• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Recension Tudor North Flag

Tigerrific

Breitling
Tack för en jätte bra recession. Valet för mig står mellan North Flag och Black Bay 36. Om North Flag skulle ha snöflingvisaren och vara en aning mindre t.ex. diametern 36-38 så hade det utan tvekan blivit North Flag :)
 

Mr Chance

Kalmar
Tack för en jätte bra recession. Valet för mig står mellan North Flag och Black Bay 36. Om North Flag skulle ha snöflingvisaren och vara en aning mindre t.ex. diametern 36-38 så hade det utan tvekan blivit North Flag :)
Om NF hade haft snöflingvisaren och varit en aning mindre skulle det inte varit en NF. ;)
Jag har ganska taniga handleder och trivs mycket bra med klockor som mäter in på 34-38 mm men tycker ändå att storleken på NF är bra, det är ju ändå en toolklocka, och närvaron på handleden är inte problematisk. Roligt att du väljer mellan två Tudormodeller.
 

Tigerrific

Breitling
Om NF hade haft snöflingvisaren och varit en aning mindre skulle det inte varit en NF. ;)
Jag har ganska taniga handleder och trivs mycket bra med klockor som mäter in på 34-38 mm men tycker ändå att storleken på NF är bra, det är ju ändå en toolklocka, och närvaron på handleden är inte problematisk. Roligt att du väljer mellan två Tudormodeller.

Nä, det är ju klart ;)

Nästa steg är att testa båda modellerna i verkligheten, tyvärr så har min lokala klockbutik ingen av dessa två i lager.
Man kanske skulle kunna säga att NF är mer av en toolwatch än BB36?
Jag tycker båda modellerna har hybridinslag. Den glansiga Bezelringen på BB36 ger den en mer dressig-look men andra sidan tycker jag urtavlan i sig med snöflingvisarn ger en sportig-look! På samma sätt med NF så upplever jag vissa inslag av sportig men också dressig :)

Själv tycker jag absolut NF är mer sportig, gillar verkligen formgivningen samt matta och robusta finishen!
 
Topp