• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Recension: Seiko "sumo" sbdc001

Erik1

Patek
2-Faktor
Bra att den här fick sig en bumb, bra recension! Har ju varit en del trådar om tips på dykare i det lägre prissegmentet
 

Andyrew

Cartier
Riktigt snygg faktiskt!

edit: såg priset ovan, snygg klocka men varför är den just mest prisvärd i sin klass? Longines hydroconquest/certina ds action diver är väl rätt nära och 2842 går väl lite mer precist?
 

Dojo80

Breitling
Grymt bra läsning! Blev faktiskt ganska nyligen ägare till en sumo! Helnöjd, fast hade varit trevligt om länken var 20mm som smalast.
Det pratas om Anvil länk, och Oyster. Hur är passformen, känslan på dessa? Nån som testat 22mm anvil?
Finns det ytterligare länkar som passar bra till klockan?
 

anww1

Breitling
Riktigt fin, har själv en blå. Vart kan man få tag på anvil länk? Stog något om yobokies, nån sida eller?
 

Skalman76

Omega
Tack för en bra recension! Fick nyligen denna av min fru i 40-års present. Väldigt nöjd måste jag säga!
image.jpeg
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag blir grymt sugen på en ny Sumo nu när jag läst denna utmärkta recension igen.
Allt är perfekt med Sumon. Komforten. Urverket. Länken. Utseendet. Priset.
 

Subsec

Rolex
2-Faktor
Har letat efter en kompis till min Monster och denna är precis vad jag letade efter. Tack en bra genomgång!
 

Alx

Omega
Hade i princip bestämt mig för att slå till på en begagnad seamaster men "tyvärr" trilla jag in på den här recensionen! Klockan ser fantastisk ut och jag tror nästan det får bli en sådan här istället. Nu till min fråga:

Det står att den är ganska stor i diameter. Jag har ganska små handleder. Upplevs den som väldigt stor och därmed en trolig deal breaker för min del?

Var är det mest aktuella inköpsstället för denna klocka till bra pris ?

Beteckningen hade ändrats tycktes jag läsa mig till i tråden. Skedde det några uppdateringar ?

Tack på förhand!
Alex
 

Skalman76

Omega
Bor du i Stockholm skulle jag rekommendera Klockmäster Globen, köpte min där. Trevligt bemötande och försäkring vilket kan vara bra med 4 småbarn hemma! Är inte helt säker på vilka ändringar som gjorts på den "nya".
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hade i princip bestämt mig för att slå till på en begagnad seamaster men "tyvärr" trilla jag in på den här recensionen! Klockan ser fantastisk ut och jag tror nästan det får bli en sådan här istället. Nu till min fråga:

Det står att den är ganska stor i diameter. Jag har ganska små handleder. Upplevs den som väldigt stor och därmed en trolig deal breaker för min del?

Var är det mest aktuella inköpsstället för denna klocka till bra pris ?

Beteckningen hade ändrats tycktes jag läsa mig till i tråden. Skedde det några uppdateringar ?

Tack på förhand!
Alex
sbdc031 heter den nya. Det enda som skiljer är tavlan. Klockmaster Globen säljer dem som sagt, antar att Fältöversten och har dem om du bor i STHLM. Bor du i GBG så tror jag bara Magnussons har dem och bor du i Halmstad så fanns det en förra gången jag var på Mårtenssons.

Om du läst recensionen så vet du redan vad jag tycker om storleken.
 
Senast ändrad:

Alx

Omega
Folk pratar om att dom köper till jubilee- och superoysterlänk. Vad är det för skillnader jämfört med original? Är dessa så mycket böttre ?
 
Topp