• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Richard Mille - tråden för oss som förstår

Okej! Move on! Du gillar inte RM. Vi har förstått det nu.

Tillbaka till ämnet och en fråga till er andra. Jag har noll koll på alla modeller som finns. Om en vanlig knegare som jag skulle fantisera om att köpa en RM. Vilken modell skulle ni rekommendera då?
Har funderat en del på det här själv, och jag tror tyvärr inte man ska snåla om man ska köpa en RM. 005 och 010 är riktigt tråkiga, 029 är väl okej men jag skulle ändå köra på 055 eller 035. 055 är mindre är bärs riktigt bra, men båda är sjukt grymma! En vit 055 är svårslaget som sommarklocka, men om jag skulle välja en (och någon gång kommer jag) så blir det 035-01
upload_2018-5-5_8-14-45.png

upload_2018-5-5_8-18-26.png

Har funderat en del på det här själv, och jag tror tyvärr inte man ska snåla om man ska köpa en RM. 005 och 010 är riktigt tråkiga, 029 är väl okej men jag skulle ändå köra på 055 eller 035. 055 är mindre är bärs riktigt bra, men båda är sjukt grymma! En vit 055 är svårslaget som sommarklocka, men om jag skulle välja en (och någon gång kommer jag) så blir det 035-01

Galna pengar för en fattig man som mig. Blir till att knega på och hålla drömmen vid liv. En vacker dag sitter den på handleden. Längtar! :)

Okej! Move on! Du gillar inte RM. Vi har förstått det nu.

Tillbaka till ämnet och en fråga till er andra. Jag har noll koll på alla modeller som finns. Om en vanlig knegare som jag skulle fantisera om att köpa en RM. Vilken modell skulle ni rekommendera då?
Haha. Hade du tänkt serva den? Isåfall ingen. Inte om du är en vanlig knegare :D

Galna pengar för en fattig man som mig. Blir till att knega på och hålla drömmen vid liv. En vacker dag sitter den på handleden. Längtar! :)
Ja det är sjukt mycket, speciellt med tanke på vad de kostade för 3-4 år sedan. Även om jag inte brukar flippa så är ju det helt klart en rädsla innan man ev köper en RM, inte så kul att pröjsa en mille och sedan tankar märket och du får knappt 200 för den...

Ja det är sjukt mycket, speciellt med tanke på vad de kostade för 3-4 år sedan. Även om jag inte brukar flippa så är ju det helt klart en rädsla innan man ev köper en RM, inte så kul att pröjsa en mille och sedan tankar märket och du får knappt 200 för den...

Jag har inte råd att tappa 100k på en klocka så det kommer vara en avgörande faktor för mig om det eventuellt skulle bli köp någon gång i framtiden.

Jag har inte råd att tappa 100k på en klocka så det kommer vara en avgörande faktor för mig om det eventuellt skulle bli köp någon gång i framtiden.
Som det är nu så tappar du inget OM du skulle få tag på en klocka. RMs boutiques i USA har börjat sälja över list och går på budgivning på de popul'ra modellerna. Många säljs över list och 035-01 ligger på 2-300k över list beggad.

Som det är nu så tappar du inget OM du skulle få tag på en klocka. RMs boutiques i USA har börjat sälja över list och går på budgivning på de popul'ra modellerna. Många säljs över list och 035-01 ligger på 2-300k över list beggad.
Det fetstilta intresserar mig, såvitt jag vet är det få tillverkare som tillåter att en AD säljer över list till en privatkund(att dom säljer till gråhandlare som sedan tar över list är en annan sak). Intressant att RM gör så

Det fetstilta intresserar mig, såvitt jag vet är det få tillverkare som tillåter att en AD säljer över list till en privatkund(att dom säljer till gråhandlare som sedan tar över list är en annan sak). Intressant att RM gör så

RM boutiques = märket själva.
RM har dragit ned på sina ADs senaste åren hårt. Nymans kanske är på papper fortfarande, men har inga klockor och får inga heller.

Det här är order från tillverkarna. Det är en sjuk marknad där ute för RM just nu, alla 011 säljs för över list och är omöjliga att få tag på. Samma gäller 035 och några andra. Tycker dock att det är ett sjukt fult spel av RM och vet att många ställer sig extremt tveksamt till det.

Det där är verkligen de två bästa referenserna i ”vettig” prisklass. Bubban SKA ju vara vit, även om jag gillar darklegend utförandet på den också. Kollade lite på c24 och konstaterade att jävlar vad den sprungit iväg där igen. Även om priserna där kanske inte är helt ackurat så har de gått upp 200-300k på rätt kort tid.

35-01 är ju dock coolare. Snyggare case och materialvalet passar caset bra, mhmm så bra. Vad får man betala för en idag? 1,2?

• Like
Reactions: Oew
Det där är verkligen de två bästa referenserna i ”vettig” prisklass. Bubban SKA ju vara vit, även om jag gillar darklegend utförandet på den också. Kollade lite på c24 och konstaterade att jävlar vad den sprungit iväg där igen. Även om priserna där kanske inte är helt ackurat så har de gått upp 200-300k på rätt kort tid.

35-01 är ju dock coolare. Snyggare case och materialvalet passar caset bra, mhmm så bra. Vad får man betala för en idag? 1,2?
JA jag håller med ang bubban, tycker det finns flera bra och tycker bl.a all grey är grym också. Såg för övrigt en all black 055 igår...
Ja runt 1,2 kan man nog få tag på en för.
upload_2018-5-6_8-31-49.png

JA jag håller med ang bubban, tycker det finns flera bra och tycker bl.a all grey är grym också. Såg för övrigt en all black 055 igår...
Ja runt 1,2 kan man nog få tag på en för.
upload_2018-5-6_8-31-49.png
Coolt! Jävligt sällan man ser RM asså. Synd, och förståeligt, haha. Den gråa är bra. Perfekt mellanläge.

RM055 är nog den enda RM som någonsin fångat mitt intresse, men den tycker jag är riktigt ball. Vad får man ge för en sån? En mille? Roligare med bilder så här kommer en snodd:
DED0FB88-57C8-4691-A186-27B3B1CECF12.png

• Like
Reactions: Bas
Hade absolut kunnat tänka mig en RM i klocklådan. Lite utanför mitt prisspann dock.
Den nya videon från Watchfinder hjälper ju inte heller..

011 är magisk om man har handleden för den
D18D3542-9659-4D22-900C-EC720A2F1F47.jpeg

Och om man vill vara extra kaxig så tar med den på en länk för 900k
E4914004-C3FE-4F28-BA60-F8CFFC5DAE12.jpeg

452CFB1A-D153-41A5-B719-F6C79CE068CD.jpeg
011 är bättre än 029 helt klart. Men den är rätt krallig hehe. Vad är ett vettigt pris för en 011 utan länk tro? Har för mig att jag fick erbjudande att köpa en för 85k euro för inte så längesen av handlare.

011 är bättre än 029 helt klart. Men den är rätt krallig hehe. Vad är ett vettigt pris för en 011 utan länk tro? Har för mig att jag fick erbjudande att köpa en för 85k euro för inte så längesen av handlare.
Ja den är alldeles för krallig för min handled, men grymt snygg.
Skulle säga runt miljonen för 011-01+02 och sen några hundratusen till för 011-03. Sist jag kollade var priserna för titan och roséguld ganska lika, och tycker egentligen den gör sig bäst i titan, RM ska vara lätta ;)
Tror att man ska köpa dessa på auktion och ha tålamod, ibland går de rätt billigt

Tillbaka
Topp