• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Release - SEIKO Turtle PADI SRPA21

Strapcode har några olika alternativ.. Från deras instagram

image.jpeg


Funderar på om det kanske ska bli ett super oyster.

http://www.strapcode.com/store/adva...777&osCsid=u3ksqe41udmfnuje5765bf2ku2&x=0&y=0
 
Tycker ni alltså att originallänken är så kass? Varför inte bara byta spänne om ni stör er på spännet?
 
Det som skulle bli en enkel kortning av länk eskalerade snabbt :woot:
vW5fflG.jpg


Timegraphern fick kämpa för att kunna höra något genom det tjocka caset :)
01IHvKy.jpg

DLw3DCm.jpg

Nu går den ju riktigt fint! :)
Det är ju inte helt lätt att få till gången i olika positioner så det ska bli kul att se hur den går över lite längre tid på armen.

Stort tack till Magnus för hjälpen. @MekaniskaUr
 
Senast ändrad:
Tycker ni alltså att originallänken är så kass? Varför inte bara byta spänne om ni stör er på spännet?
För min del är det nog en kombination. Dels spännet men tycker även att länken är för bred och bulkig. Strapcodes är ju 18mm vid spännet..
Får ser hur jag gör, kör nu på ett MM-liknande gummi och det tycker jag funkar bra!
 
Det som skulle bli en enkel kortning av länk eskalerade snabbt :woot:
vW5fflG.jpg


Timegraphern fick kämpa för att kunna höra något genom det tjocka caset :)
01IHvKy.jpg

DLw3DCm.jpg

Nu går den ju riktigt fint! :)
Det är ju inte helt lätt att få till gången i olika positioner så det ska bli kul att se hur den går över lite längre tid på armen.

Stort tack till Magnus för hjälpen, vet inte vad han har för nick här dock?
Coolt gjort! Kan vara Sveriges första unboxing av boettlocket :)
 
Det som skulle bli en enkel kortning av länk eskalerade snabbt :woot:
vW5fflG.jpg


Timegraphern fick kämpa för att kunna höra något genom det tjocka caset :)
01IHvKy.jpg

DLw3DCm.jpg

Nu går den ju riktigt fint! :)
Det är ju inte helt lätt att få till gången i olika positioner så det ska bli kul att se hur den går över lite längre tid på armen.

Stort tack till Magnus för hjälpen. @MekaniskaUr


Vad hade verket för lift angel?, får testa min, tycker den håller tiden dåligt nämnligen
 
Vad hade verket för lift angel?, får testa min, tycker den håller tiden dåligt nämnligen
Lift Angle är bara för att få en korrekt avläsning av amplituden, har inte något direkt med tidhållningen att göra, ja, förutom om de är för låg amplitud, men med ett nytt verk så behöver man som inte oroa sig för de.
I ditt fall så behövs nog bara en enkel ruckning, de står ju oftast inte perfekt från fabrik utan kan behöva lite justering :)
 
Hurfaen kortar jag länkarna.

Det sitter ju pins som går igenom länken men på ändarna sitter det små "kapslar". Har ett sådant verktyg för att trycka pinsen (i pilens riktning). Då trycker den ut pinen utifrån den kapseln som sitter närmast bilen. Är det rätt? Hur får jag tillbaka pinen i kapsel när jag kortat länken.
 
Hurfaen kortar jag länkarna.

Det sitter ju pins som går igenom länken men på ändarna sitter det små "kapslar". Har ett sådant verktyg för att trycka pinsen (i pilens riktning). Då trycker den ut pinen utifrån den kapseln som sitter närmast bilen. Är det rätt? Hur får jag tillbaka pinen i kapsel när jag kortat länken.
När jag kortade länken på min Sumo så petade jag bara in pinnen i ena hålet och hylsan i andra, sen tryckte jag med ett bandbytarverktyg på pinnen och en liten skruvmejsel på hylsan för att pressa hylsan på pinnen. Funkade utmärkt. Hoppas det inte var alltför luddig beskrivning. :p
 
När jag kortade länken på min Sumo så petade jag bara in pinnen i ena hålet och hylsan i andra, sen tryckte jag med ett bandbytarverktyg på pinnen och en liten skruvmejsel på hylsan för att pressa hylsan på pinnen. Funkade utmärkt. Hoppas det inte var alltför luddig beskrivning. :p
Förstår hur du menar.
Testade faktiskt det men den jäkla skruvmejseln öppnade upp hylsan då hylsan inte är sluten så att säga. Hade behövt ha något som helst är runt och precis större än hålet på hylsan och som går in i hålet på spännet :)
 
Förstår hur du menar.
Testade faktiskt det men den jäkla skruvmejseln öppnade upp hylsan då hylsan inte är sluten så att säga. Hade behövt ha något som helst är runt och precis större än hålet på hylsan och som går in i hålet på spännet :)
Jo, jag hade nog tur med min. Den jag använde var precis på håret lika stor som hålet i länken, så när jag fått till snitsen så gick det lätt. Du skulle kunna testa med en tandpetare som du kapar så den får en platt ände.
 
Lift Angle är bara för att få en korrekt avläsning av amplituden, har inte något direkt med tidhållningen att göra, ja, förutom om de är för låg amplitud, men med ett nytt verk så behöver man som inte oroa sig för de.
I ditt fall så behövs nog bara en enkel ruckning, de står ju oftast inte perfekt från fabrik utan kan behöva lite justering :)

Kan man skicka klockan till dig för ruckning? :)
 
Tillbaka
Topp