• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Richard Mille - tråden för oss som förstår

willbur

Rolex
2-Faktor
Skärmavbild 2018-01-15 kl. 10.23.47.png


Woohoo

RM53-01
Äckligt bra.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Jag tittade lite på hans historik och vad han skrivit på KS genom åren....konstaterade att ett uttalande nog inte vore lönt.

Men tillbaka till ämnet, http://richardmille.com/watch/rm-53-01/ Har jag förstått det rätt med att glaset på framsidan är laminerad safir?
Så tolkade jag det också. Vad innebär det?

Edit: vet alltså vad en laminering innebär i många sammanhang. Men vad/varför/hur påverkas ett glas av det?
 

Gold

Panerai
2-Faktor
Så tolkade jag det också. Vad innebär det?

Edit: vet alltså vad en laminering innebär i många sammanhang. Men vad/varför/hur påverkas ett glas av det?

Det blir mycket hårdare. Påminner om hur man jobbar med glas i montrar i klockbutiker (som exempel) Det är i det här fallet två skivor med en skyddsfilm mellan dessa för att öka dess resistens mot stötar (förenklat).
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Det blir mycket hårdare. Påminner om hur man jobbar med glas i montrar i klockbutiker (som exempel) Det är i det här fallet två skivor med en skyddsfilm mellan dessa för att öka dess resistens mot stötar (förenklat).
Ah såklart. Läste att de hade ”inspirerats” utav Pablos skador han fått via sporten, ovh att de ville göra klockan så stöttålig det går. Den bör ju vara rätt svårdödad med andra ord.?
 

Gold

Panerai
2-Faktor
Ah såklart. Läste att de hade ”inspirerats” utav Pablos skador han fått via sporten, ovh att de ville göra klockan så stöttålig det går. Den bör ju vara rätt svårdödad med andra ord.?

Tanken är ju att det är yttersta lagret av glas som går sönder i första hand när/om den får en ordentlig kyss vilket inte resulterar i glassplitter i verket. Föregående generationer av 053 har ju haft en skyddande hölje som täckt för majoriteten av verket som skydd istället.
0001s_0003s_0007_RM-053.jpg
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Tanken är ju att det är yttersta lagret av glas som går sönder i första hand när/om den får en ordentlig kyss vilket inte resulterar i glassplitter i verket. Föregående generationer av 053 har ju haft en skyddande hölje som täckt för majoriteten av verket som skydd istället.
0001s_0003s_0007_RM-053.jpg
Just det ja! Ser ut som en del till en båtmotor typ, haha. Men vem fan bryr sig hade köpt den om jag hade kunnat ändå, och mitt 2000onde inlägg läggs givetvis i RMtråden!! UH UH UH. Firar med att kolla TVÅtusen gånger till på 19-02 ruby princess: https://instagram.com/p/BZeZPpqnRE3/
EFE912AC-5F21-4E29-8090-1CFF059D130B.jpeg
A83B5F23-0DA1-4051-9136-8463E70C4AFA.jpeg
86839D83-0BE2-4B0E-8CB5-E604F88C8535.jpeg
 

ursula

Omega
Ber om ursäkt för dålig bild men RM imponerar verkligen på mig. Vilka verk, vilken kvalité och hantverk.

Texten är från Wristwatch Handbook, en bok jag rekommenderar starkt.
 

Bilagor

  • IMG_20180115_220828.jpg
    IMG_20180115_220828.jpg
    143.2 KB · Visningar: 58

Gold

Panerai
2-Faktor
Men visst har de sålt RM tidigare?

Kan förstå att vi inte har någon AD. Hur många RM skulle det säljas i Sverige per år? 3-4 st?
De som har pengar till en RM köper dem säkert glatt i Monaco eller Hong-Kong eller var yachten nu ligger för tillfället!

Absolut men har inte varit AD sen lite drygt 1år tillbaka. De satsar på sina egna säljkanaler i dagsläget.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
0393B469-9088-4538-8E8E-D6511B8A01ED.png
Fan va nice 53-01 är. Bilden hodinkee just la upp var riktigt grym även om handleden kanske inte var den bästa modellen för klockans storlek, aja. Riktigt stabilt pris den fick också vad det beträffar. 900k dollar, Jesus!!
 

Oew

Rolex
0393B469-9088-4538-8E8E-D6511B8A01ED.png
Fan va nice 53-01 är. Bilden hodinkee just la upp var riktigt grym även om handleden kanske inte var den bästa modellen för klockans storlek, aja. Riktigt stabilt pris den fick också vad det beträffar. 900k dollar, Jesus!!
Helt sjukt vad de lyckats med sin marknadsföring, om 2 år kommer säkert en 011 kosta 200k$ och det är över ett års kö på dem...
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Helt sjukt vad de lyckats med sin marknadsföring, om 2 år kommer säkert en 011 kosta 200k$ och det är över ett års kö på dem...
Ja de har verkligen lyckats slå igenom hårt. Att på 15år (typ) bygga upp ett varumärke och sälja produkter så dyrt, snabbt och hårt är fan ballt. Utvecklingen lär ju fortsätta ett tag till.


På tal om priser, vilken är egentligen den dyraste RM just nu?
 
Topp