• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Release - SEIKO Turtle PADI SRPA21

Jag kan testa imorgon som sagt, köpte exakt sådana därifrån bara för att få gratis frakt. Men jag behöver dem själv.
Sitter med fingret på beställaknappen men vore mkt tacksam för ett utlåtande om passform innan ;)
Toppen om du har möjlighet att kolla hur de sitter på Padin :)
-JL-
 
Är det någon annan som har problem med att dykförlängningen skär in i armen? Störande nått så inåt. Ska man korta av länken mer på kl 12 sidan och förlänga den på kl 6 sidan så att extensionen hamnar mer centrerat under armen? Ni som inte känner av några issues, vart sitter eran? Kan ni posta en bild vore det riktigt nice.
Här sitter min, har inte min länk jättetight så märker inte av den.
IMG_20160820_172254.jpg
 
Sitter med fingret på beställaknappen men vore mkt tacksam för ett utlåtande om passform innan ;)
Toppen om du har möjlighet att kolla hur de sitter på Padin :)
-JL-
Testade precis. Tycker inte de är bättre ön vanliga 2mm bandstift. De sitter definitivt inte lika bra som originalen, slutbiten är tunnare än originalstiften.
 
Är det någon annan som har problem med att dykförlängningen skär in i armen? Störande nått så inåt. Ska man korta av länken mer på kl 12 sidan och förlänga den på kl 6 sidan så att extensionen hamnar mer centrerat under armen? Ni som inte känner av några issues, vart sitter eran? Kan ni posta en bild vore det riktigt nice.
Jag känner inte heller något. Har den inte jättetight, men inte heller löst
 
Senast ändrad:
Samma här, har knte ens tänkt tanken på att det skulle vara ett problem.

Jag känner inte heller något. Har den inte jättetight, men inte heller löst heller

Exakt var skaver det? Hittar inga vassa Kanter

Alltså det är inte att det skaver. Skiten trycker mot en sena eller nått så jag får som en molande värk. Tycker inte att jag har den så tight heller. Får in ett pekfinger emellan. Jag har dock testat att vända på armbandet helt och hållet nu så att förlängningen hamnar på "kl 12 sidan". Det gjorde stor skillnad. Visserligen blir claspen felvänd men det kan jag leva med.
 
Alltså det är inte att det skaver. Skiten trycker mot en sena eller nått så jag får som en molande värk. Tycker inte att jag har den så tight heller. Får in ett pekfinger emellan. Jag har dock testat att vända på armbandet helt och hållet nu så att förlängningen hamnar på "kl 12 sidan". Det gjorde stor skillnad. Visserligen blir claspen felvänd men det kan jag leva med.
Får bita ihop å härda huden lite ;) :mad::mad:
 
Har äntligen beställt en PADI. Drog till med en SKX007 på jubilee också i samma veva!

Tänkte köra jubilee på PADI också, någon som har länk till exakt version från StrapCode?
 
Tillbaka
Topp