• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 11/9 “ Eller 9/11 kanske passar bättre idag...”

Trevlig fredag kamrater:)
98E638F8-7EF7-4CAB-9449-00338E7E4975.jpeg

E0434CB8-F59C-47A4-B987-554D0D83D5B6.jpeg

Godmorgon. Det kommer mera! Här var det nyklippt och grann. Vi får heller inte glömma den 11 sept 2003. Anna Lindh dog ,knivhuggen den 10:e på NK. Ja nu är det fredag iallafall så sköt om Er och Era nära och kära i helgen som kommer. Ha re bäst//:pompus:
IMG_9468.jpeg

(Ps:För min del blev den 11 sept 2001 starten på ett antal resor till Afghanistan.)

Senast ändrad:
Ja fyfan. Jag pluggade ihop med en polare den där dagen. Vi satte på teven för att tänka på nåt annat en stund och då hade det precis hänt. Sen såg vi live när det andra planet kraschade. Usch.
Men - nu är det fredag! Trevlig helg på er!!
62C4486C-40BD-4D94-A0B7-04A369C57B64.jpeg

9/11
Det är en dag som inte ska glömmas! Bra att du tar upp detta!!
Minns själv denna dagen då min pappa hämtade upp mig för vidare färd mot min farmor för en eftermiddags fika. Det blev en annorlunda fika, men jag minns det.

Hoppas ni alla får en fin och bra dag nu utan allt för mycket negativt, en bra dag helt enkelt så ni orkar med att förgylla era näras helg :)
CB9620FD-5005-4200-985E-2D3DC3C4E2ED.jpeg

Nej den här dagen 2001 glömmer jag aldrig. Vi höll just då på att byta affärssystem så det var många konsulter på plats och bl.a. från USA. Detta tillsammans med Estonia, tsunamin har satt djupa spår i minnet.
Ha en trevlig helg när ni nu får en. Själv så kommer jag lämna vid lunch idag.
6FD2184A-1B61-42DD-8FAB-05320A1DE08E.jpeg

Äntligen fredag!
Ett av dom starkaste minnen jag har är från 9/11, satt hemma och väntade på min pappa som skulle komma hem från arbete på Grönland när detta visades på nyheterna. Lyckligtvis påverkades inte hans resa alls. Men stora delar av övriga världen blev sig aldrig Lik.
image.jpg

Senast ändrad:
God morgon KS och hoppas att alla får en trevlig fredag :)

Jag minns att jag stod på fyrans buss och var vid Fridhemsplan när mamma ringde och berättade. Känns fortfarande overkligt när man tittar på bilder och filmklipp. Har tyvärr varken varit där innan eller efteråt, men det är en återkommande dröm.

Man vet förresten att sommaren är slut när det är vantar på inomhus.

IMG_20200911_071404.jpg
Varit där ett par ggr innan attacken. Jag gillar normalt inte att semestra i storstäder men jag gillade verkligen NY. Vi skulle åka dit när min fru fyllde 50. Men strax innan vann Trump valet och då vägrade hon att åka :)
Där fick han liksom...:)

Ja fyfan. Jag pluggade ihop med en polare den där dagen. Vi satte på teven för att tänka på nåt annat en stund och då hade det precis hänt. Sen såg vi live när det andra planet kraschade. Usch.
Men - nu är det fredag! Trevlig helg på er!!
62C4486C-40BD-4D94-A0B7-04A369C57B64.jpeg
Riktigt bra DD där!

För egen del så befann sig mitt 18-åriga jag hemma hos min dåvarande flickvän och vi satt och kollade på sändningarna på hennes 14" tv. Mycket märklig känsla och något vi får hoppas att vi slipper uppleva igen. Fast det har iofs redan hänt igen när jag tänker efter. Och igen och igen. Aja, hoppas att ni får en trevlig helg i alla fall! :pompus:
PSX_20200911_073437.jpg

11 september hade jag precis läst ut Tom Clancys bok Hedersskuld där terrorister flyger in i Capitoleum och när farsan ringde och sa åt mig att slå på TV trodde jag honom först inte... Känns fortfarande overkligt. I min bransch hade många bolag kontor i WTC och äldre kollegor kände i stort sett alla nån som var på plats när planen flög in. Hoppas den här 11 september blir bättre!

20200911_074253.jpg

Tillbaka
Topp