• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Reverso

Lite för lite guld i tråden så bifogar en bild på kärleken hemma i klocklådan
IMG_3526.JPG

Befria mig från min längtan eller slå spiken i kistan. Min dröm-Jäääger har alltid varit Reverso Grande GMT. Vet att den är större och har en sida för mycket än originalet...men det är min första kärlek och jag tror jag måste äga den någon gång. Vad tycker ni? Btw...är rosé ett bättre alternativ än stål?
image.png
image.png
image.png
image.png

Befria mig från min längtan eller slå spiken i kistan. Min dröm-Jäääger har alltid varit Reverso Grande GMT. Vet att den är större och har en sida för mycket än originalet...men det är min första kärlek och jag tror jag måste äga den någon gång. Vad tycker ni? Btw...är rosé ett bättre alternativ än stål?
image.png
image.png
image.png
image.png
Kör på va fan, och sikta på stål ;)

image.png
image.png
image.png
image.png
Tycker de tre första handlesskotten säger en del?
D93D3802-D347-40D6-BFB9-49C930014F28-32122-0000259B50B5EDC3_zps915e0fa2.jpg

65fdbc18.jpg

jlc_image.509282.jpg

Ha ha jag tolkade dig tvärt om. Trodde du apploderade klockan trots storleken. :) Mitt fel.
Hehe, din framtida klocka och ditt val men tycker att tjockleken och stoleken förstör denna klockas elegans och storhet. Enda jag kan rekommendera är att testa en mindre till långärmat. Själv har jag ju den minsta herrmodellen som någonsin tillverkats.

Hehe, din framtida klocka och ditt val men tycker att tjockleken och stoleken förstör denna klockas elegans och storhet. Enda jag kan rekommendera är att testa en mindre till långärmat. Själv har jag ju den minsta herrmodellen som någonsin tillverkats.
Du har en poäng, och jag suger upp din och alla andras åsikter som en svamp. Jag tycker också att mindre klockor överlag är mer eleganta. Men ex trots att jag hatar VC för att min Overseas Dualtime är 42mm tycker jag för mycket om klockan för att låta bli. :) ...men som sagt Reverson ska vara dressig och elegant inte konkurrera med Panerai. :D

image.png
image.png
image.png
image.png

Min är större och sitter som en fläskläpp. Gillar du rosé så kör på det. Men kanske är en stål lite mer vardagsklocka? Men kör på den du gillar bäst.
(Min kan jag ställa timmen utan att stoppa sekunden så det är nästan en GMT eller iaf en reseklocka)

Tillbaka
Topp