Gött grattis!Min precis köpta BLNR sÀger hej i trÄden förresten![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Gött grattis!Min precis köpta BLNR sÀger hej i trÄden förresten![]()
![]()
Tack tack!Gött grattis!
Hur relevant Àr det med folks gissningar?Jag Àlskar Rolex GMT Pepsi! Fy f*n vad den Àr snygg..
Jag Àr ingen vintagekille dock. Jag vill köpa ny klocka och sÀtta mina egna Àrr, bygga historia osv. Samt Ätnjuta de senaste av Rolex robusta lÀnkar osv.
Hoppar in i trÄden utan att ha lÀst allt innan, men:
Hur stor Àr sannolikheten att det kommer en ny version av samma klocka men som inte kostar som 116719-BLRO? AlltsÄ som en 116710 BLNR fast med coke/pepsi-bezel? Och vÀldigt gÀrna helborstad lÀnk och inte polerade mittlÀnkar.
Jomen en grymt fejdad Fat Lady med gulnad tritium o spider web dial opolerad fick man ju för typ 50' för inte sĂ„ himla lĂ€ngesen. En sĂ„n vill man ju inte ha i mint med fullset, iaf inte det som Ă€r det viktigaste enligt mej..Det Ă€r lugnt. HĂ„ller med dig om mycket. 1675 och 16750 Ă€r hĂ€rligare och alla andra versioner av 911 Ă€r coolare, men jag tycker att min 996a hade en schyst konfig och jag skulle inte banga en senare 996 carrera 4s eller gt3. Ăr ocksĂ„ hĂ€pen över att 16710 dragit ivĂ€g i pris sĂ„ mycket men tror Ă€ndĂ„ inte att min utan Box och cert Ă€r vĂ€rd sĂ„ mycket mer Ă€n 50. Konstigt att inte 16760 fat ladyn ligger högre Ă€n 16710?
Nja en 116710 pÄ Everset gummi Àr inte fy skam! Maxi-case o gummi=mumma16710 Àr vÀl sÄ poppis för att den helsvarta 116710 Àr sÄ sjÀllös tÀnker jag. Ska man köpa en helsvart klocka kan man vÀl lika gÀrna ta en Sub och fÄ dess fantastiska lÄs och borstade mittlÀnkar. Ska du ha en "rolig" gmt mÄste du ju upp i pris till BLNR eller platinum. 16710 har ju massor med personlighet i Pepsi/Coke.
Stort grattis o vÄga borsta mittlÀnkenMin precis köpta BLNR sÀger hej i trÄden förresten![]()
![]()
Nu köpte jg den sÄ men hade lÀtt gjort om det.
Det dÀr Àr ju inte ens en Rolex. Lovar att det ser ut som helvete i verkligheten.Nja en 116710 pÄ Everset gummi Àr inte fy skam! Maxi-case o gummi=mumma
![]()
Men visst, ska man vÀl köpa en nyare Gmt sÄ lÀgger man vÀl hellre till o tar en Batman. LikvÀl fÄr man vÀl en roligare Gmt för 65-75 lax Àn en 16710![]()
Om/nÀr jag köper mig en GMT vill jag ha en sÄdan som du har! Vad Àr det för ref?![]()
Klart du ska ha en GMT.
Tror visserligen vÄr smak skiljer sig lite.Nope! Sett det sjÀlv, en gÀst som körde det. Var förförra sommarn o han var klÀdd i beiga chinos, vit skjorta o grÄ kavaj varav bÄda i linne.
Sjukt jÀvla snyggt![]()
Tack! Gillar ocksÄ borstat men hellre PLC Àn en moddad lÀnk.
Det Ă€r en 1675 âș.Om/nĂ€r jag köper mig en GMT vill jag ha en sĂ„dan som du har! Vad Ă€r det för ref?Den Ă€r sĂ„ snygg!
