• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 28/1 “Letar lite efter en tappad sug…”

Trevlig helg på er🥂
Själklart blir det lite guld fredagen till ära!

Jag hoppas på en riktigt snabb helg så att det kan bli måndag och jag kan få ett efterlängtat klockpaket🙏
D2D15AAE-46EC-4EC7-BC3E-7E3B67D431F2.jpeg

Trevlig fredag! Förstår den där känslan av minskat intresse. Själv har jag missat tåget för de rolexar som jag är intresserad av ( kommer aldrig betala de priserna som de går för secondhand förrän retail höjs för att matcha och då är de för dyra). Min lösning på problemet är att titta på annat intressant. Cartier var en trevlig lösning som kom smygande över flera års tid. Som tur är kommer owgm och då kan man ju få njuta av något under utnyttjat i lådan :)

image.jpg

För mig är en klocka både ett verktyg och en accessoar, den är dessutom i ett väldigt hanterbart format att ha fler utav. Det inbjuder ju till att man kan ha flera, variation… Att tröttna på en accesoar som dessutom fungerar som ett verktyg ligger alltså inte högt på listan över saker att tröttna på 😉
D5C77B93-275D-4542-B555-2820E1CAA665.jpeg

Jag kan däremot känna att det ”övriga” i klockintresset kan svalna i perioder.
Önskar alla en härlig fredag 👋🏿😎

Trevlig fredag! Det är en rolig känsla när man slutar använda en klocka för några veckor eller månader och plötsligt börjar man igen, det är som att hitta nya kärlek. Så idag började jag använda min Hamilton igen. Trevlig helg allihopa!

Bilagor

• IMG_20220128_094800__02.jpg
    IMG_20220128_094800__02.jpg
    584.3 KB · Visningar: 3
Trevlig fredag @RicVin och alla klocksnackare! Det är som du säger, en bergochdalbana. Ibland är jag manisk och ibland vill jag sälja allt och köpa en Maserati Gran Cabrio. Men jag tror att klockorna håller värde bättre än en Maserati och framförallt är det längre säsong för klockorna än för en cab i det här landet.
00FAD6D0-3C75-4417-9235-8A07F64132E3.jpeg

Håller med till 100% @RicVin! Visst går intresset i vågor, och precis som du säger är ju vissa modeller mer eller mindre oåtkomliga för en vanlig dödlig. Mycket har hänt de senaste fem åren! 😅

Men oavsett, så önskar jag dig och alla vänner på KS en magisk dag och fantastisk helg! 🥰
D44EB5FF-0A14-43FA-B76B-97BCE7AD0EED.jpeg

Dags att hålla koll på både 12- och 24-timmarstid en vecka ... ;)

Ha som vanligt en bra fredag och en minst lika bra helg!

IWC DT 2022-01-28.jpg

Min hälsar ifrån Gummit!

På dagens tema så är det 2 år sedan jag införskaffa den här och knappt titta på andra klockor sedan dess. Inte för att den här är så bra (fast det är den) utan mer för att intresset svalnat lite. Går i tankarna att sälja någon, kanske bli OWG. Sen kommer man på bättre tankar och sitter still i båten.

Får se vad 2022 bjuder på!

Bilagor

• 20220128_110221.jpg
    20220128_110221.jpg
    215.9 KB · Visningar: 3
Tillbaka
Topp