• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Recension: Tudor Black Bay

Kan bara säga att JAG ÄLSKAR DEN HÄR JÄVLA KLOCKAN. Riktigt genomtänkt! Tycker också att den är lite dressig (nåt jag egentligen aldrig går igång på) men på ett 'Bond-manligt' sätt UTAN att försöka vara en gammal Rolle.

Mumsfillibbaba!

Tack för en trevlig recension!
Riktigt snygg klocka till ett bra pris, själv föredrar jag den på läderremmen.
Såg den i fönstret på Bergströms ur i helgen och tycker att den är ännu snyggare live än på bild.

Riskerar väl att bli lynchad men Tudor flyger inte riktigt för mig. Det är en fin klocka absolut men hela grejen av att vara nästan en Rolex blir lite konstig........

Re: Sv: Recension: Tudor Black Bay

Heja Marcus, kejsaren har inga nya kläder!! :)

It does not fly! Men vi är ju alla olika funtade och jag är glad att bb glädjer en del :)

Trevlig läsning! Gick förbi Nymans häromveckan och såg en BB. Tänkte "den är ju snygg, men vad är TUDOR och varför liknar de ROLEX?". Nu sitter jag och läser om Tudor. Denna är snygg och något jag skulle kunna tänka mig rent designmässigt! + att den är smal!

Trevlig recension!

För att stilla min egen nyfikenhet då jag saknar kunskapen om Tudors historia; hur var historien mellan Rolex och Tudor? Eller menar du bara att de hade gemensamma ägare?

Hej! Tack för genomgången och bilderna daviden. BB är riktigt fin! Har du erfarenheten att kommentera BB vs en några år gammal Seamaster PO? Tack...

Hej! Tack för genomgången och bilderna daviden. BB är riktigt fin! Har du erfarenheten att kommentera BB vs en några år gammal Seamaster PO? Tack...

Jag har prövat otaliga PO's, men aldrig riktigt jämfört.
Första jag tänker på är att PO's med co-axialverken bygger väldigt väldigt högt... Sedan är jag inget större fan av länken på PO.
Black Bay ger inte samma röriga intryck på tavlan, enligt mig. Det känns som en enklare klocka, lite mer åt klassiska minimalistiska hållet om du så vill.

Jag har prövat otaliga PO's, men aldrig riktigt jämfört.
Första jag tänker på är att PO's med co-axialverken bygger väldigt väldigt högt... Sedan är jag inget större fan av länken på PO.
Black Bay ger inte samma röriga intryck på tavlan, enligt mig. Det känns som en enklare klocka, lite mer åt klassiska minimalistiska hållet om du så vill.
Stort tack för ditt svar. Det hjälpte mig verkligen i utvärdering av alternativ!

Mvh Martin

Trevlig läsning!
Har varit sugen på den här i över ett år nu säkert.
Är det möjligt att få med stållänk, 'textil'-bandet OCH vintage-bandet i samma paket? Hur mycket kostar vintage-bandet för sig självt?

Tillbaka
Topp