Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Rber skrev:Men fy vad jiddrigt det var med de feta springbarsen och ändlänkar på det. Var första gången jag monterade med ändlänkar så det tog en stund. Eller så gjorde jag helt fel...
Kul! Jag har också Harolds Anvil och Timefactors gummi. Tacka Yonsson för det!Denke skrev:Är riktigt sugen på Sumo nu!
Och jag har en som ligger och väntar på mig....både med originallänk och ett anvil från Harold...plus att jag knep ett isofranolookband från Timefactors förra veckan...
Längtar lite till måndag!![]()
Rber skrev:Kul! Jag har också Harolds Anvil och Timefactors gummi. Tacka Yonsson för det!Denke skrev:Är riktigt sugen på Sumo nu!
Och jag har en som ligger och väntar på mig....både med originallänk och ett anvil från Harold...plus att jag knep ett isofranolookband från Timefactors förra veckan...
Längtar lite till måndag!![]()
yonsson skrev:Vad menar farbror med plåtigt? Ihåligt? Tooligt?
Den är ju helt klart klockren på TF retro rubber, men jag gillar omväxlingen. Originallänken hade jag nästan kunnat kasta. Använde det i princip bara från butik tills jag kom hem och har aldrig gillat det.
Nu blir jag nästan irriterad på gnället över Sumolänken... Jag tycker det är en riktigt trevlig länk, särskilt med tanke på att den sitter på ett dykarur. Dressig och elegant skulle jag säga.yonsson skrev:Originallänken hade jag nästan kunnat kasta. Använde det i princip bara från butik tills jag kom hem och har aldrig gillat det.
De två urverken är ganska lika i verkligheten skulle jag vilja påstå. Seiko har alltid stora marginaler på sina specifikationer. Sumon har dock inte ett urverk där man kan garantera att den alltid håller samma gångavvikelse, utan den kan gå några sekunder + en dag och några sekunder - nästa dag. Min har varit hyfsat exakt och kanske dragit sig +-5sek/dygn.Har varit sugen på en seiko ett tag, eventuellt en Sumo. Dock var utärmakaren jag pratade med lite skeptisk till urverkets noggranhet. Är ganska stor skillnad på 25 och 7 sekunder. Han rekommenderade en certina ds action istället. Men din uppfattning är att det inte är något att haka upp sig på?
Grym recension!
Nu är det bara börja leta Sumo.![]()
Har nyss sålts 2st här.. så du skulle ha varit hör lite lite tidigare![]()
Liten fråga från någon utan kunskap om fotografi: Hur tar ni sådana där läckra bilder med helt svart bakgrund och mjuk belysning på klockan som i bild #3 i OP:s post? Något sorts skåp klätt svart invärtes?
Seiyajapan, Chino WatchOm det är en ny sumo som ska införskaffas och snålheten är prioriterad, var skall jag vända mig då?
Om det är en ny sumo som ska införskaffas och snålheten är prioriterad, var skall jag vända mig då?
Ja du ska väl alltid vara värst...Skit i vad 80talisten skriver. Köp via watchhubs.com De har kanonpris på sumon och är väldigt smidiga att handla från.