• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex Explorer II - The TRÅD

Stämmer inte helt gällande Rolex, som just skriver 100m och inte 10 bar. Dvs 100m är 100 fysiska meters djup enligt Rolex.

Så återigen @Vincentb du kan dyka 100 meter djupt med din exp2, såvida den är tät. Trycktesta inför varje badsäsong.

Oftast kan du bara trycka till 10 bar men det är bassäkert det med.
Ok för att säkerhetsställa. VAR står det att man kan dyka ner på "riktiga" 100m?

Inga konstigheter bara bada...salt, sött, klor bara kör. Badar med expyn typ varje dag...
FDF3DB0E-7A0A-4169-9789-D67D16647A80.jpeg

Är ju en klocka för äventyrare. Jag badar med min GMT dagarna i ända. Hade jag haft en Explorer 2a av nyare modell hade jag tusan grottdykt, bestigit berg, hoppat bungee och gått på rave i Berlin. Det som håller mig borta nu är PCL...

Ja, håller med, länken är totalt värdelös. Nya är ju rolig dock, jubileelänken :)

Om jag bara kom över en ny till rimligt pris hade jag bokat in en Mount Everest expidition och köpt Sven Yrvinds gamla båt och stuckit.

Sorry för OT.

Dock fascinerad av Paraflex. Bara vetskapen att det är ett tåligare verk får igång mig, även om jag inte vet vad det innebär i praktiken.

Om jag bara kom över en ny till rimligt pris hade jag bokat in en Mount Everest expidition och köpt Sven Yrvinds gamla båt och stuckit.

Sorry för OT.

Dock fascinerad av Paraflex. Bara vetskapen att det är ett tåligare verk får igång mig, även om jag inte vet vad det innebär i praktiken.
Känner en som ska bestiga Mount everest nu i Sep. Inte hela vägen men till "base 1". Funderar på att låna ut min klocka till honom och be honom fota den..:)

Var är alla polar på andra band än länken? Skulle vara kul o se hur det ser ut..här är min. Fortfarande på..:)
PicsArt_07-23-12.26.17.jpg
PicsArt_07-23-12.27.03.jpg

Tillbaka
Topp