• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ringar utanför vigsel?

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Så är det ju så klart. Folk slarvar ofta där. Jag som handlar mycket med begagnat guld, både ”skrot” och vintagesmycken, tänker alltid på marknadsvärdet (det som är högst enligt mig, skrotvärdet eller värdet som smycke).
Nyvärdet är ju enligt mig aldrig intressant. Möjligtvis vid en försäkringsreglering, men ofta har ju nyvärdet ändrats ändå.
IMO så är nyvärdet ändå intressant men helt rätt, mest vid reglering av försäkringar, då den visar vad kostnaden är att köpa ett nytt liknande föremål i allmän svensk handel. Och då inkl. moms.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Nöjd!
Första gången jag bär ring dock så det känns lite konstigt

edit: glamoröst att ta bild på toan va? ;)
97B7C306-1757-4DB1-A515-C5E696EBE753.jpeg
 

Psykel

Patek
Måste säga ett är en ruggigt bra balans i storlek kontra flashighet. Ringen är ju inte direkt under stated, men tack vare storleken så känns den inte onödigt kaxig.
Har spanat lite själv på Glamira nu... Om inte annat är det skoj att leka med editorn! Brukar göra det samma på bilmärkenas hemsidor, trots att jag inte ens har körkort! :D
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Måste säga ett är en ruggigt bra balans i storlek kontra flashighet. Ringen är ju inte direkt under stated, men tack vare storleken så känns den inte onödigt kaxig.
Har spanat lite själv på Glamira nu... Om inte annat är det skoj att leka med editorn! Brukar göra det samma på bilmärkenas hemsidor, trots att jag inte ens har körkort! :D
Ja precis det var just det jag var ute efter. Inte för ”in your face” men ändå där!

haha ja jag gör samma sak, speciellt bilar!
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Sugen på en klackring, gärna i guld & hyfsat prisvärd sett till guldpriset & gärna lite mer solid (gärna 7-8 gram eller tyngre) och gärna under 10k. Har inga problem med att köpa en begagnad så länge den är i OK skick. Var börjar man leta?

Pantbankerna verkar inte sitta på mycket kul förutom ringar på typ 3-4 gram med en stor sten i mitten. Det är väl något i denna stilen jag är ute efter (nedre raden 5:e från vänster), gravyr/motiv eller inte spelar mindre roll:
https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fhtsi-ez-prod%2Fez%2Fimages%2F9%2F7%2F3%2F4%2F1404379-1-eng-GB%2F02-1801-Rebus_240.jpg
 

ScubaKing

Audemars
Sugen på en klackring, gärna i guld & hyfsat prisvärd sett till guldpriset & gärna lite mer solid (gärna 7-8 gram eller tyngre) och gärna under 10k. Har inga problem med att köpa en begagnad så länge den är i OK skick. Var börjar man leta?

Pantbankerna verkar inte sitta på mycket kul förutom ringar på typ 3-4 gram med en stor sten i mitten. Det är väl något i denna stilen jag är ute efter (nedre raden 5:e från vänster), gravyr/motiv eller inte spelar mindre roll:
https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fhtsi-ez-prod%2Fez%2Fimages%2F9%2F7%2F3%2F4%2F1404379-1-eng-GB%2F02-1801-Rebus_240.jpg

https://www.glamira.se/man-diamantringar/
Din budget bör fungera.
 

Psykel

Patek
Håller med, han gör mycket snygga ringar. Den sista var super, har du en länk till den?
Här är länk. Nu när jag läser närmre så är det tyvärr ingen äkta lapis lazuli, utan imiterad sådan.
https://www.thomassabo.com/SE/sv_SE..._config-color=534-1&cgid=men-categories-rings
Har kollat lite närmre på deras olika ringar och kan konstatera att lapis lazuli och turkos är syntetiska, men tigeröga, onyx och obsidian är äkta stenar, samt 18k guldplätering. Dom har tillochmed nån med äkta diamant! Helt okej för priset ändå, men kommer nog personligen undvika ringarna med syntetiska stenar. Känns lite sådär med det.
Ska jag skaffa nån känns det som det lutar mest åt den här. Onyxinlägg i katten, vilket är rätt läckert!
TR2273-698-11.jpg
 

EmmiiLL

Cartier
2-Faktor
Någon som har koll på om det cirkulerar mycket fakes av Cartiers juste un clou? Finns mycket att hitta på ebay.
 
Topp