• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ringar utanför vigsel?

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Väldigt oklart varför jag en gång i tiden köpte denna
Screenshot_20210115-205512__01.jpg


Använde den i sammanlagt 10min...dags att sälja tror jag
 

Psykel

Patek
Skultuna har gjort en serie väldigt trevliga ringar, lite olika bredder, matt och blankt, svart, vitt och guldfärg. Väldigt fina, ...tror att jag själv ska slå till på en gul. Behändiga 698 spänn.
PSX_20210205_190437.jpg
PSX_20210205_190622.jpg
Spanat på dom där själv! Har även spanat på damringen Open Key Ring, som jag tänker skulle kunna vara snygg att köra bakom en mer bastant ring.
img_0183_kopiera.jpg
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Jag har denna som jag köpte i Kashmir 2001.
20161224_083229-01.jpeg.jpg

Tyvärr är den lite stor, måste få tummen ur och fixa det. Skall man köra den på lillfingret eller hur bär man en sådan?

Den får lite fingertid ibland. Kör den på vänster långfinger och tycker det fungerar.
20220512_173437-01.jpeg


Skall egentligen bäras på höger långfinger på en tisdagsmorgon under Krishna Paksha innan soluppgången. Får väl ta och byta hand då om jag kommer ihåg 😄.
 

K.Halden

Omega
Ett måste enligt mig haha!

Vitguld som är i 18k giftermålsring enligt fruns önskemål.
88D77917-A08E-445F-9209-FFA8DC1461F2.jpeg


Och en klackring i 18k gult guld som är arv från morfar, ska smältas ner med ringar från min mormor, min mor och guld ifrån mig med dock och ska skapas 3 klackringar, en till min dotter, en till sonen och en till mig! En familjering lite med guld från alla på min sida.

A2333FED-7E05-412F-B186-DF7FD28D5B4A.jpeg
 

Bergsman

Cartier
2-Faktor
Blev med ny pusselring eller FN ring om man så vill idag. Min förra var med om en liten olycka för 7-8år sedan och jag har varit utan sedan dess. Vart en i vitt och rött guld denna gång. Den förre minns jag ledde fram till olika pratstunder med främlingar som varit på utlandsinsats, även faktiskt till ett antal oväntade förmåner när motparten uppmärksammat ringen.

Förlovningsringen fick vara med på ett hörn när det trots allt avhandlas ringar.
7A499810-06BA-495E-9037-410F288F59DB.jpeg
9901B520-8125-4ADE-9196-D1DF457C9FAE.jpeg
 

fogden

Omega
Väcker liv i tråden. Jag har fått lite arvegods som jag tänkte smälta ner och göra en klackring utav!

Jag har läst lite i tråden och på den vilda webben och har hittat alla möjliga siffror. Är det någon här som kanske precis gjort liknande och vet vad det kan gå på -isch!

Tilläggas är att jag vill att det guldet som smälts ner också är det guldet som används!
 
Senast ändrad:

Burnman

Audemars
2-Faktor
Väcker liv i tråden. Jag har fått lite arvegods som jag tänkte smälta ner och göra en klackring utav!

Jag har läst lite i tråden och på den vilda webben och har hittat alla möjliga siffror. Är det någon här som kanske precis gjort liknande och vet vad det kan gå på -isch!

Tilläggas är att jag vill att det guldet som smälts när också är det guldet som används!
@Strindberg kanske har koll?
 
Topp