• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Robeventet of the year!

Fan! Första gången i mitt liv som någon förutom jag själv refererar till en som VIP! Stort tack!! :)
Du har rätt i det, denna gång var jag där på ett kvällsevent. Men jag fick klämma på klockor förra Watchout också. Då var jag en vanlig liten människa som gick dagtid..;-)
Det var OK att vara där dagtid. Det var första gången för mig, men jag gillade inte vakternas blickar. Jag kände mig som ett objekt.

Fan! Första gången i mitt liv som någon förutom jag själv refererar till en som VIP! Stort tack!! :)
Du har rätt i det, denna gång var jag där på ett kvällsevent. Men jag fick klämma på klockor förra Watchout också. Då var jag en vanlig liten människa som gick dagtid..;-)
Du får bytta nic till RicVip nu ;)

Men tillbaka till saken, jag var bara vart där kvällstid i år och då i alla fall fick man klämma på hur mycket man vill (på klockor alltså) och prova det man vill. Vet inte om de är hårdare på dagtid när det är öppet för alla den här gången men förra året var jag där dagtid och det var inte helt omöjligt att så titta lite närmare även om det inte var lika lätt som under kvällseventet.

@stelah, jag var där båda kvällarna och på det "öppna".

Det var OK att få klämma på klockorna båda kvällarna samt på dagen under torsdagen. Du behövde bara fråga. Kände inte att det var någon skillnad på dag/kväll på den fronten.

Fick bara "nej" när jag ville prova Zeniths vintagekronograf från deras museum. Annars var det OK att prova allt ifrån klockor från 30k till klockor utan prislapp, du vet såna man inte har råd med om man måste fråga efter priset. Och klockor som inte släppts än, typ svarta standard BB ;)

Tråkigt dock att du kände som du gjorde.

Håller med @Ernesto. Jag var där både dag och kväll på torsdag. Fick klämma massor även på dagen; hade tex lång pratstund och kläm med BP, JLC mfl. Även på kvällen erbjöd självklart denna möjlighet. Då blev det tex att känna på AP, VC mm. La upp en del bilder tidigare i tråden..

@stelah, jag var där båda kvällarna och på det "öppna".

Det var OK att få klämma på klockorna båda kvällarna samt på dagen under torsdagen. Du behövde bara fråga. Kände inte att det var någon skillnad på dag/kväll på den fronten.

Fick bara "nej" när jag ville prova Zeniths vintagekronograf från deras museum. Annars var det OK att prova allt ifrån klockor från 30k till klockor utan prislapp, du vet såna man inte har råd med om man måste fråga efter priset. Och klockor som inte släppts än, typ svarta standard BB ;)

Tråkigt dock att du kände som du gjorde.
Det gör inget. Jag var där mot slutet så de kanske var trötta eller så berodde det på mig. Det vidgade mina vyer så helt klart var det meningsfullt att gå. Jag får väl vänta ett tag till innan jag får ta en bild på Panerais nya 42 mm med ödlegrönt alligatorband. Jag kan vänta. Jag är inte otålig.

Lugn, tråden hittar nog snart tillbaks till Robeventet, vilket jag nyfiket skall följa på distans. Hur många kommer på ett sådant event? Alla speciellt inbjudna kunder om jag förtått rätt. Hur många av deltagarna är KSare?

Klart nu och ingen lyckades... Två lyckades sådär och de får komma..

De två som får komma där fyra platser fanns är....

Ta daaaaa

@Callxx och......

@Luciano Cau Om jag läst rätt...

Fråga ett var följande..

Min första..

image.jpg

Syrrans första..

image.jpg

Sedan var det Ariste, men jag outar inte medlemmar,,

Sedan@joberman

image.jpg

Och sist @Aurum där man måste gå tillbaka till gula (och Aurum hette något annat och var 15 år..)

image.jpg
image.jpg

Det blev alltså bara 2 av 4 platser tagna..

Ta daaaaa

@Callxx och......

Fråga ett var följande..

Min första..

image.jpg

Syrrans första..

image.jpg

Sedan@joberman

image.jpg

Och sist @Aurum där man måste gå tillbaka till gula (och Aurum hette något annat och var 15 år..)

image.jpg
image.jpg

Riktigt trevligt. Tack för platsen! Ses på torsdag :)

Ta daaaaa

@Callxx och......

Fråga ett var följande..

Min första..

image.jpg

Syrrans första..

image.jpg

Sedan@joberman

image.jpg

image.jpg
image.jpg

Vadå missmatch, perfekt matchning och original! Fortfarande två av mina bättre skor.

Tillbaka
Topp