D
Deleted member 4412
Guest
GÀrna lite fler pics pÄ era feta damer tack!!!! AlltsÄ inte era flickvÀnner/fruar utan THE Fat Lady aka Sophia Lauren
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Precis! Men inte fan skulle jag pynta/vÀrdera en medioker 996 likvÀrt med nÄn av de övriga16700= 993Jag skulle inte tacka nej till en 993 S , priserna Àr nÀstan som en ny 991
![]()
Hur tÀnkte Porsche designavdelningen nÀr man ritade 996? Tur att man kom tillbaka pÄ banan igen med 997.Precis! Men inte fan skulle jag pynta/vÀrdera en medioker 996 likvÀrt med nÄn av de övriga
O 996 Àr ju tyvÀrr inte i nÀrheten av de övriga 911'orna..
Sjukt snygg! Ăr det den som legat ute till försĂ€ljning hĂ€r pĂ„ KS?DĂ„ har man Ă€ntligen en GMT (med nipple dial!) ruggigt trevlig klocka!
![]()
![]()
16753
För att förtydliga min rangordning av Rolex Gmt (ej tagit hÀnsyn till TT/Helguld) sÄ konvertarade jag mitt resonemang till Porsche's legendariska 911
Som jag klargjort tidigare sÄ Àr ju inte 16710 direkt min favorit o ej heller 996.
Nu kör vi!
Rolex 6542
![]()
Porsche 356
![]()
BÄda ouppnÄerliga klassiker dÀr 356 var föregÄngaren till 911 likvÀl som 6542 var föregÄngaren till den mest klassiska Gmt'n, 1675.
Rolex 1675
![]()
Porsche 911s
![]()
Blir inte mer sexigt Àn sÄ hÀr!!
Rolex 16750
![]()
Porsche 911
![]()
Klassiskt, sÄÄÄ klassikt!
Rolex 16700
![]()
Porsche 993
![]()
Moderna klassiker som funkar Àn idag, trots modernare skal!
Rolex 16760
![]()
Porsche 996 RUF
![]()
Ja vad sÀger man? Feta klassiker som har det dÀr lilla extra!
Rolex 16710
![]()
Porsche 996
![]()
Massproducerade o va hÀnde?? GÀsp....
Rolex 116710 Batman
![]()
Porsche 901 50th anniversary edition
![]()
Tillbaka pÄ rÀtt spÄr trots fetare Àn nÄgonsin!
Jag skulle ju knappast vÀlja en 996/16710 av dessa men ej heller tacka nej till nÄn av dom..
Kan man ju undra. Men det var ju oxÄ första gÄngen 911 började massproducera, bytte till kyld boxermotor osv. DesignmÀssigt en katastrof.. 997 fick tack o lov tillbaka de kategoristiska Porsche lyktornaHur tÀnkte Porsche designavdelningen nÀr man ritade 996? Tur att man kom tillbaka pÄ banan igen med 997.
SÄklart! Skrev jag fel?Den dÀr Rufen Àr iof en 993a.
Kollar man pÄ gamla annonser sÄ lÄg 16710an pÄ runt 30k 2012/13, en prisutveckling som heter duga.
Köpte min 16710 i 35-Ärspresent till mig sjÀlv och gav 34k för ett nyservat ex. Planerar dock inte att sÀlja den sÄ visst Àr det kul med vÀrdeutvecklingen, men ÀndÄ sekunderdÀrt. En dag fÄr sonen eller dottern den; under förutsÀttning att de har samma intresse som pappa.No shit Sherlock! Jag förde ju statistik pÄ priserna pÄ excell tidigare.. Vet att jag flaggade för bla 16710, 5513 o Snowflake redan 2015![]()
...och det ska sÀgas att det var 2014. Sjuk prisutveckling sedan dess.Köpte min 16710 i 35-Ärspresent till mig sjÀlv och gav 34k för ett nyservat ex. Planerar dock inte att sÀlja den sÄ visst Àr det kul med vÀrdeutvecklingen, men ÀndÄ sekunderdÀrt. En dag fÄr sonen eller dottern den; under förutsÀttning att de har samma intresse som pappa.![]()
34' kÀnns vÀl ok haha. Om 10Är kan du sÀlja den för 150' o köpa en varsin ny Ät domKöpte min 16710 i 35-Ärspresent till mig sjÀlv och gav 34k för ett nyservat ex. Planerar dock inte att sÀlja den sÄ visst Àr det kul med vÀrdeutvecklingen, men ÀndÄ sekunderdÀrt. En dag fÄr sonen eller dottern den; under förutsÀttning att de har samma intresse som pappa.![]()
JĂ€vligt bra kombo! Ăr det ok att utvidga utrymmet för att fĂ„ plats med grövre pins pĂ„ detta datejust jubile eller bör man byta lĂ€nk?En blekt Pepsi skall vara pĂ„ jubilee.
![]()
OT: NÀrMin tidigare 996a. SÄld för snart 8 Är sedan.
