• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex Explorer II - The TRÅD

@Hebbe och @thewallin klart ni ska göra comeback. Bästa Rolex gjort någonsin..:)
Bjuder på en extra..:)
IMG_20180529_121036_189.jpg
Blir nog en vit denna gången :)

Förstår inte att 216570 inte är så "populär". Snyggaste av dom alla. Sjukt snygg och sjukt sportig. Listar ändå 72k. Och ligger runt 52-55k beggade. Borde kosta mer...:)

Förstår inte att 216570 inte är så "populär". Snyggaste av dom alla. Sjukt snygg och sjukt sportig. Listar ändå 72k. Och ligger runt 52-55k beggade. Borde kosta mer...:)

För att den är rätt ful i jämförelse till Rolex andra modeller. Dock passar den bra för folk med lite större omfång på handleden :D

Ful? Tycker den är mkt snyggare än en tråkig sub..

Men är det för att du tycker att subben är "tråkig" vanligare som den äve blir fulare? Tycker subben är en utav de snyggaste klockorna som någonsin tillverkats. Men pga. Den frekventa förekomsten kors och tvärs kanske det blir lite mättat och tråkigt..

Men rent utseendemässigt har ju exp2an relativt konstiga proportioner och bärs stort. Därav kanske inte riktigt går hem lika bra hos den breda massan. (Inte lika tråkig) och då snyggare enligt dig verkar det som..

Men är det för att du tycker att subben är "tråkig" vanligare som den äve blir fulare? Tycker subben är en utav de snyggaste klockorna som någonsin tillverkats. Men pga. Den frekventa förekomsten kors och tvärs kanske det blir lite mättat och tråkigt..

Men rent utseendemässigt har ju exp2an relativt konstiga proportioner och bärs stort. Därav kanske inte riktigt går hem lika bra hos den breda massan. (Inte lika tråkig) och då snyggare enligt dig verkar det som..
Ja snyggare enligt mig. Haft 3 sub:s och flippat alla. Ok inte ägt ex2 sålänge än men händer mer på urtavlan med gmt visare osv. Därför tycker jag den är snyggare, mer sportigare. Och för oss som gillar detaljer så har den urverk 3187 med paraflex (mer stöttålig) och parachrom hairspring (som nya sub:s), men ingen dålig klocka..:)

Ja snyggare enligt mig. Haft 3 sub:s och flippat alla. Ok inte ägt ex2 sålänge än men händer mer på urtavlan med gmt visare osv. Därför tycker jag den är snyggare, mer sportigare. Och för oss som gillar detaljer så har den urverk 3187 med paraflex (mer stöttålig) och parachrom hairspring (som nya sub:s), men ingen dålig klocka..:)

Tycker exp2an är cool. Men klarar inte av visarna på den :) bra du är nöjd, det är huvudsaken.

Har tack vare denna tråd i princip bestämt mig för en 216570 med svart tavla! Jag undrar hur ser det ut med prutmån hos AD? Tänker just för att det inte är den populäraste stålrollen, eller går alla Rolex ut från butik med en gång till rekpris?

Handlar precid allt om pengar för dig gällande klockor? Precis varenda klocka du köper försöker du pressa upp priserna på i respektive modell-tråd. Tröttsamt.
Ja hen skall ju snart sälja...
Alla klockor som hen har för stunden är den mest fantastiska och spamma sönder alla trådar om just den klockan som för tillfället ägs. Sjukt tröttsamt.

Har tack vare denna tråd i princip bestämt mig för en 216570 med svart tavla! Jag undrar hur ser det ut med prutmån hos AD? Tänker just för att det inte är den populäraste stålrollen, eller går alla Rolex ut från butik med en gång till rekpris?
En bekant köpte en vit 216570 hos bergströms i Gbg. Den listar 72100 och han fick den för 72000. Han hade även handlat andra klockor tidigare.

Tack för svaret!
Tyvärr ligger den lite för högt i pris hos AD för min del. Får nog bli att leta begagnat eller hos gråhandlare.
Det kan iofs finnas andra möjligheter hos annan ad. Vet inte om bergströms är representativt. Bästa är att gå in till en handlare och fråga

Det kan iofs finnas andra möjligheter hos annan ad. Vet inte om bergströms är representativt. Bästa är att gå in till en handlare och fråga
Ja, kanske lite bättre ruljangs i Göteborg än i mindre städer. Jag har mailat lite med Engströms i Jönköping också så får se vad dom säger. Ska nog höra med AD i Skövde också.
Jag bor ju i Göteborg men en roadtrip har ju aldrig skadat!

Ja, kanske lite bättre ruljangs i Göteborg än i mindre städer. Jag har mailat lite med Engströms i Jönköping också så får se vad dom säger. Ska nog höra med AD i Skövde också.
Jag bor ju i Göteborg men en roadtrip har ju aldrig skadat!
Köpte min idag hos Engströms...enligt dem så flyger det mesta bland Rolex sportmodeller av hyllan...tror inte du ska förvänta dig nån större rabatt såvida du inte är kund eller bekant med dem

Tillbaka
Topp