• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 11/9 “ Eller 9/11 kanske passar bättre idag...”

Nu kör vi rapportskrivning igen. Det har blivit mycket skriva rapport det senaste halvåret...
image.jpg

Varit där ett par ggr innan attacken. Jag gillar normalt inte att semestra i storstäder men jag gillade verkligen NY. Vi skulle åka dit när min fru fyllde 50. Men strax innan vann Trump valet och då vägrade hon att åka :)
Där fick han liksom...:)

Ja, han låg nog sömnlös ett par nätter över det :)

Drömmen är att åka till NY och hänga där några veckor, köpa bil (helst någon gammal jänk, (typ Caprice Woody Station Wagon), och sen vara ute på vägarna i minst ett halvår. Först uppåt på östkusten, Maine, in till Kanada och Nova Scotia och sen åka dit andan faller på. Men Montana måste besökas och ett vänstervarv genom hela USA skulle vara rätt så perfekt då det är de yttre staterna och städerna som lockar mest. Sen tillbaka till NY, sälja bilen och flyga hem.

En dag...

Vi får se efter ikväll om det är dags att ta på sig vagabondhatten :)

IMG_20200911_075446.jpg
Jag var där för första gången i april 2001, tillsammans med en god vän. Vi var båda i 20-årsåldern. Som tur var besökte vi WTC och det minnet får man bära med sig nu. Blev lite extra verkligt av att relativt nyss ha besökt staden.

Var i mina tonår 2001 men satt ändå klistrad framför tvn och kollade på CNN:s sändningar. Minns att jag gjorde mål i det som då hette St.Erikscupen samma kväll innan det var hem och kolla på sändningarna igen. Hoppas att det blir en lugnare 9/11 i år!

Trevlig helg till såväl trådstartare som övriga på detta otroligt trevliga forum!

E7E02F47-973E-4A62-B793-30C606E7ED88.jpeg

Senast ändrad:
Som sagt, datumet är ju förknippat med massa skit. Inte att glömma Anna Lindh heller.
Allting rätt länge sen men ändå tänkvärt.

Jag gick i mellanstadiet när detta skedde och kommer ihåg att jag inte riktigt förstod varför alla kanaler på TV helt plötsligt bröt sina sändningar och det blev nyheter. Men det blev ju ganska tydlig sen.

Hade inte varit i New York innan men har sett hålet som finns idag. Märklig känsla när man går runt där och tittar.
IMG_20200911_071802-01.jpeg

Men nu får vi försöka få det till en trevlig fredag iaf! Ha det gott klocksnackare :)
Instämmer helt, märklig känsla att besöka ground zero, men ett väldigt fint monument de byggt till dess minne
BC72FCA8-5FF1-4248-95DE-3E28B64FF7F3.jpeg

Lille jag vad 6 bast när attacken skedde. Minns att jag var kvar på fritids (nollan) och satt i lärarens knä. De hade dragit ut tjockTVn på hjul och så satt vi alla kids i en halvcirkel runt och kollade. Vet inte om det var så klokt i efterhand att utsätta alla barn för det "traumat" utan att fånga upp, men så kan det vara ;)

Fastforward till 2012 så var vi i NY en vecka innan vi åkte vidare till Boston där familjens gudbarn bor, självklart passade vi på att gå till Ground Zero.

Trevlig fredag & helg klockers!
20200911_090327.jpg

Kan bara hålla med. Stämningen kring 9/11 Memorial har jag nog inte upplevt någon annanstans.

20190525_122657.jpg
Alla äro vi olika och inte är detta någon tävling, men Killing fields i Kambodia var brutalt på alla dess sätt. Visst att det var för dryga 40 år sedan och inte en direkt attack likt 9/11, men för några år sedan då jag var där gick man runt i benpipor och tänder bland annat. Den känslan och uppgivenheten var brutal. Etsat sig fast något rejält :(

När allt brakade loss stod jag och höll lektioner för kommunens hemtjänst och försökte lära dom hur internet funkade, och aftonbladets hemsida var minst sagt överbelastad när vi försökte nå den... knepigt hur fort tiden går, även om sekundvisaren numera sveper fram helt smooth...

B9FB1CDA-4838-49F8-BD16-043B5C19026F.jpeg

Tillbaka
Topp