• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Recension: Seiko "sumo" sbdc001

D

Deleted member 1154

Guest
är inte de för rymdresenärer eller de som typ cyklar (så de inte åker av eller skramlar 30 mil runt vättern)
 
D

Deleted member 1154

Guest
http://www.timefactors.com/rubberstraps.htm
Det är den feta av de två modellerna.
CC8E8157-1858-46A7-A9F0-2C90A8B88342-58236-0000378167ABAD30.jpg

DSC_0033PS.jpg


Sumo klockan har den "flat" end eller inte?
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Yepp. Sawtooth är det. Gillar "gälarna" skarpt. Bra mycket bättre det som vanligen kommer med dykarna tycker jag. Dessutom är det inte särskilt stelt. Efter en kokning är det kalasbra. Allt till priset av ca 250 spänn. Med Seikopräglat spänne dessutom vilket ju gummit till MM300:an saknar, priset till trots. Notera även att det "breddar" upp mot hornen. Grymt till det priset helt enkelt. Kommer inte ihåg referensen på det, men googla efter Sawtooth så dyker det upp.
Köpt på bukten, från UK.
Det är svårt det där med ironi på nätet...o_O
 

Limpas

Cartier
Då har jag blivit med Sumo. Var rädd för att den skulle bli för stor för mina handleder (ca 17 cm), men det funkar faktiskt riktigt bra tack vare de böjda bandhornen. Blev förvånad över skillnaden mot skx. Det är en väääldigt stor skillnad i känsla och finish, ett stort steg uppåt för inte så mycket mer pengar. Väldigt prisvärd är nog det första och största intrycket! Jag tycker om hur boetten är fasad och skiftar mellan borstade och polerade ytor. Riktigt snyggt att vridringen är nedsänkt i boetten också.

Många verkar tycka att länken är helt värdelös, men än så länge tycker jag att en är helt ok. Blandade borstade och polerade ytor, samt att den är ganska smal, tonar ned klockan lite och gör den en aning mer dressig. Lite störande är att den delen som viker ihop sig under spännet liksom går långt utanför spännet och gör att länken böjer sig konstigt där den tar slut, men jag antar att det beror på mina tunna handleder. Hade också ett hel**** med de små "kragarna" till stiften när jag skulle korta länken. Hade ingen aning om att de fanns där så blev bra förvånad när det ploppade ut några pyttesmå runda metallbitar när jag tog ut stiften, men med lite tålamod så lyckades jag få i dem igen. Men, ifall att någon är lika orutinerad som jag så kan jag ju säga att det är viktigt att man sätter i dem ordentligt igen, annars sitter stiften helt löst och du kan tappa klockan om ett åker ur. Såhär ska det vara:

pincollar_blowup_correct.JPG

Bilden tagen från watchuseek.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Bra skrivet och bra video [emoji2]

Hur bra passar en sumo på
17cm handled?

Jag klarade Tudor Pelagos utan större problem men där gick nog gränsen. Det är ju lug till lug som är avgörande.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Bra skrivet och bra video [emoji2]

Hur bra passar en sumo på
17cm handled?

Jag klarade Tudor Pelagos utan större problem men där gick nog gränsen. Det är ju lug till lug som är avgörande.


Då har vi ungefär samma storlek på armarna, tyckte Sumon var king och en av de klockor jag verkligen saknar, har tänkt att köpa en nu igen faktiskt :) Konstigt egentligen, en Sumo liksom..
 

jbbs

Omega
Funderar lite på vad jag skulle kunna sätta min Sumo på för att den ska bli roligare. Nato, gummi, en ny länk?
Finns ju ett par trevliga länkar, bla Anvil och Engineer. Gillar inte riktigt länken som den kom på och den får nu mindre och mindre tid på armen, tyvärr, det är trots allt en riktigt skön klocka.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Funderar lite på vad jag skulle kunna sätta min Sumo på för att den ska bli roligare. Nato, gummi, en ny länk?
Finns ju ett par trevliga länkar, bla Anvil och Engineer. Gillar inte riktigt länken som den kom på och den får nu mindre och mindre tid på armen, tyvärr, det är trots allt en riktigt skön klocka.


Gummi är grymt skönt tycker jag. Kör på nått italienskt mjuk följsamt gummi.. annars tror jag yonsson har ett antal sköna idéer.. Tror också han har en del bilder på olika kombos :) annars kan du ju också kika på videorecensionen ovan där ett antal länkar och nått gummi passerar.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Gummi är grymt skönt tycker jag. Kör på nått italienskt mjuk följsamt gummi.. annars tror jag yonsson har ett antal sköna idéer.. Tror också han har en del bilder på olika kombos :) annars kan du ju också kika på videorecensionen ovan där ett antal länkar och nått gummi passerar.
Tror jag svarat på den frågan och postat bilder ungefär en miljon gånger vid detta laget. :)
Det finns ju massa olika versioner av aftermarketlänkar. Hammer, anvil, oyster är de snyggaste enligt mig. Körde oftast på GGB och retro rubber. Google it. :)
 
Topp