• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Release - SEIKO Turtle PADI SRPA21

Xalle

Audemars
2-Faktor
Yes, var förvånad själv. Dessa har endast en hylsa på en sida. Andra är ett svarvat "steg" på pinnen. Så här:
20160812_112453.jpg
Tack!

Snyggt ritat! Skönt att jag lade sådan tid på att förklara hur det inte fungerar. :D

Edit: Då har alltså hylsan smitit iväg.
Det är tanken som räknas!
 

dnill

Cartier
2-Faktor
Snyggt ritat! Skönt att jag lade sådan tid på att förklara hur det inte fungerar. :D

Edit: Då har alltså hylsan smitit iväg.
Bra att ha! Det stämmer ju i 98% av fallen:D
Var duktigt frustrerad innan jag fick ihop länken igen. Måste ha mothåll från båda sidor för att trycka hylsan på plats.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg

Förstår inte hur de ens lyckats få dit hylsan på den platsen. Mittdelen av länken har ett litet större hål där hylsan får plats. På bilderna ovan ser du vart hylsan ska sitta.
Men på Padin så är det väl inte det systemet utan två hylsor, en i vardera änden ? Man måste vara noggrann när man trycker in hylsan. Klart felgjort av den som kortade länken.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Jag har en på ingång men det är oklart om jag behåller den. Vet inte riktigt när jag skall använda den. Har en SKX007 som mer eller mindre fyller samma funktion... eller.

What to do, what to do
 
Topp