• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Richard Mille - tråden för oss som förstår

Faktiskt riktigt balla! Tyvärr har man inte ett par årslöner som ligger och dammar, haha:shifty:
Nej tyvärr är det väl en välprickad lottorad och bra kontakter som ska ske för att få lägga vantarna på en sådan. "Föregångaren" 056 kostade också typ 1,6m dollar har jag för mig. Enligt min RMbok tror jag safircasen tar typ 1000 arbetstimmar att göra, löjligt coolt oavsett.

Nej tyvärr är det väl en välprickad lottorad och bra kontakter som ska ske för att få lägga vantarna på en sådan. "Föregångaren" 056 kostade också typ 1,6m dollar har jag för mig. Enligt min RMbok tror jag safircasen tar typ 1000 arbetstimmar att göra, löjligt coolt oavsett.

Vad för RM bok är det? En klockbok till kan man nog smyga in på kontoret utan att någon ser :)

3-Zverev-Madrid-Richard-Mille-RM-6702-c-Getty.jpg
2-Nadal-Zverev-Rome-Richard-Mille-RM2703-RM6702-c-Getty.jpg

https://quillandpad.com/2018/05/31/...light-richard-mille-rm-67-02-is-serving-aces/

Finns det någon sida med en prislista typ? Eller är alla klockor "price on request? :)
Klockorna har listpriser. Men allt populärt (dvs rött mycket) säljs direkt och har heeeelt andra priser på andrahandsmarknaden. Vet faktiskt inte vart man får tag i prislista förutom i butik när man frågar om en specifik modell.

Klockorna har listpriser. Men allt populärt (dvs rött mycket) säljs direkt och har heeeelt andra priser på andrahandsmarknaden. Vet faktiskt inte vart man får tag i prislista förutom i butik när man frågar om en specifik modell.
Oj det trodde jag faktiskt inte med tanke på de höga priserna. Är det lite som Rolex och sportmodellerna då antar jag?

Jag vet att jag inte har ekonomin för en, men är lite nyfiken på RM 35-01 Rafel Nadal. Antar att den inte säljs längre hos AD?
Det är bara börja leta hos gråhandlare. 1,1-1,2m är nog ungefärligt pris de begär?

Edit: den säljs kanske fortfarande hos ad (vet ej). Men svårighetsnivån på att få tag i en hos AD har varit rätt hög om jag förstått det rätt. Populär modell.

Det är bara börja leta hos gråhandlare. 1,1-1,2m är nog ungefärligt pris de begär?

Edit: den säljs kanske fortfarande hos ad (vet ej). Men svårighetsnivån på att få tag i en hos AD har varit rätt hög om jag förstått det rätt. Populär modell.
Förstår att den är populär. Hade jag haft RM-ekonomi så hade jag inte tvekat en sekund. Trodde däremot att det var en limitied edition på den.

Vilken modell av RM är som Patek Nautilus 5711? :)
Oj. Det känns spontant som att det kan vara/ha varit typ 055 eller 035. Det är många populära referenser jag inte kan också som säkert kan platsa bättre. Så kan tyvärr inte svara på den jämförelsen utan bara gissa.

Edit: typ rm011 osv är ju stört populära också. Men kan inte den reffen alls.
Någon kan nog hjälpa mig här. @Oscaro @Tomas Eriksson

Vilken modell av RM är som Patek Nautilus 5711? :)

Oj. Det känns spontant som att det kan vara/ha varit typ 055 eller 035. Det är många populära referenser jag inte kan också som säkert kan platsa bättre. Så kan tyvärr inte svara på den jämförelsen utan bara gissa.

Edit: typ rm011 osv är ju stört populära också. Men kan inte den reffen alls.
Någon kan nog hjälpa mig här. @Oscaro @Tomas Eriksson
Definitivt 011 som är mest populär, verkligen urklassisk RM

Tillbaka
Topp