• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Release - SEIKO Turtle PADI SRPA21

image.jpg
Då vart jag också med Padi!
 
Min Padi tappar ca 11 sec på första dygnet jag använt den, är det någon inkörningstid på mekaniska ur eller är det "as good as it gets"?
Det kan variera från dygn till dygn så ställ den mot atomur och kolla hur den ändrats efter 10 dagar. Ta det värdet och dela med 10. :)
Förhoppningsvis går den + några dygn så det jämnar ut sig. Min går jäkligt bra men det handlar om att ha lite tur, få ett exemplar som är bra inställt.
 
Det kan variera från dygn till dygn så ställ den mot atomur och kolla hur den ändrats efter 10 dagar. Ta det värdet och dela med 10. :)
Förhoppningsvis går den + några dygn så det jämnar ut sig. Min går jäkligt bra men det handlar om att ha lite tur, få ett exemplar som är bra inställt.
Tack för tipset, jag ska kolla över 10 dygn
 
är det bara jag som tycker att padin var en besvikelse?
tavlan var väl fin men rehaut/chapterringens samt vridringens passning mot kl 12 är långt ifrån 100, samt länkens passning mot caset är under all kritik....tycker jag iaf.
 
är det bara jag som tycker att padin var en besvikelse?
tavlan var väl fin men rehaut/chapterringens samt vridringens passning mot kl 12 är långt ifrån 100, samt länkens passning mot caset är under all kritik....tycker jag iaf.
Det är en 5000kr klocka. Jag förväntar mig inte perfektion. Precis som att en Rolex för 20 gånger pengarna är långt ifrån perfekt. o_O Enda jag stör mig på med padin är fjädern i bezelen. Den är så jäkla lätt så skiten flyttar sig konstant
 
Det är en 5000kr klocka. Jag förväntar mig inte perfektion. Precis som att en Rolex för 20 gånger pengarna är långt ifrån perfekt. o_O Enda jag stör mig på med padin är fjädern i bezelen. Den är så jäkla lätt så skiten flyttar sig konstant

007 och 009 köpes för något år sedan för dryga lusentappen. de är bättre och prisvärdare om jag får tycka.
 
är det bara jag som tycker att padin var en besvikelse?
tavlan var väl fin men rehaut/chapterringens samt vridringens passning mot kl 12 är långt ifrån 100, samt länkens passning mot caset är under all kritik....tycker jag iaf.
På de jag har är passningen klockren, länken däremot .... Dassig men anser nog att länkarna till skx är i princip lika dåliga. För en klocka som ligger på 4-5000kr så är det förväntat.
 
För 4,7k listpris är det en perfekt beater som är både snygg och rolig. Svårt att klaga, speciellt om man drar på ett bättre gummi.
 
är det bara jag som tycker att padin var en besvikelse?
tavlan var väl fin men rehaut/chapterringens samt vridringens passning mot kl 12 är långt ifrån 100, samt länkens passning mot caset är under all kritik....tycker jag iaf.
Ja, passningen på din länk var inte bra (har sett fler bilder på andra som är lika illa). Har inte monterat min då jag kör gummi eller strapcode-Jubilee så vet inte hur den är. Grym klocka för priset i vilket fall tycker jag.
 
Har beställt andra visare till min PADI......de som sitter på är orimligt fula.....sek visaren blir kvar.....kan bli seger....eller platt fall.....vi får C om ett par veckor....
 
På de jag har är passningen klockren, länken däremot .... Dassig men anser nog att länkarna till skx är i princip lika dåliga. För en klocka som ligger på 4-5000kr så är det förväntat.
Fattar inte hur du kan tycka att länkarna är så lika. Original-länken till skx007 är ju vikt medan Turtle-länken är solid, stor skillnad i kvalitetskänsla tycker jag. Spännena däremot är inga höjdare.

image.jpeg

SEIKO introducerade ju ett nytt spänne med kinetic tunan 2014, jäkligt märkligt att de inte använder det spännet över hela Prospex-linjen. Det sitter bada på vissa nya modeller som exempelvis Transocean men inte på alla modeller, sjukt ologiskt.
 
God afton.

Har nu snubblat in på denna tråd några gånger för mycket. Jag har blivit orimligt sugen på en PADI av att se alla bilder och för det mesta nöjda kommentarer.

Mitt dilemma är ifall klockan är för stor. Jag har handleder på ~18.5 cm, och då är de platta och breda, som en träplanka och inte en trästav :p jag är i alla fall van vid en Certina på 39 millimeter och anar att jag kommer vara obekväm med PADI:ns storlek. Någon som har liknande små plankhandleder som jag, och som har bild på klockan på armen?

Tack på förhand.
 
Fick hem min SKX007 och PADIn idag, tog tre dagar från Filipinerna vilket är grymt bra. Dock tråkiga nyheter, på tavlan lite nedanför till vänster om prospex loggan ser det ut som en skada, en prick som är silver/grå. Trodde först att det var smuts/damm inuti men det ser mer ut som en skada, vad bör man göra härnäst? Har skrivit till återförsäljaren och inväntar svar nu. Han har fyllt i alla uppgifter korrekt på garantikortet.
 
God afton.

Har nu snubblat in på denna tråd några gånger för mycket. Jag har blivit orimligt sugen på en PADI av att se alla bilder och för det mesta nöjda kommentarer.

Mitt dilemma är ifall klockan är för stor. Jag har handleder på ~18.5 cm, och då är de platta och breda, som en träplanka och inte en trästav :p jag är i alla fall van vid en Certina på 39 millimeter och anar att jag kommer vara obekväm med PADI:ns storlek. Någon som har liknande små plankhandleder som jag, och som har bild på klockan på armen?

Tack på förhand.
Nej den kommer inte vara för stor om du frågar mig. Visst den är 44mm men den bärs mindre då den har endast har 47mm lugg till lugg. Jag har ungerfär samma storlek på min handled som dig. Och jag har gott om hud över på båda sidor. Jag tycker att t e x en 40mm Hamilton Khaki king som har 52mm lugg till lugg ser myyyycket större ut på handleden. (Äger ingen sådan, men när jag prövat en.)
 
Tillbaka
Topp