Det kanske den gör, man kan ju inte tycka/gilla lika i allt men det Àr vÀl det som kallas personlighetTror visserligen vÄr smak skiljer sig lite.![]()
Hur som helst, grymt snygg klockaTack! Gillar ocksÄ borstat men hellre PLC Àn en moddad lÀnk.
Tycker det Àr ganska ointressant att rangordna referenser.Det kanske den gör, man kan ju inte tycka/gilla lika i allt men det Àr vÀl det som kallas personlighet
O nÀe, en 116710 pÄ gummi Àr varken den första eller andra jag skulle vÀlja av alla Gmt's men hellre den Àn en 16710
Om ny, solklart en Batman med borstad lÀnk!! Annars, en 1675 eller en 16760..
SjÀlvklart Àr det ointressant att rangordna refs i en trÄd som handlar om en modell, Gmt (ironisk hÀr).Tycker det Àr ganska ointressant att rangordna referenser.![]()
Lyckan Àr total och dumstruten stor nÀr man stör sig pÄ att oysterlÀnken sitter lite för löst och googlar om halvlÀnkar tills man upptÀcker att mÀrkena som sitter pÄ sidorna av easylink inte Àr nötningsmÀrken utan justeringshÄl
Nu sitter klockan perfekt![]()
Jo, det Àr mÀrkligt. Fast det Àr bara 116710 som har Triplock, andra GMT-II har Twin.Hur kommer det sig att GMT Master II har triplock-krona men ÀndÄ bara Àr vattentÀt till 100? Pga tunt boettlock? Varför har klockan dÄ triplock? Att jÀmföra med t.ex. Explorer II som ocksÄ Àr vattentÀt till 100 men har twinlock.
Det gör ju ingen skillnad i praktiken men tycker ÀndÄ att det Àr mÀrkligt.
Klockorna bygger pÄ olika case.Hur kommer det sig att GMT Master II har triplock-krona men ÀndÄ bara Àr vattentÀt till 100? Pga tunt boettlock? Varför har klockan dÄ triplock? Att jÀmföra med t.ex. Explorer II som ocksÄ Àr vattentÀt till 100 men har twinlock.
Det gör ju ingen skillnad i praktiken men tycker ÀndÄ att det Àr mÀrkligt.
Menar du att GMT-caset inte skulle klara 100m utan triplock? Kan inte riktigt se hur kronskyddets eventuellt annorlunda design skulle inverka pÄ vattentÀtheten men...Klockorna bygger pÄ olika case.
Det spekuleras i att caset inte klarar samma tryck som submariner, trots triplock. DÀrav WR100.Menar du att GMT-caset inte skulle klara 100m utan triplock? Kan inte riktigt se hur kronskyddets eventuellt annorlunda design skulle inverka pÄ vattentÀtheten men...
KĂ€lla?Det spekuleras i att caset inte klarar samma tryck som submariner, trots triplock. DĂ€rav WR100.
Hur menar du? Att det Àr skillnad pÄ GmtC & SubCs case Àr det inget snack om.KÀlla?
Att det spekuleras att casets tjocklek skulle vara orsaken. 16710 hade samma boett som 16610. 116710 har ju inte tunnare boett Àn 16710, varför det skulle vara helt ologiskt om det var boetten som var orsaken. Jag tror att orsaken Àr att boettlocket Àr tunnare helt enkelt, men det förklarar ÀndÄ inte triplock.Hur menar du? Att det Àr skillnad pÄ GmtC & SubCs case Àr det inget snack om.
16710 har inte samma boett som 16610.Att det spekuleras att casets tjocklek skulle vara orsaken. 16710 hade samma boett som 16610. 116710 har ju inte tunnare boett Àn 16710, varför det skulle vara helt ologiskt om det var boetten som var orsaken. Jag tror att orsaken Àr att boettlocket Àr tunnare helt enkelt, men det förklarar ÀndÄ inte triplock.
SÀker? PÄstÄs sÄ bland annat hÀr iaf:16710 har inte samma boett som 16610.