Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Varit där ett par ggr innan attacken. Jag gillar normalt inte att semestra i storstäder men jag gillade verkligen NY. Vi skulle åka dit när min fru fyllde 50. Men strax innan vann Trump valet och då vägrade hon att åka
Där fick han liksom...![]()
Jag var där för första gången i april 2001, tillsammans med en god vän. Vi var båda i 20-årsåldern. Som tur var besökte vi WTC och det minnet får man bära med sig nu. Blev lite extra verkligt av att relativt nyss ha besökt staden.Ja, han låg nog sömnlös ett par nätter över det
Drömmen är att åka till NY och hänga där några veckor, köpa bil (helst någon gammal jänk, (typ Caprice Woody Station Wagon), och sen vara ute på vägarna i minst ett halvår. Först uppåt på östkusten, Maine, in till Kanada och Nova Scotia och sen åka dit andan faller på. Men Montana måste besökas och ett vänstervarv genom hela USA skulle vara rätt så perfekt då det är de yttre staterna och städerna som lockar mest. Sen tillbaka till NY, sälja bilen och flyga hem.
En dag...
Vi får se efter ikväll om det är dags att ta på sig vagabondhatten
![]()
Kan bara hålla med. Stämningen kring 9/11 Memorial har jag nog inte upplevt någon annanstans.Hade inte varit i New York innan men har sett hålet som finns idag. Märklig känsla när man går runt där och tittar.
Instämmer helt, märklig känsla att besöka ground zero, men ett väldigt fint monument de byggt till dess minneSom sagt, datumet är ju förknippat med massa skit. Inte att glömma Anna Lindh heller.
Allting rätt länge sen men ändå tänkvärt.
Jag gick i mellanstadiet när detta skedde och kommer ihåg att jag inte riktigt förstod varför alla kanaler på TV helt plötsligt bröt sina sändningar och det blev nyheter. Men det blev ju ganska tydlig sen.
Hade inte varit i New York innan men har sett hålet som finns idag. Märklig känsla när man går runt där och tittar.
![]()
Men nu får vi försöka få det till en trevlig fredag iaf! Ha det gott klocksnackare![]()
Alla äro vi olika och inte är detta någon tävling, men Killing fields i Kambodia var brutalt på alla dess sätt. Visst att det var för dryga 40 år sedan och inte en direkt attack likt 9/11, men för några år sedan då jag var där gick man runt i benpipor och tänder bland annat. Den känslan och uppgivenheten var brutal. Etsat sig fast något rejältKan bara hålla med. Stämningen kring 9/11 Memorial har jag nog inte upplevt någon annanstans.
![]()