• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex Explorer II - The TRÅD

ingen som har lite bilder? Gärna på armen. Tack på förhand!
morgonens. Fint med 42mm, perfekta storleken.
20180627_074141.jpg

Någon här som rullar sin dinka på RubberB/Everest? och OM hur upplevs detta? Är lite smått sugen att köra kombon i sommar nämligen.

Hur är den på armen jämfört med en Submariner?
Den senare är något mindre på pappret, 40 mm. Å andra sidan ser Explorern lägre ut och borde sitta tightare på armen. Någon som haft båda och kan jämföra?

Den senare är något mindre på pappret, 40 mm. Å andra sidan ser Explorern lägre ut och borde sitta tightare på armen. Någon som haft båda och kan jämföra?
Den är något lägre än Submariner, jag tycker den känns lite mindre topptung pga det.

Ja sitter enligt mig lite bättre. Känns mer "slim" fast den är som en tank. Går inte och förklara riktigt. Men det som jag gillar mkt är också att låset är kortare än på en sub..

Låter som ännu en fördel.
Men finns lite nackdelar också enligt mig.

1. Skulle varit "glidelock" istället för "easylink".

2. 42mm är bra men 40mm skulle vart liite bättre.

3. 216570 har 21mm mellan luggarna. 20mm eller 22mm hade varit bättre.

4. Triplelock istället för twinlock??

Ja sitter enligt mig lite bättre. Känns mer "slim" fast den är som en tank. Går inte och förklara riktigt. Men det som jag gillar mkt är också att låset är kortare än på en sub..

Men finns lite nackdelar också enligt mig.

1. Skulle varit "glidelock" istället för "easylink".

2. 42mm är bra men 40mm skulle vart liite bättre.

3. 216570 har 21mm mellan luggarna. 20mm eller 22mm hade varit bättre.

4. Triplelock istället för twinlock??
Det här går inte ihop, du motsäger dig själv.

Steg för steg när man vet att det är dags för försäljning för Vinnie B:
1. Ett osunt bytande av olika klockarmband inleds, multipla orgier av postade foton följer.
2. En sk smygare görs, man hintar om att man kanske ska avyttra, citerar gärna nykomlingar med inlägg om överlägsenheten av modellen samt tekniska specifikationer.
3. Man går ut helt skamlöst i tråden med att man vill sälja, citerar folk med "Köp min". Man börjar också skönja aktivitet i "nästa klockas" Officiella tråd. Inläggen formuleras alltid med "....Jag har redan provat Rolex, Breitling osv osv....."
4. En säljannons läggs ut
5. En säljannons dras tillbaka
6. En säljannons läggs ut
7. En säljannons dras tillbaka
8. En säljannons läggs ut
9. Klocka såld
10. Nyinköpet presenteras i Officiel tråd. Bildorgier följer.
11. Gå tillbaka till steg 1.

Tillbaka
Topp