• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Release - SEIKO Turtle PADI SRPA21

hannes1988

Cartier
image.jpg

Den sitter som klistrad på mig är otroligt förnöjd med paddan
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Sköldpaddan
vs Ubåtsmannen aka Ostronet

Sköldpaddan köpt 8 agusti togs i bruk 10 Augusti.
Status: Ding i vridningen och länk av.

Ubåtsmannen köpt 24 december 2014 togs i bruk i början av januari 2015. Flest armtimmar i mitt stall och används till allt.
Status: Inga anmärkningar inga dings perfekt och hel länk.

Vinnaren är...
 

Ministern

Founder
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Sköldpaddan
vs Ubåtsmannen aka Ostronet

Sköldpaddan köpt 8 agusti togs i bruk 10 Augusti.
Status: Ding i vridningen och länk av.

Ubåtsmannen köpt 24 december 2014 togs i bruk i början av januari 2015. Flest armtimmar i mitt stall och används till allt.
Status: Inga anmärkningar inga dings perfekt och hel länk.

Vinnaren är...

Vad fan hände där?
 

Chuck

Patek
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Sköldpaddan
vs Ubåtsmannen aka Ostronet

Sköldpaddan köpt 8 agusti togs i bruk 10 Augusti.
Status: Ding i vridningen och länk av.

Ubåtsmannen köpt 24 december 2014 togs i bruk i början av januari 2015. Flest armtimmar i mitt stall och används till allt.
Status: Inga anmärkningar inga dings perfekt och hel länk.

Vinnaren är...
Bra bilder! Synd på Padin de löser sig, måste vara trumman som expanderat för mycket vid ditsättning. Gällande dingen är den snygg, 149 sådana till och massor av repor så är du hemma! :)
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg

Förstår inte hur de ens lyckats få dit hylsan på den platsen. Mittdelen av länken har ett litet större hål där hylsan får plats. På bilderna ovan ser du vart hylsan ska sitta.
Tack igen, skall korta en länk bit till tänkte jag när jag ändå är där. Får be dom får kolla så att allt är ok innan jag lämnar butiken iaf. Eller skall man slå näven i bordet och spy galla ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack igen, skall korta en länk bit till tänkte jag när jag ändå är där. Får be dom får kolla så att allt är ok innan jag lämnar butiken iaf. Eller skall man slå näven i bordet och spy galla ;)
Med tanke på att du kunde tappat en klocka för 5000kr så vore det ju inte orimligt om du var lite irriterad. SEIKO har haft detta länksystemet väldigt länge. Läge att prata med butikschefen så de inte gör om misstaget på någon annan SEIKO.
 

dnill

Cartier
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg

Förstår inte hur de ens lyckats få dit hylsan på den platsen. Mittdelen av länken har ett litet större hål där hylsan får plats. På bilderna ovan ser du vart hylsan ska sitta.
Dessa har faktiskt hylsan i änden av stiftet, så det sitter som det ska. Dock är det svårt att se om hylsan åkt på hela vägen när man monterar tillbaks. Säkert så att de satt hylsan jäms med länkbitens sida och ej hela vägen.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Dessa har faktiskt hylsan i änden av stiftet, så det sitter som det ska. Dock är det svårt att se om hylsan åkt på hela vägen när man monterar tillbaks. Säkert så att de satt hylsan jäms med länkbitens sida och ej hela vägen.
:wideyed: Är du säker? Jag kortade inte min länk själv så jag har faktiskt inte kikat men Prospex har ju haft typen med hylsan i mitten i över 10 år på i princip alla modeller.
 
Topp