Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej, hade det passat borde det gå att få fram nån bild tycker man.Man (jag) hittar inga bilder på 216570 på jubilee. Men som det redan har diskuterats så kanske DJ41-jubileet passar? Dock fel lås för en Explorer. Man skulle ju vilja ha låset från nya pepsi-jubileet i så fall... hmm, kan bli ett dyrt projekt...![]()
Tydligen 50% mer tåligare...Hej på er,
Någon som vet hur mycket tåligare ett 3187-verk med Paraflex är än tex ett 3186? Vet inte hur Rolex mäter men vore också intressant om någon vet. Tålighet i relativa termer i jämförelse funkar ju också om mätmetoderna är en statshemlighet.
Allt det bästa
-
eeee
Bandbredd?Idag kör vi RIKTIGT Khaki Greeen nato...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
22mm, sitter bra enligt mig. Luggarna är 21mm..Bandbredd?
Det jag undrade över? Om man kan bada med dom? Men nu vet jag, när du badat med din..![]()
Denna har badat mer eller mindre dagligen hela sommaren, i saltvatten dessutom!Kommer den dö nu eller hur funkar det?
Jag tvekar inte för att bada med min DJ, wr 100m. ExpII borde funka utan problem.En fråga? Någon som badat med sin ex2? Vet att den är "100m" men har aldrig vågat bada med den. Har alltid haft en psykisk spärr på "200m" om det ska badas. Tål den bad/snorkling?
Mvh
Ahh twinlock borde ju hålla eller håller..tänkte mer på trycker hur djupt kan man gå med "100m"? Tänkte mest bad i poolen/havet på semesterresan..Men ja, självklart kan ni bada med era Exp||r. För framförallt packningarnas skull är det dock en god idé att skölja klockan i sötvatten när ni kan om ni badar hav.
Du behöver inte oroa dig. Plaska påMest nojjig över vad som stod om Omega PO i en tråd. Dom ska vara vattentäta till 600m ändå läckt in vatten..
Så länge du inte ska ned och dyka väldigt djupt är det chill.Ahh twinlock borde ju hålla eller håller..tänkte mer på trycker hur djupt kan man gå med "100m"? Tänkte mest bad i poolen/havet på semesterresan..
ExpII och varselkläder, du verkar använda den väl! Kul att se![]()
Denna har badat mer eller mindre dagligen hela sommaren, i saltvatten dessutom!Kommer den dö nu eller hur funkar det?
Jodå den är en pålitlig del av verktygslådanExpII och varselkläder, du verkar använda den väl! Kul att se![]()
Är ju så BARNSLIGT förtjust i Cammo-mönster :/...
http://www.horusstraps.com har några schyssta men ser inte ut som dom gör till Explorern.. Ingen annan Rolex-modell som har samma mått?
Verkar inte finnas till ymII eller DJII längre.DJII och YMII har också 21 mm![]()
Rätt dålig kvalite på horus. Färgen försvinner lite för snabbtÄr ju så BARNSLIGT förtjust i Cammo-mönster :/...
http://www.horusstraps.com har några schyssta men ser inte ut som dom gör till Explorern.. Ingen annan Rolex-modell som har samma mått?
Hur djupt?Ahh twinlock borde ju hålla eller håller..tänkte mer på trycker hur djupt kan man gå med "100m"? Tänkte mest bad i poolen/havet på semesterresan..
@VincentbHur djupt?
100m kan du dyka med den.
Stämmer inte helt gällande Rolex, som just skriver 100m och inte 10 bar. Dvs 100m är 100 fysiska meters djup enligt Rolex.@Vincentb
Läs här. Det reder nog ut en del.
https://klocksnack.se/threads/vattentäthet-på-klockor-i-allmänhet-och-dykklockor-i-synnerhet.19211/