• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Robeventet of the year!

Jag går runt med henne på armen till hon somnar, inatt sov jag mellan 23:30-00:30 samt 04:25-07:25. Natten innan var värre men då skulle jag åtminstone jobba dagen efter..
Jag är full av beundran för hur alla småbarnsföräldrar orkar, inkl min egen son med en halvårsgammal egen son. Själv njuter jag av att få sussa mina välbehövliga sömntimmar, enbart avbrutna av en och annan smocka från frun, när mina snarkningar hållit henne vaken alltför länge.

Jag går runt med henne på armen till hon somnar, inatt sov jag mellan 23:30-00:30 samt 04:25-07:25. Natten innan var värre men då skulle jag åtminstone inte jobba dagen efter..

Har du provat att doppa nappen i brännvin några gånger alt. några smulor Tradolan oralt.
Med tre nu stora grabbar har jag nattvandrat klart mina mil. Avvänjning är en prövning!

Folie och gräs? Röka? Bjuda Jonte på vitt?
Gräs och vitt är ju förbjudet väl ?
image.jpg

Ledningen, när får jag min inbjudan? :cool: Jag hade hoppats att jag skulle fått en handskriven och personligt tilldelad när jag besökte Rob igår :(

Verkar som tilldelningen uteblev. Officiell BCF auktion i ny tråd kanske som stänger imorgon 20.00 eller något sådant.

När Nymans bjuder in till Watchout får alla som vill komma, men utbudet är starkt begränsat (gäller främst Rolex och Panerai) och allt är inlåst under glas. När RobE bjuder in får alla kladda och utbudet är enormt men det finns bara 8 platser. :( Går det inte att ordna eventet, eventvå och eventre för oss som står utanför med platt näsa mot den låsta dörren?

Senast ändrad:
När Nymans bjuder in till Watchout får alla som vill komma, men utbudet är starkt begränsat (Rolex och Panerai) och allt är inlåst under glas. När RobE bjuder in får alla kladda och utbudet är enormt men det finns bara 8 platser. :( Går det inte att ordna eventet, eventvå och eventre för oss som står utanför med platt näsa mot den låsta dörren?

Ser fördelar med båda uppläggen, det är rätt trevligt med ett exklusivt event med en familjär stämning och service.

Jag såg mycket mer än Rolex o Panerai. Edit: Missförstod dig först - jepp Rolex var begränsat till nyheter. I vissa montrar fick man dock klämma.

När Nymans bjuder in till Watchout får alla som vill komma, men utbudet är starkt begränsat (gäller främst Rolex och Panerai) och allt är inlåst under glas. När RobE bjuder in får alla kladda och utbudet är enormt men det finns bara 8 platser. :( Går det inte att ordna eventet, eventvå och eventre för oss som står utanför med platt näsa mot den låsta dörren?
Rätt stor skillnad i storlek på företagen Rob Engström och Nymans Ur dock. Det här är ett event som Rob bjuder in KS(ledningen) till, det finns ett visst antal platser och ledningen bestämmer hur de fördelas. Deras forum och event - deras regler. :)
Bra event brukar det vara, men kanske är forumet lite för stort för att köra "först till kvarn" nu. :)

Tack för info. Nu förstår jag mer. Jag blir inte bitter. Nästa inköp går till RobE i alla fall. Tack vare dig faktiskt.

Jag såg mycket mer än Rolex o Panerai. Edit: Missförstod dig först - jepp Rolex var begränsat till nyheter. I vissa montrar fick man dock klämma.
Jag fattade mig nog för kort. Jag tyckte Rolex och Panerai montrar var en stor besvikelse. Däremot fick jag en mer vidgad syn på andra märken som jag verkligen uppskattade. Lange & Söhne, Vacheron Constantine, Breitling (navitimer), gav mig goda vibbar. Mest pirrade Vacheron Constantin, nästan lika snygg logga som Vulcain men ack så olika i övrigt.

Man fick ju klämma på det mesta. Vissa frågade om de skulle plocka fram ngn viss modell andra fick man be själv. Men klämma fick man:)

Man fick ju klämma på det mesta. Vissa frågade om de skulle plocka fram ngn viss modell andra fick man be själv. Men klämma fick man:)
Var inte du en VIP som fick komma en dag innan? Jag kanske missuppfattade. Den enda jag fick klämma på var en Breitling Navitimer, i övrigt pekade vi på glaset. Nåja, fint var det och kul att de ett så brett utbud, förutom Panerai och Rolex då. Sjöö Sandström saknade jag förresten. Det hade varit kul att träffa deras representanter och Vulcain förstås med då får man åka till beneluxländerna. Girard Perreguax likaså. Jag vet, Nymans saluför inte dessa märken, än.

Var inte du en VIP som fick komma en dag innan? Jag kanske missuppfattade. Den enda jag fick klämma på var en Breitling Navitimer, i övrigt pekade vi på glaset. Nåja, fint var det och kul att de ett så brett utbud, förutom Panerai och Rolex då. Sjöö Sandström saknade jag förresten. Det hade varit kul att träffa deras representanter och Vulcain förstås med då får man åka till beneluxländerna. Girard Perreguax likaså. Jag vet, Nymans saluför inte dessa märken, än.

Fan! Första gången i mitt liv som någon förutom jag själv refererar till en som VIP! Stort tack!! :)
Du har rätt i det, denna gång var jag där på ett kvällsevent. Men jag fick klämma på klockor förra Watchout också. Då var jag en vanlig liten människa som gick dagtid..;-)

Tillbaka
Topp