• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 2/10 ”Ibland får man perspektiv på livet”...

Zenith Friday
2950990D-075C-4011-B729-0CBE8FD57452.jpeg

CB2AE0B2-2036-4327-80E3-DB88F7EEBE84.jpeg
Godmorgon kl 0608 ! Kommer mera senare!

C405E9E8-ED00-4D1A-A633-C8A9827D3FDF.jpeg

Dax att vila klippare en stund = bensträckare och tid för reflektion! Klockan idag är från 1940, alltså hela 80 år gammal. Tänk vad mycket som hänt på 80 år. Krig, fred, 11:e september, Covid-19 mm. Samtidigt har det hänt mycket trevliga saker också. Precis som @ RicVin rubriken säger... perspektiv på livet. Det har man haft en och annan gång när man har åkt iväg ut på uppdrag någon stans i världen, så kom ihåg. Det är viktigt att se över sitt " Vita arkiv" lite nu och då med tanke på sina anhöriga. Nu stundar helgen så sköt om Er alla och njut av hösten //:pompus:

Senast ändrad:
Vissa dagar gnäller man livet ur sig för att man inte får in all utrustning man vill ha i bilen för ngn varit för snål när de räknat fram en ny bilpolicy..
Andra dagar får man höra att nära anhöriga just förlorat ett barn helt oväntat.
Vet inte hur jag själv skulle klara något sådant..
Spelar ju ingen roll om barnen är utflugna och vuxna. Det ska liksom inte gå till på det sättet!..
08F84702-6ED3-46D8-A198-8628792AE105.jpeg

Ni som har barn, se till att tala om för dem att de är ert allt så ofta ni kan. Typ hela tiden!!
Ni som fortfarande ÄR barn se till att krama era föräldrar så ofta ni kan. Typ hela tiden!!
Man vet fan inte vad som kan hända eller när det händer....
Ta hand om er!!!
Man kan tycka att som du skriver att vissa saker är stora och att de är viktiga, men när det händer något allvarligt på riktigt så kommer det i en helt anna dager.
Man ska vara rädd om livet och visa uppskattning för det som verkligen är viktigt! För en dag är det för sent.
Beklagar verkligen det som hänt!!
Ta hand om er!!

God morgon på er allihopa. Min dotter fyller två år idag och jag kan inte föreställa mig hur det skulle vara om hon inte längre fanns hos oss. Jag kan inte ens närma mig tanken. Jag beklagar verkligen sorgen @RicVin. Ta hand om era vänner nu.

F7F02030-40AD-41D0-938C-DCAC5830D74F.jpeg

Jag plockade fram Poleroutern imorse. Det är min bästa vintageklocka. Men den är lite omständlig att ställa datumet på så ibland låter jag det bara vara.

Perspektiv! När man får barn ändras ju hela ens utsikt på livet. Man ser på saker annorlunda. Det låter ju som en kliché, men det är svårt att förstå förrän man får barn.

Försöker passa på att vara med och uppskatta barnen så mycket det går medan de är små/bor hemma. Tanken på att förlora ett barn kan komma över en ibland, när man läser vissa nyheter. Det blir nattsvart!

Med hopp om en glad fredag och trevlig helg!

60B9E674-4A20-4D00-95A5-4782C7A3DAE6.jpeg

Ja, ibland är det lätt att bara springa vidare istället för att stanna upp och uppskatta sina närmaste. Fick själv en tankeställare häromdagen när treåringen var med om en olycka på förskolan men hon kom som tur var undan med en hjärnskakning och har nu lite färre tänder.

Ta hand om era nära och kära och ha en riktigt härlig fredag alla KSare! :)
PSX_20201002_074102.jpg

Ja, jag har precis lämnat av mina små till förskolan. Man blir ju galen på dem, men så fort man varit ifrån dem en stund saknar man dem. Tur det. Tung start på fredagen, men desto större anledning att njuta av det man har. Jobba inte för mycket, var snäll mot dig själv och sprid kärlek.
Trevlig helg!

IMG_20201002_081325.jpg

Tillbaka
Topp