt. Följ reglerna för paketöppning nästa gång bara.
 
  • Like
Reactions: ZQT

Rulle

Audemars
Dessa andra ställen ute i europa är knappast att ha som någon sorts generell prisbild. De dumpar priserna för att få fortsätta vara AD för märket i fråga, tycka vad man vill om märkenas regler för detta, men det går inte att jämföra. Sen kan du se på det på ett annat sätt - vill du ha möjlighet att titta på saker i butik i Sverige? I såna fall bör du även stödja dina lokala handlare då och då. Om alla tänkte som du skulle vi inte ha några AD's i Sverige, och ingenstans där du kan pröva klockorna du köper hos dina gråhandlare på kontinenten.


Så sant så !!! Håller med dig där faktiskt men sen kommer ändå dubbelmoralen in på något sätt !

Kalla gärna mig för en dålig människa, snål mm. Men ingen service i världen kan få mig att betala över 10 k mer för en klocka!
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Man vinner mest på att vara trevlig och lägga ett seriöst bud. Har handlat både av Rob E och Nymans och alltid blivit bra bemött. Hur kul är det för Rob E och Nymans när folk kommer in och klämmer på en klocka för att sedan köpa den utomlands. Sedan kommer dom in med sin nyköpta klocka för att korta länken och gnäller för några hundralappar.

Nja, jag förstår vad du menar men jag tycker att ADs ska skita högaktningsfullt i var man köpt sin klocka (så länge den är lagligt köpt förstås). :) Om någon annan ger mig ett bättre pris (inom eller utom riket) så är det jag som köpare som väljer var jag vill handla. Att sedan vissa tar flera hundra för att korta en länk är ju ett skämt i sig.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Nja, jag förstår vad du menar men jag tycker att ADs ska skita högaktningsfullt i var man köpt sin klocka (så länge den är lagligt köpt förstås). :) Om någon annan ger mig ett bättre pris (inom eller utom riket) så är det jag som köpare som väljer var jag vill handla. Att sedan vissa tar flera hundra för att korta en länk är ju ett skämt i sig.

Du ska och får köpa var du vill. En AD ska ta emot din klocka men de är fria att ta vilket pris de vill. Konsekvensen av att AD:s tappar affär är att de tvingas ta ordentligt betalt av de som köpt av annan handlare.

Personligen så njuter jag när en snåljävel får betala en förmögenhet för skittjänster.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Du ska och får köpa var du vill. En AD ska ta emot din klocka men de är fria att ta vilket pris de vill. Konsekvensen av att AD:s tappar affär är att de tvingas ta ordentligt betalt av de som köpt av annan handlare.

Personligen så njuter jag när en snåljävel får betala en förmögenhet för skittjänster.

Haha! Snåljävel... :) Jag tror att det finns en risk att de inte ens får sälja skitjänsten eftersom det blir för dyrt. Dvs ytterligare förlorad inkomst.

Varför skiljer det sig så mycket i pris mellan en gråhandlare i tex Italien jämfört med AD i Sverige?
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Haha! Snåljävel... :) Jag tror att det finns en risk att de inte ens får sälja skitjänsten eftersom det blir för dyrt. Dvs ytterligare förlorad inkomst.

Varför skiljer det sig så mycket i pris mellan en gråhandlare i tex Italien jämfört med AD i Sverige?

Driver du med mig, kan du inte klura ut det med skatt, momssatser, löne och krav från tillverkare att hålla vissa priser... Tror inte en svensk AD vill ha in dig för att korta en länk eller någon annan mer eller mindre gratistjänst du förväntar dig..
 

Rulle

Audemars
Haha! Snåljävel... :) Jag tror att det finns en risk att de inte ens får sälja skitjänsten eftersom det blir för dyrt. Dvs ytterligare förlorad inkomst.

Varför skiljer det sig så mycket i pris mellan en gråhandlare i tex Italien jämfört med AD i Sverige?


Får bara ångest när jag hör snål jävel...
Blev dumpad av en tjej för hon tyckte jag var en gniden jävla människa som hellre köpte klockor än la pengar på henne ! Haha
 
Topp