• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Release - SEIKO Turtle PADI SRPA21

Jäkligt nice gummi, lite långt men det gör inte så mycket.
DSC_1724-01.jpeg
 
Riktigt snygg, är den tung på länk?
Med tre länkbitar väger den 180 gram vs sub 114060 på 151 gram. Den är topp tung tycker jag personligen. Innan justering så fick jag j-vligt ont av länken ( gillar inte att mina klockor skall sitta super limmad på armen). Men när man har fått ordning på justeringen så känns den inte tung. Dock så får min mycket stryk pga storleken men man vänjer sig att hantera den efter en stund.
 
Med tre länkbitar väger den 180 gram vs sub 114060 på 151 gram. Den är topp tung tycker jag personligen. Innan justering så fick jag j-vligt ont av länken ( gillar inte att mina klockor skall sitta super limmad på armen). Men när man har fått ordning på justeringen så känns den inte tung. Dock så får min mycket stryk pga storleken men man vänjer sig att hantera den efter en stund.
Okej, den är verkligen läcker för de kaffepengar den listar för. Vet någon var man kan få tag i en eller har tåget gått om man vill köpa en ny?
 
Fint, tyvärr har de den inte "in-stock" men jag skulle få ett mail när den dyker upp.
Patade med dem igår, var 100 ordrar som skulle iväg. De sa att min skulle gå iväg igår men icke. Funderar på om de förhalar, har nämnt för dem att jag vill avboka om det dröjer.

Edit: fick en uppdatering nu att den kommer att skickas iväg idag .....
 
Senast ändrad:
Har efter @yonsson s tredagarsregel har jag fortfarande inte blivit kompis med länken. Någon som har koll på alternativa länkar som passar?
Passar de länkar som passar 6309?
 
Senast ändrad:
Ni som testat både PADIn och en SRP77*. Är det någon skillnad på klocka eller länk? Eller det samma bara att denna tillverkas i mindre upplaga? Funderar på en komplettering :)
 
Tillbaka
Topp