• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex Explorer II - The TRÅD

image.jpg

Sugen på att prova Nato faktiskt. Ni som kört expyn på Nato vilka har ni haft? Byter ni stiften mot ”släta” eller kör ni med original?

Lite nyfiken på varför du (och många andra i tråden) inte använder 24h-handen som am/pm indikator på era expys. Är ni ute och reser när bilden tas kanske eller har ni någon annan användning? :)

Bra fråga. Jag kan inte riktigt svara på det. När jag reser så använder jag quickset på "vanliga" tiden och har GMT handen på "hemma" tiden.

Lite nyfiken på varför du (och många andra i tråden) inte använder 24h-handen som am/pm indikator på era expys. Är ni ute och reser när bilden tas kanske eller har ni någon annan användning? :)
Det är väl för att det är just en GMT-hand, inte en 24h-hand? ;) När jag blir stor och köper klocka med GMT-funktion ska den definitivt (kanske?) stå på UTC i alla fall (-2h just nu, -1h vid normaltid).

Tillbaka
Topp