• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Abrakadabra

Cartier
FörstÄr inte varför RÄleks envisas med PCL pÄ vissa modeller, har nog inte egentligen hittat nÄgon dÀr jag har tyckt att det varit snyggare Àn lite borst, men samtidigt har jag inte letat jÀttemycket, tycker dock det funkar bÀttre pÄ tvÄton :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
GMT 16750.

5E672C17-5ACF-4201-83DE-248F14DF3D38.jpeg
29460370-6D0D-4BC2-91D5-EEBE72944ECF.jpeg
8DC73AB4-5139-46D3-B493-F29572B8A5FE.jpeg
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
FörstÄr inte varför RÄleks envisas med PCL pÄ vissa modeller, har nog inte egentligen hittat nÄgon dÀr jag har tyckt att det varit snyggare Àn lite borst, men samtidigt har jag inte letat jÀttemycket, tycker dock det funkar bÀttre pÄ tvÄton :)

För GMT Àr mer en "Dressklocka" Àn en sub. SÄ den var aldrig menade att dyka ner med i marianergraven och slÄs mot hajar i sargassohavet. Den ska hÀnga med nÀr du flyger, i din kontorsstol eller i ett fullsmockat plan ner till Mallorca..

SkÀmt Äsido. För stÄlmodellerna ser det bra ut pÄ avstÄnd, men Àr en repmagnet. Finns nÄgra som har borstat sina PCL lÀnkar, eller slÀngt pÄ en lÀnk frÄn en SubC. Kanske kan vara nÄgot?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Fick hem min gmt idag :)
gmt master.jpg

gmt master 2.jpg

SvensksÄld, full set & t.o.m original kvittot pÄ 36.800kr av Douglas krook finns kvar:D
gmt master 3.jpg

En extra rolig detalj som jag vet att @Affe hade gillat Àr att klisterlappen fortfarande finns kvar pÄ kartongen! :p
gmt master 4.jpg


Bra fÄngat! Den lilla vita med referensnumret Àr nÀstan premium i min vÀrld :D;)! Stort GRATTIS!
 

koze

Panerai
2-Faktor
Ser ut att fÄ en biljett till trÄden imorgon. Om nÄgon har en PCL-bit över sÄ fÄr ni gÀrna PMa mig dÄ jag Àr rÀdd att lÀnken kan vara en aning kort :)
 

Abrakadabra

Cartier
För GMT Àr mer en "Dressklocka" Àn en sub. SÄ den var aldrig menade att dyka ner med i marianergraven och slÄs mot hajar i sargassohavet. Den ska hÀnga med nÀr du flyger, i din kontorsstol eller i ett fullsmockat plan ner till Mallorca..

SkÀmt Äsido. För stÄlmodellerna ser det bra ut pÄ avstÄnd, men Àr en repmagnet. Finns nÄgra som har borstat sina PCL lÀnkar, eller slÀngt pÄ en lÀnk frÄn en SubC. Kanske kan vara nÄgot?

Ja alltsÄ det finns sjÀlvklart lösningar pÄ detta i-landsproblem men samtidigt kanske RÄleks skulle kunna erbjuda sina kunder bÄda varianterna om man nu ÀndÄ ska köpa en sÄdan dÀr timepiece som de sÀger i staterna! :cigar:
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Ja alltsÄ det finns sjÀlvklart lösningar pÄ detta i-landsproblem men samtidigt kanske RÄleks skulle kunna erbjuda sina kunder bÄda varianterna om man nu ÀndÄ ska köpa en sÄdan dÀr timepiece som de sÀger i staterna! :cigar:

Om man kunde önska ja.. Annars fÄr man ha en sub sÄ man kan byta :D
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Vilken Àr din favorit GMT @Compiss? Du sitter ju pÄ en variation med bla Batman, Pepsi... Krav pÄ motivering finns...
SvÄr frÄga...finns mÄnga fina och alla gÄr ju att ha som favorit...beror pÄ tillfÀllet bara. Generellt gillar jag femsiffriga mer Àn sexsiffriga. 16700/16710 Àr nog favoriterna. De Àr vÀldigt trivsamma och förÀnderliga om man skulle vilja. Byta lÀnk, gummi, lÀder, insert...
116710 kÀnns mer modern, gillar den svarta mer Àn batman .. aldrig vart ett stort fan av den, men ibland Àr den ÀndÄ lite kul att ta pÄ. Initialt hade jag svÄrt för PLC men nu kan jag tycka att det Àr lite roligt eftersom nÀstan alla mina klockors lÀnkar inte har PLC.
Just nu pÄ sommaren kÀnns en 16710 med pepsi som ett trevligt val. De som inte har provat bör göra det om man har möjlighet.
E2CF2344-A024-47D5-B350-3B838C791BD2.jpeg
 
Senast Àndrad:
Topp