![]()
Min nuvarande 16710
Den sjÀlvdetonerade hos Postnord...OT: NÀrkommer min 'Legends of Criss Cross' kropopeter certifierade klocka i plutonium som jag bestÀllde för ett halvÄr sedan ???
![]()
Det ante migDen sjÀlvdetonerade hos Postnord...
Inga problem att utvidga men det blir lite glapp om du vill ha det pĂ„ DJ:n igen.JĂ€vligt bra kombo! Ăr det ok att utvidga utrymmet för att fĂ„ plats med grövre pins pĂ„ detta datejust jubile eller bör man byta lĂ€nk?
![]()
Som jag skrev tidigare, skulle jag inte tacka nej till nÄn av dom men inga av dom Àr mitt första hands val direkt. Speciellt inte nÀr nu 16710 gÄtt upp sÄ inÄt..... Men just 16710 verkar ju vara favvo Gmt'n hÀr pÄ ks (gÀrna i mint condition, Luminova dial, fullset, nytt oblekt insert osv). Ditt insert hade ju lite charm iafMin tidigare 996a. SÄld för snart 8 Är sedan.
![]()
Min nuvarande 16710
![]()
![]()
Det Ă€r lugnt. HĂ„ller med dig om mycket. 1675 och 16750 Ă€r hĂ€rligare och alla andra versioner av 911 Ă€r coolare, men jag tycker att min 996a hade en schyst konfig och jag skulle inte banga en senare 996 carrera 4s eller gt3. Ăr ocksĂ„ hĂ€pen över att 16710 dragit ivĂ€g i pris sĂ„ mycket men tror Ă€ndĂ„ inte att min utan Box och cert Ă€r vĂ€rd sĂ„ mycket mer Ă€n 50. Konstigt att inte 16760 fat ladyn ligger högre Ă€n 16710?Som jag skrev tidigare, skulle jag inte tacka nej till nĂ„n av dom men inga av dom Ă€r mitt första hands val direkt. Speciellt inte nĂ€r nu 16710 gĂ„tt upp sĂ„ inĂ„t..... Men just 16710 verkar ju vara favvo Gmt'n hĂ€r pĂ„ ks (gĂ€rna i mint condition, Luminova dial, fullset, nytt oblekt insert osv). Ditt insert hade ju lite charm iaf
Tror nog inte du heller skulle ha bangat ett byte av din gamla 996 mot nÄgon av de modeller jag nÀmnde heller..
O som sagt, det Àr ju mina Äsikter jag luftar, alla behöver ju inte tycka lika sÄklart![]()
Japp. Och 16760 finns inte med Pepsi (för de som hÄller sig till riktiga utföranden).16710 Àr vÀl sÄ poppis för att den helsvarta 116710 Àr sÄ sjÀllös tÀnker jag. Ska man köpa en helsvart klocka kan man vÀl lika gÀrna ta en Sub och fÄ dess fantastiska lÄs och borstade mittlÀnkar. Ska du ha en "rolig" gmt mÄste du ju upp i pris till BLNR eller platinum. 16710 har ju massor med personlighet i Pepsi/Coke.
Borsta lÀnken kommer du fÄ göra sjÀlv om dom nu skulle slÀppa nÄgon dvs..Jag Àlskar Rolex GMT Pepsi! Fy f*n vad den Àr snygg..
Jag Àr ingen vintagekille dock. Jag vill köpa ny klocka och sÀtta mina egna Àrr, bygga historia osv. Samt Ätnjuta de senaste av Rolex robusta lÀnkar osv.
Hoppar in i trÄden utan att ha lÀst allt innan, men:
Hur stor Àr sannolikheten att det kommer en ny version av samma klocka men som inte kostar som 116719-BLRO? AlltsÄ som en 116710 BLNR fast med coke/pepsi-bezel? Och vÀldigt gÀrna helborstad lÀnk och inte polerade mittlÀnkar.
Finns de ens NOS? Hur lÀtt Àr att hitta nÄgra?...
Köp en nos 16710 sÄ Àr du hemma. Bra klocka med skönare case Àn de nya.
Tror inte att det kommer en vanlig stÄlgmt med pepsi, eftersom det nog skulle kapitalisera pÄ 116719BLRO, dÀremot Àr det ganska sannolikt att det kommer en Coke i samma prisklass som BLNR. Med PLC dÄ.Jag Àlskar Rolex GMT Pepsi! Fy f*n vad den Àr snygg..
Jag Àr ingen vintagekille dock. Jag vill köpa ny klocka och sÀtta mina egna Àrr, bygga historia osv. Samt Ätnjuta de senaste av Rolex robusta lÀnkar osv.
Hoppar in i trÄden utan att ha lÀst allt innan, men:
Hur stor Àr sannolikheten att det kommer en ny version av samma klocka men som inte kostar som 116719-BLRO? AlltsÄ som en 116710 BLNR fast med coke/pepsi-bezel? Och vÀldigt gÀrna helborstad lÀnk och inte polerade mittlÀnkar.