• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 30/4 “Idag är det banne mig ingen vanlig fredag!..”

Majestätisk fredag på er alla!
53925272-0917-4E54-ACCD-367DCE1A2ED2.jpeg

Grattis @RicVin
Det är i sanning en stor dag, även i vårt hushåll, men vi slår er med ett år. 35 år... fasen vad fort det gick.
Sent in idag. Ledig, sovmorgon och lilla hjärtat gillar inte att man telefonpillar, så mycket, en dag som denna. Det är ju även vår 34 åriga förlovningsdag, så jag håller med henne
Glad Sista april!
PSX_20200508_072350.jpg
Härligt!! Bra jobbat till er också!!

Nåja... Att hon var med och valde samt pyntade PO chronon betyder inte på något sätt att hon inte tycker jag är lite smått intelligensbefriad när det gäller klockor. Å en del annat också faktiskt;-)
Hmmmm, även om min Karin också är smått biten av klockdjävulen, så har ju din en och annan fin klocka även hon🤪

Det är mycket som händer idag!! Valborgsmässoafton!! Kungens födelsedag!! Min svågers födelsedag!! Mariana har namnsdag!! Tydligen 76 år sedan Hitler dog!! Tro det eller ej men det är även internationella jazzdagen!!
Men ingen av ovan nämnda händelser är något att fira jämfört med det jag och min fru firar idag.
Här hemma är det istället det faktum att vi började kila stadigt för 34 år sedan på Valborgsmässoafton.. Vilken bubblare va..? :) Det var faktiskt inte första gången vi träffades, vi hade haft en liten fling en tid innan. Men jag lyckades sumpa det hela den gången. Vilket man fått höra oräkneliga gånger sedan dess...
Men hur som haver på Valborg 1987 så snärjde hon mig genom att småflirta med en annan kille!!.. Den lätta gick man på!..
Men bevisligen visste hon vad hon ville och gjorde. Vi har ju haft det rätt bra sedan dess!!
Firar dagen med den enda klocka i min blygsamma samling som lilla hjärtat varit med och valt och köpt. Min 50års present!Kikar ni på bakgrunden så kan man ju undra varför jag tvekade den första vändan. Man e bra dum ibland!!
C6C90838-B41A-4451-B059-401B2E7597C8.jpeg

Valet stod mellan denna och en 16710. Men lilla hjärtat tyckte att 16710:an var lite för ”gubbig” för mig. Så Omegan vann!! På den tiden kostade de ungefär detsamma.. Numera not so much... Det har HON fått höra oräkneliga gånger!!:)
Nä då. Inte sååå ofta. Jag älskar PO chronon och jag älskar frugan!!

Jag var ju också rätt snygg på den tiden!! Tyckte Lena PH var det hetaste som fanns....
F32C1FBB-9D35-4D26-9A29-E9B102AC3430.jpeg

DET har jag också fått höra oräkneliga gånger sen dess....:-/

Ta hand om er mina vänner!!
Förresten, på tal om detta. Jag har totalt glömt bort att frugan o jag förlovade oss på hennes födelsedag för 46 år sedan. Men man brukar väl inte fira förlovningsdagar....... eller har jag missat något 46 gånger???

Förresten, på tal om detta. Jag har totalt glömt bort att frugan o jag förlovade oss på hennes födelsedag för 46 år sedan. Men man brukar väl inte fira förlovningsdagar....... eller har jag missat något 46 gånger???
Better safe than sorry. On du tvekar köp ALLTID present och blommor!!! Jag köper blommor VARJE helg. Man vet fan aldrig....
Jag försöker hävda att sedan vi gifte oss så är det bröllopsdagen man firar. Den kommer jag aldrig glömma för vi gifte oss på min 40års dag..:)
Men det går sådär.... Denna dag ska firas. Lätt att komma ihåg iofs. Förlovningsdagen likaså...lite knepigare. Det står 14/5 i ringarna men de åkte på den 13:e... Fredagen den 13:e!!! Kunde ju fan inte skriva det i ringarna!!!! Knepet verkar ju ha lyckats :)

Det hade du säkert blivit medveten om för länge sedan ifall hon förväntat sig det! Smart att göra det på födelsedagen när hon ändå blir uppvaktad. :)

Det hade du säkert blivit medveten om för länge sedan ifall hon förväntat sig det! Smart att göra det på födelsedagen när hon ändå blir uppvaktad. :)
Jovisst var det smart. Men nu har vi blivit så gamla att vi tröttnat på att köpa presenter. Senast fick hon en CD-skiva som hon redan hade dubblett på.

Mja... jag vill ju inte vara den som kommer med dåliga nyheter men... det skulle kunna vara så. 🤗
Man ska ta vara på alla tillfällen att fira lite, om så bara att det är fredag. ...Eller förlovningsdag.
PSX_20210430_134655.jpg

Tillbaka
Topp