Hittade ett gäng på c24Det är en 270.8.36.
Inte helt vanlig tyvärr men jäkligt rolig med sina komplikationer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hittade ett gäng på c24Det är en 270.8.36.
Inte helt vanlig tyvärr men jäkligt rolig med sina komplikationer.
Snygg! Ref på den? Jag antar att det är ett datumhjul och inte någon skum GMT-komplikation?
Ett av de vackraste ur som någonsin gjorts, så 'cleant' och ändå så invecklat. Bara tokälskar det armbandsuret.Hur kan man inte älska denna klocka?
Helt lysande till kostym och linst lika skön till jeans och tshirt.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Upp med lite bilder på era reversos nu!
![]()
Bidrar med min Classique i vitguld med bronstonad tavla, manuell och utan komplikationer annat än Reverso.... Ren o fin, möjligen lite liten på min arm, men jag drar plus 20 cm runt handleden....
https://klocksnack.se/threads/jaeger-lecoultre-reverso-jlc-vitguld-service-6-2016.57131/
En annan fördel med Reverso generellt är att de är otroligt lätta att dela med sin partner, för de som tycker att det är ok. En mer unisex-klocka får man leta efter. Skitsnygg till smoking och lika snygg till långklänning.....eller t-shirt.Förbaskat stilig!
Det är ett datumhjul.Snygg! Ref på den? Jag antar att det är ett datumhjul och inte någon skum GMT-komplikation?
Tackar! Gillar Reverso men det är inte helt vanligt med datum, i alla fall inte om tavlan ska förbli någorlunda enkel. Nu vet jag åtminstone en variant att hålla utkik efter!Det är ett datumhjul.
Det är Grande Reverso Duo så du har möjlighet till en annan tidszon på genom den andra urtavlan![]()
![]()
Jag tycker den satt snyggt. Om du har 20 cm handleder borde den vara perfekt för den som har mindre. Sen gav den här bilden klockan rättvisa. Skärpa är kul![]()
En annan fördel med Reverso generellt är att de är otroligt lätta att dela med sin partner, för de som tycker att det är ok. En mer unisex-klocka får man leta efter. Skitsnygg till smoking och lika snygg till långklänning.....eller t-shirt.
Sen gav den här bilden klockan rättvisa. Skärpa är kul.
Ha haJag tycker det är ett helvete att fota saker man har på sig.....
Det är väl så att man ska inte foto med Iphone om man ska bra bilder och inte heller själv, utan har man klockan på sig skall man be någon annan så att bilden blir bättre...skärpedjup mm.....så att man slipper se fula blomkrukor mm![]()
Nato + reverso är en kombo jag inte riktigt köper. Däremot kanske det kan bli bra på perlon?Ojojoj, mycket trevlig! Är det någon Reverso ägare som lattjat med Natos, får inte riktigt till... men kontrasten vore ju lite spännande?
Oj va fint att kika på andras Reverso såhär på måndagsmorgon. Skickar med min 270.154 från -96.
Personligen har jag svårt för kombinationen. Repellerar inte Reverso med Nato?Ojojoj, mycket trevlig! Är det någon Reverso ägare som lattjat med Natos, får inte riktigt till... men kontrasten vore ju lite spännande?
Jag har testat, det funkar inte, då ha jag även moddat Natobanden och skurit av bubbel biten, så det blir som ett perlon band. Men det ser inte bra ut...Personligen har jag svårt för kombinationen. Repellerar inte Reverso med Nato?Jag har alltid tänkt det som en ickefråga, men du får gärna lägga in kombinationer som ändrar min uppfattning.
Gulguld är alltid guld liksomGuld är alltid guld liksom
Tackar för det, (trots den lilla märkningen av ordGulguld är alltid guld liksom. Mycket vacker klocka förresten.
Får den inte plats i JLC låset?Lattjat med lite gummi idag, vad tror ni? Omega gummiband, saknar dock omega låset men ska testa med ett IWC lås
![]()