• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Release - SEIKO Turtle PADI SRPA21

image.jpeg

Nu är min padi riktigt bortskämd:)
Få se med gummibanden på nu då! :)
 
Jag vet.. Hoppas jag inte dumpat priset höjer i sådana fall. Grym klocka men nu har jag snart nytt på ingång som jag kommer använda.
Kanske till och med drar tillbaka om trycket stiger.
 
Jag vet.. Hoppas jag inte dumpat priset höjer i sådana fall. Grym klocka men nu har jag snart nytt på ingång som jag kommer använda.
Kanske till och med drar tillbaka om trycket stiger.
Äsch var o en är fri att sätta sitt eget pris, huvudsaken är båda parterna blir nöjda med affären. Men du är medveten om att det är en Yonsson&Molle edition endast 52 släppta i världen :D
 
Och jag är 51/52
Har ändrat till att sova på Padin inatt. Grym tavla, och urverk. Förmodligen lika bra eller bättre än en rolex. Har dock en 116710ln i pipen om allt går väl, och tyvärr så har Padin knappt varit på och tror mig inte ha ro att låta den ruva.
 
Extremt sugen på en PADI nu trots att jag har en helt magisk SRP777 som går +/-0 s/d nu efter 2 veckor (Bonus: serienr 5O0001 :D). Såg otroligt snyggt ut på jubilee!
 
@-JL- skulle sätta sin på mesh, kan bli riktigt bra. Osäker på om han fått det än bara.
Har också funderat på mesh, tror det kan bli cool. Har för mig att det va någon som skrev om det här eller i seiko-tråden och att bandstiften va för feta.
Men skulle också vilja ha en skön länk. Ska kolla strapcode som @yonsson tipsade om.
Hemkommen från båtsemester.
-Mesh monterat. J*vla pill att korta den till rätt längd. Gjorde en tankemaja så att låset hamnade lite väl ocentrerat på handleden men det funkar.
Seikos fatbars passade inte. Kör med standard bars tills vidare. On ngn sitter på springbars som har rätt diameter i ändarna utan att vara feta så är jag intresserad ;)
image.jpeg
 
Hemkommen från båtsemester.
-Mesh monterat. J*vla pill att korta den till rätt längd. Gjorde en tankemaja så att låset hamnade lite väl ocentrerat på handleden men det funkar.
Seikos fatbars passade inte. Kör med standard bars tills vidare. On ngn sitter på springbars som har rätt diameter i ändarna utan att vara feta så är jag intresserad ;)
image.jpeg
Mesh är grymt!
 
Hemkommen från båtsemester.
-Mesh monterat. J*vla pill att korta den till rätt längd. Gjorde en tankemaja så att låset hamnade lite väl ocentrerat på handleden men det funkar.
Seikos fatbars passade inte. Kör med standard bars tills vidare. On ngn sitter på springbars som har rätt diameter i ändarna utan att vara feta så är jag intresserad ;)
image.jpeg

Blev riktigt grym på Mesh! Tanken har slagit mig att införskaffa ett och köra på min sköldpadda också- den här bilden kan ha övertygat mig! :)
 
Hemkommen från båtsemester.
-Mesh monterat. J*vla pill att korta den till rätt längd. Gjorde en tankemaja så att låset hamnade lite väl ocentrerat på handleden men det funkar.
Seikos fatbars passade inte. Kör med standard bars tills vidare. On ngn sitter på springbars som har rätt diameter i ändarna utan att vara feta så är jag intresserad ;)
image.jpeg
Är det samma som SKX007/9 så är dessa riktigt bra!
https://www.watchgecko.com/divers-watch-spring-bars-22mm.php
 
Det är väl sådana som de skickar med när man köper Bonetto från dem? I så fall sitter de inte klockrent i hålen.

Edit: Kom på att jag bestämde sådana lösa, kan testa dem på min PADI imorgon om ingen annan vet.
Ajfan. Vet du om det finns att få tag i "rätt" modell?

Du råkar inte ha några extra till försäljning?
 
Jag kan testa imorgon som sagt, köpte exakt sådana därifrån bara för att få gratis frakt. Men jag behöver dem själv.
 
Är det någon annan som har problem med att dykförlängningen skär in i armen? Störande nått så inåt. Ska man korta av länken mer på kl 12 sidan och förlänga den på kl 6 sidan så att extensionen hamnar mer centrerat under armen? Ni som inte känner av några issues, vart sitter eran? Kan ni posta en bild vore det riktigt nice.
 
Är det någon annan som har problem med att dykförlängningen skär in i armen? Störande nått så inåt. Ska man korta av länken mer på kl 12 sidan och förlänga den på kl 6 sidan så att extensionen hamnar mer centrerat under armen? Ni som inte känner av några issues, vart sitter eran? Kan ni posta en bild vore det riktigt nice.
Jag satte en liten tejpbit runt kanten. Det funkade för mig!
 
Tillbaka
Topp