Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Masterkiller - har du mkt tid över att fundera på nya förvärv nu när du har pappasemester..?![]()
Personligen anser jag att stålvarianterna är tråkiga och lite platta. Tar hellre en ren Sportrolle i så fall. Ska du prompt ha en så är räfflad ring ett måste. Har aldrig förstått mig på dem som förespråkar slät ring. Klockan ser naken ut precis som Målarn skrev.
Hade själv en TT DJII med slate/roman och saknar den mer än min TT Sub. Otroligt fet klocka och glasringen skiner upp ett helt rum.Storleksmässigt var det inga bekymmer alls.
![]()
Den var Fet !!
Visst var den? Man lär ju inte se någon som har en likadan. Synd att man inte kan ha allt...
Men jag måste säga att jag hade trott att fler skulle vara negativa mot DJII, men det är val bara att vänta in Stekarn, Seglarn och Rareoholicen....
...you called Master...
...nä, men för att på ett finare sätt uttrycka "couldnt care the fuck less"... ber jag att få citera Walt Whitman:
"I have nothing to do with this system, not even enough to oppose myself to it..."
å andra sidan har jag redan idag skickat betalning för inte mindre än, el jo... de är rätt små... TVÅ Oysters... -Iiiinnnncoming!!!
Nya helstålen är inte dum alls, en riktig Milgauss- och 39mmExpI-dräpare. .
Håller med NA, efter att ha dissat en modell x gånger blir det lite.... lamt. MEN den är för stor för dig. Du har en stor (eller flera om man räknar icke-rolex) sportdinka så varför skulle du vilja förstöra dressalternativet genom att köpa en för stor variant? Vad kompenserar du för? Det är inte smakfullt med uppblåsta ur som kväver handleden. Uret skall sitta på handleden och inte tvärt om. Tänker man på stekarfaktorn, vet att du gör det mästerdödarn, härstammar de flesta stora blingiga uren från ur och penn, dvs. ocredigt.Håller faktiskt på att väga över mot den räfflade, ska testa IRL först, vem vet kanske inte ens går igång på DJII överhuvudtaget IRL, kanske bara bilderna som gör att den ser såå jävla schysst ut...
Till er som gillar Millgaus så kan jag säga att den är absolut inget för mg, varför vet jag faktist inte....
Det var faktiskt den här bilden som fick igång mig på DJII
Har ju subben som är diskret så om denna är blingig är inget problem....
Har alltid varit svag för blå tavlor och dom kommer ju som vi alla vet bara till sin fulla rätt i solljus och kan ju ofta se svarta ut annars, men det är ju en sommarklocka så man lär ju få njuta av den blå färgen...
Men jag måste säga att jag hade trott att fler skulle vara negativa mot DJII, men det är val bara att vänta in Stekarn, Seglarn och Rareoholicen....
Den är snygg med stavindex och både räfflad och slät ring. Enligt mig hade dock index kunnat vara lite mindre. Tycker det tar över för mycket av tavlan.
Det skulle nog krävas pistolhot för att jag skulle hålla med när det gäller Milgauss-dräpare. Milgaussen har ju några roliga attribut, med matt tavla, blixtvisaren och lite skojiga oranga detaljer, men nackdelar i form av polerade mittlänkar och polerad boett. Tyvärr har ju DJ II:an samma nackdelar och även visare som är lite för små och en krona som är lite för liten. I den perfekta världen så hade man ju velat kombinera den matta boetten från Explorer 39:an, den matta tavlan, lite större krona och skojigheten från Milgauss och på en DJ någon av de svarta eller blå urtavlorna med stavindex och med större visare.
Tycker Romerska förstör klockan, TT var inte snyggt heller.
Blåa tavlan med räfflad och stavindex är the way to go ändå.