• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Release - SEIKO Turtle PADI SRPA21

VioletBread

Cartier
2-Faktor
BoR från Yobokies blev riktigt bra!

IMG_8808.JPG

Riktigt snyggt! Bekvämt? Hur är spännet kvalitetsmässigt?
 

månljus

Panerai
Köpte en Padi hos Klockmaster Falkenberg i lördags, fick en vit seikolåda dvs ingen sån där fin prospex, inget cert..
Kommer dom lite olika eller? Tänker om det har någon betydelse om något händer med klockan eller om man vill sälja vidare.
IMG_2852.JPG IMG_2853.JPG
Nej, du har fått fel box. Jag skulle kontakta dom igen och be om rätt box och cert. Nu är det väl inte många hundralappar det handlar om men skulle absolut säga att det påverkar andrahandsvärdet negativt att inte ha cert och rätt box.
 

Herr Melander

Breitling
Nej, du har fått fel box. Jag skulle kontakta dom igen och be om rätt box och cert. Nu är det väl inte många hundralappar det handlar om men skulle absolut säga att det påverkar andrahandsvärdet negativt att inte ha cert och rätt box.
Det var tydligen flera enl Optura som hade fått fel askar, rätt box och cert skall komma med posten :)
Ser också att många har gummilänk också, skall det ingå i box från köp eller är det köpt avsides?
 

VioletBread

Cartier
2-Faktor
Slängde på ett läder på min Padi och märkte då att bandstiften inte sitter riktigt bra då de klickar i luggarna dvs. hålet är för stort vilket jag vill minnas att jag läst att några till haft problem med. Går det att lösa eller är det bara att gilla läget? Har inte haft supermånga Seiko men jag måste faktiskt säga att denna Padin är den som är minst pang för pengen vilket jag inte bara baserar på ovanstående.

Har samma problem. Hittade du en lösning?
 

Blackpercy

Panerai
2-Faktor
Har samma problem. Hittade du en lösning?
Det är inte så att det ska vara tjocka stift på Padin? Har ett par andra Seikodykare som använder tjockare stift, både tjockare på mitten och tjockare ändar.
Kolla här tex: http://forums.watchuseek.com/f21/seiko-fat-spring-bar-help-792425.html
Då inte alla läderband tycker om att få tjocka stift inpressade i sig så kan man köpa stift som är normaltjocka på mitten men med grövre ändar. Båda varianterna finns på ebay, sök på "seiko fat springbars".
 

JohanHLM

Rolex
Det är inte så att det ska vara tjocka stift på Padin? Har ett par andra Seikodykare som använder tjockare stift, både tjockare på mitten och tjockare ändar.
Kolla här tex: http://forums.watchuseek.com/f21/seiko-fat-spring-bar-help-792425.html
Då inte alla läderband tycker om att få tjocka stift inpressade i sig så kan man köpa stift som är normaltjocka på mitten men med grövre ändar. Båda varianterna finns på ebay, sök på "seiko fat springbars".
Nu vet jag inte hur det är på @Apples klocka men min hade Seikos orginal feta bandstift. Hittade någon tråd på nätet gällande några stift som skulle vara ytterligare 0,1mm tjockare men kommer inte ihåg var och orkade inte kladda med det eftersom jag inte heller var nöjd med finishen i övrigt.
 

VioletBread

Cartier
2-Faktor
Det är inte så att det ska vara tjocka stift på Padin? Har ett par andra Seikodykare som använder tjockare stift, både tjockare på mitten och tjockare ändar.
Kolla här tex: http://forums.watchuseek.com/f21/seiko-fat-spring-bar-help-792425.html
Då inte alla läderband tycker om att få tjocka stift inpressade i sig så kan man köpa stift som är normaltjocka på mitten men med grövre ändar. Båda varianterna finns på ebay, sök på "seiko fat springbars".
Nu vet jag inte hur det är på @Apples klocka men min hade Seikos orginal feta bandstift. Hittade någon tråd på nätet gällande några stift som skulle vara ytterligare 0,1mm tjockare men kommer inte ihåg var och orkade inte kladda med det eftersom jag inte heller var nöjd med finishen i övrigt.

Jag använde PADIns original-bandstift och Seiko gummistrap. Så det är något som inte stämmer.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
När jag plockar ur min Padi ur klocklådan så ser jag till min förvåning att när jag ska ställa klockan så linjerar inte minut och sekundvisarna. Hur kan detta ha skett?
Den har inte fått någon smäll, den är knappt använd.
IMG_0465.JPG
IMG_0466.JPG
 

Psykel

Patek
När jag plockar ur min Padi ur klocklådan så ser jag till min förvåning att när jag ska ställa klockan så linjerar inte minut och sekundvisarna. Hur kan detta ha skett?
Den har inte fått någon smäll, den är knappt använd.
IMG_0465.JPG
IMG_0466.JPG
Det syns bättre här:
IMG_0468.JPG
Har en vintage Certina DS där minutvisaren är på kvart i när timvisaren är på hel timme. Misstänker att minutvisaren har fastnat på nåt sätt och sackat efter.
 

Jurutera

Breitling
Äger denna själv, mycket nöjd hittills bortsett från länken!
Är det någon som har prövat denna med ett bonetto-zulu samt haft det bandet under en längre tid? Är nyfiken på hur de åldras vad det gäller känslan :)
 

Kropoth

Cartier
Hej, jag är ny här och väljer att skriva i denna tråden först.
Jag lade precis undan en SRPA21 hos min lokala urmakare, och han berättade att en säljare från Seiko nyss varit där och sagt att nu ska det inte tillverkas några fler (inte så att det skulle kunna levereras någon mer till Lerum i alla fall). Det kanske är dags för de som inte har köpt ännu att bestämma sig! Magnussons i Göteborg hade en i montern i tisdags.
 

Jurutera

Breitling
Hej, jag är ny här och väljer att skriva i denna tråden först.
Jag lade precis undan en SRPA21 hos min lokala urmakare, och han berättade att en säljare från Seiko nyss varit där och sagt att nu ska det inte tillverkas några fler (inte så att det skulle kunna levereras någon mer till Lerum i alla fall). Det kanske är dags för de som inte har köpt ännu att bestämma sig! Magnussons i Göteborg hade en i montern i tisdags.
Stämmer detta? Kanske dags att lägga in den i kassaskåpet och hoppas på en liten värdeökning om en sisådär 50 år?
 

Jurutera

Breitling
BoR från Yobokies blev riktigt bra!

IMG_8808.JPG

Sökt med ljus och lykta efter ett av dessa Yobokies BoR, men hittar inga? Hittar enbart massa som verkar vara kopior/andra tillverkare på ebay och diverse utländska klockforum. Har Yobokies någon egen sida som jag, i sådant fall, har missat?

edit: ber om ursäkt för dubbelpost
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Sökt med ljus och lykta efter ett av dessa Yobokies BoR, men hittar inga? Hittar enbart massa som verkar vara kopior/andra tillverkare på ebay och diverse utländska klockforum. Har Yobokies någon egen sida som jag, i sådant fall, har missat?

edit: ber om ursäkt för dubbelpost

Googla på Yobokies så får du upp deras/hans photobucket med bilder och kontaktuppgifter. :)
 
Topp