Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Finns massor att se fram emot alltså, kul!Japp klockan finns vanligtvis i Sverigen men förtillfället är vi båda på semester i Spanien och han har klockan på armen. Klockan är/har varit en bruksklocka och som jag har förstått det så är den endast servad en gång.
Vad gäller verifiering av klockans ursprung så är jag 100% säker och det går att styrka min kompis farfars bakgrund, resor och relation till Castro med bl a fotografier. Det står en hel del om hans farfar på Wikipedia.
Det kan finnas något papper/kvitto, han ska kolla när vi kommer hem. Om han inte hittar några papper, kan man be Rolex om "utdrag ur arkiv" och kanske försäljningsställe som för Patek? Om det är full set vet han inte, men eftersom han har ärvt fler klockor så har han även boxar. Här kommmer vi behöva hjälp att para ihop rätt box till rätt klocka. Jag tar bilder och lägger upp när vi kommer hem.
Det samma gäller GMTn, bilder kommer
Har en bild i telefonen på kompisen med GMTn på armen men det blir kornigt när man zoomar in.
Japp klockan finns vanligtvis i Sverigen men förtillfället är vi båda på semester i Spanien och han har klockan på armen. Klockan är/har varit en bruksklocka och som jag har förstått det så är den endast servad en gång.
Vad gäller verifiering av klockans ursprung så är jag 100% säker och det går att styrka min kompis farfars bakgrund, resor och relation till Castro med bl a fotografier. Det står en hel del om hans farfar på Wikipedia.
Det kan finnas något papper/kvitto, han ska kolla när vi kommer hem. Om han inte hittar några papper, kan man be Rolex om "utdrag ur arkiv" och kanske försäljningsställe som för Patek? Om det är full set vet han inte, men eftersom han har ärvt fler klockor så har han även boxar. Här kommmer vi behöva hjälp att para ihop rätt box till rätt klocka. Jag tar bilder och lägger upp när vi kommer hem.
Har en bild i telefonen på kompisen med GMTn på armen men det blir kornigt när man zoomar in.
Utdrag får man inte från Rolex.....om det inte är en VIW i deras ögon. Men upp med bilder på boxar och annat så får vi pussla lite...
Very important watch?Vilken stört cool story. Som sagt...mer bilder!
Tänkte också passa på och fråga kring ovanstående, vad är en VIW?
Very important watch?
Rimligt! Nu ska jag inte kapa tråden, men det vore intressant med några exempel på klockor som Rolex rankar som VIW?Very important watch?
Japp klockan finns vanligtvis i Sverigen men förtillfället är vi båda på semester i Spanien och han har klockan på armen. Klockan är/har varit en bruksklocka och som jag har förstått det så är den endast servad en gång.
Rimligt! Nu ska jag inte kapa tråden, men det vore intressant med några exempel på klockor som Rolex rankar som VIW?
Finns det snyggare Datejust ? Tror inte det....Winston Churchills roségulds DJ, måste vara en VIW. Detta var Rolex 100 000e tillverkade klocka, en gåva till sir Winston, vilken även fick en graverad baksida föreställande sir Winston vapensköld.
Sorry för Off-topic.